Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Aki Alanen - 24.06.2020, 15:25:50

Otsikko: Volvo 960 2.5 - vm95 - vedot hukassa
Kirjoitti: Aki Alanen - 24.06.2020, 15:25:50
https://photos.app.goo.gl/moSbywTGwgxhHkwg6

- ongelmahan on se että horkkaa tuonne imupuolelle ja tämän vuoksi ei kiihdy kunnolla.

Kun painaa tasaisesti kaasua niin kiihtyy mutta kaasupohjassa ei tapahdu mitään.

Vinkit tervetulleita.
Saa tulla paikankinpäälle ihmettelemään Jalasjärvelle.  :D
Otsikko: Vs: Volvo 960 2.5 - vm95 - vedot hukassa
Kirjoitti: bolinder - 24.06.2020, 17:48:47
Antaako vikakoodeja?
Otsikko: Vs: Volvo 960 2.5 - vm95 - vedot hukassa
Kirjoitti: Lankku - 24.06.2020, 19:14:17
Samantyylisillä oireilla on monesti ollut vika kaasuläpänasentotunnistimessa. Siitä ei tule vikakoodia kovin helposti.
Otsikko: Vs: Volvo 960 2.5 - vm95 - vedot hukassa
Kirjoitti: Aki Alanen - 04.07.2020, 22:13:29
ei anna vikakoodeja.
- Kaasuläpänasentotunnistin vaihdettu

- imuvuoto löytyi korjattu ja horkkaus väheni. vieläkin luultavammin imuvuotoa jossain egr:n putkessa. oli nimittäin se imusarja irti tuon imuvuodon tukkimisen aikana.

Voiko näissä olla imupuolen nokka-akseleissa niin suuri heitto, että voisi johtua siitä?
Otsikko: Vs: Volvo 960 2.5 - vm95 - vedot hukassa
Kirjoitti: Lankku - 05.07.2020, 12:49:54
Voihan nokassa olla heittoa jos on hihnanvaihdon yhteydessä laitettu väärään asentoon.

Muuttuuko tilanne kaasu pohjassa paremmaksi jos ottaa ilmamassamittarin johdon irti? Vikakoodi siitä tulee johto irti, mutta sillä tietää onko vika siinä.
Otsikko: Vs: Volvo 960 2.5 - vm95 - vedot hukassa
Kirjoitti: Juho_ - 05.07.2020, 21:28:38
Onko vika tullut siis yhtäkkiä?
Nokkien ajoitus on aika helppo tarkastaa, jos ei oo nokkapyöriä asennettu väärään asentoon tai pyöritelty nokalla.

Tässä lienee jo suutintukissa venttiili mistä voi mitata bensapaineet?
Voi kattoa nekin, että romahtaako paine kun painaa nopeasti kaasua reippaammin.

Mahdollisen johtosarjavian vuoksi kannattaa mitata tuleeko kaasuläpän asentotunnistimelle signaalijohtoon/-liittimeen noin 1V läppä kiinni ja 4.5 +/-0.3V läppä täysin auki... mut aika epätodennäköistä tietysti.