Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: PekkaTans - 23.06.2020, 09:13:57
-
Moro! Korjailin 144:ta takajarrusatulat. Laittelin paikalleen ja aloin jarruja ilmaamaan. No tietysti hätäisesti ilmasin oikean takajarrun ensin. Aloitin homman alusta kuskin puolelta takaa, mutta nyt on hävinnyt sieltä puolelta paineet kokonaan. Aiheuttiko tämä väärä aloitus paineen katoamisen ja mitä asialle voisi tehdä? Pääsylinteriltä paine lähtee taaksepäin (heti kohta sylinterin jälkeen katsoin). Varmaan siis paineentasaajalle saakka menee. Ennen remonttia paineet oli tallella joka kulmassa. Olisiko paineentasaaja vikaantunut tms.?
-
Otitko ennen ilmauksen aloittamista jakotukista sen jarrujenvikavalon anturin irti?
-
Juu kyllä se oli irti.
-
Sen kyseisen anturin johto ei ole ollut kiinni muutenkaan, en tiedä missä koko piuha edes on...auto tuli minulle melko äskettäin ja on aika lailla työn alla kaikin puolin.
-
Pitääkö siis se koko anturi ottaa eikä pelkkä johto??
-
Pitääkö siis se koko anturi ottaa eikä pelkkä johto??
Ensin johto ja sit sen jälkeen se anturi missä se johto oli kiinni. Mutta sulla kun ei ollut johtoa niin sitten ruuvaa irti se anturi
-
No nyt alkaa homma avautua :) oli se käsitys, että riittää kun johto on poissa. Mites nyt kun siinä lohkossa on varmaankin sisällä se mäntä (mikä ohjaa painetta) liikkunut ja sulkenut virtauksen, niin pitääkö se jotenkin keskittää jossain vaiheessa uudelleen?
-
Kun anturi on irti ja ryhdyt ilmaamaan se kyllä keskittää, sitten kun paineet on "tasan".
Täällä on jossain tarinaa ja kuvia tuohon liittyen.
-
Jep, kiitos avusta! Pitää koittaa löytää lisää aiheesta...
-
Jep, kiitos avusta! Pitää koittaa löytää lisää aiheesta...
Mun 144 topcis ainaki paljon keskustelua jarru ongelmista jos jaksaa selaa ;D