Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: yvps - 20.06.2020, 17:46:41
-
b5244t3 lastutettu.Oli vaikea käynnistettävä,joskus lähti ekalla mut useimmiten 4-6 startilla.Nyt vaihdettu asentoanturit ja käynnistyy ekalla.Auto pelaa normiajossa muuten hyvin mutta tasakaasulla "nykii"...tuntuu samalta kuin ilmastoinnin kompura menis päälle/pois.Tässä tilanteessa kun laittaa kruisen päälle niin ongelma poistuu ja kulkee tasaisesti.Toinen vika mikä on niin ei nosta ahtopaineita,0.3-0.5 tilanteesta riippuen ja kaasupolkimen keskialue on ihan tunnoton.viime vuonna vaihdettu vvt pyörä ja uusi kaasuläppäkotelo.Viat olleet päällä jo ennen antureiden vaihtoa ja sama jatkuu edelleen.Kolmas vika on polttoainemittari,näyttää hetken määrää ja samantien tipahtaa alas ja tämä jatkuu koko ajan silleen et enemmän ei toimi ku toimii.
Onko ideoita mitä alkaisin tekemään.
-
Tänään vaihdettu toimivasta autosta kaasupoljin.Ei vaikutusta.
-
Tsekkailin icarscannilla vähän tänään..:nokka-akselin mukautuvuus -20 neljässä kohdassa ja säätökulma 15.06..
-
Pakonokansäätösolenoideja hajoaa aika usein. Ei kuitenkaan anna koodia nokan säädöstä?
-
No pukkashan se nyt koodia ecm-644a. Pitää testata toi solenoidi.
-
Nyt vaihdettu toinen solenoidi ja testilenkillä ei meinannu vetää ollenkaan vaan "booas" kunnes parin tonnin jälkeen rupes vetää ja samalla kuullosti et kilistää kunnolla.
Otin solenoidin liittimen irti ja pelaa "normaalisti"..toki vetoa ei ole ja ahtaa nippanappa 0.5 bar.
-
No niin,homma jatkuu...,jako tarkistettu kohdalleen,uusittu vvt solenoidi ja perjantaina kävin volvolla ja päivitettiin ohjelma kaasuläppäkoteloon.
Aluksi nykimistä tuskin huomasi mutta vika palannut takaisin,samoin vetoa tuntui päivityksen jälkeen olevan enempi ja nyt taas "löystynyt".
Edelleen nykiminen katoaa kruisen kytkemisellä........ :idiot2: