Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: xc90ek - 22.06.2020, 18:32:55
-
Tänä aamuna auton moottoritilasta kuului hetken aikaa ujeltava ääni ja loppui.Töistä lähtiessä huomasin,ettei ilmastointi toimi.Onkohan mennyt kompura vai voisko olla jotain pienempää
-
Lähteekö kompura normaalisti pyörimään kun magneettikytkin ei ole kytkettynä? Jos kyllä, hyppääkö magneettikytkin mukaan kuten sen kuuluu?
Tuo ujeltava ääni vaikuttaisi jotenkin siltä että koko kompura ei välttämättä edes pyöri, ei kyllä ole pitkäikäinen apulaitehihna sen jälkeen.
-
Jos hihna ujeltaa, ei kyllä näillä kannata ajella. Ainakin dieselissä on apulaitehihnan hajotessa moottorivaurion vaara.
-
Jos hihna ujeltaa, ei kyllä näillä kannata ajella. Ainakin dieselissä on apulaitehihnan hajotessa moottorivaurion vaara.
Niin jos hihna menee jakohihnan väliin.
Itel meni poikki ja ajoin vielä n.70km sen jälkeen. Uusittiin kompura ja hihna, täyttö ja ilmastoinnin sulake. Kaikki toimii taas.
Ja on se jakohihnan alasuoja itselläni.
-
Eikä sen oikeastaan tarvii edes katketa, riittää että irtoaa soiro ja menee jakokoteloon. Mulla vaihdettiin äänen takia kompuran laakeri ja uudet kylmäaineet ja säädetty magneettikytkin toki samalla.
-
Missä tuo laakerin sekä magneettikytkimen vaihto tehtiin? Oli mitä hintaluokkaa? Kuulostaa itselläni välillä "hilkuttelevan" kun lähtee kompura päälle.
-
Tervashongalla Järvenpäässä, tehtiin samalla iso huolto, olisko tuo osuus silloin aikoinaan ollut jotain 300-400, ei voi muistaa.
-
No niin kompura vaihdettu .Kompuran kytkin kulunut aivan loppuun. Keskiruuvi irti.230€ saksasta uusi ,joten nyt jäi entinen sitten varalle