Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Niclashki - 30.06.2020, 10:00:23
-
Potilaana XC60 2014 D5 AWD. Huomasin, että ruvennut tekemään nypytystä/täristystä/jyrinää, kun kiihdyttää esim 30-40km/h nopeudesta reippaammin.
Kun kiihdyttää reippaalla kaasulla, että auto ei ihan vaihda pienempää vaihdetta kierroksilla 1400-2000, nypyttää auto voimakkaasti. Heti kun kierrokset nousee yli 2000, niin nypytys/jyryytys loppuu. Olisikohan joku tukikumi menossa vai nypyttäiskö jopa laatikko? Tekee vain tuossa tietyssä nopeudessa, eli alta 50km/h. Onko kellään ollut vastaavaa?
-
Vetarit? Kuinka paljon ajettu? Koska laatikko huollettu?
-
Just tuli 180tkm. Laatikko huollettu 140tkm kohdalla, milloin vaihdettiin sisäiset tiivisteet ja öljyt.
-
Terve,
Tästä jo vähän aikaa, selvisikin tämä vika?
Itselläni vastaava vika xc60 AWD D4 -2016 täristää 1200-1500rpm välillä
nopeudella ei niinkään väliä ainoastaa kun mennään noilla kierroksilla.
Autoa käytetty diagnoosista parissa eri paikassa (toinen merkkihuolto) ei väljää, veturit kunnossa, ei vika koodeja!
-
Kuinka paljon ajettu yksilö? Itselläni tulee lähinnä mieleen kulunut turbiini, tai pikemminkin turbiininlukko. Toki moottorin tukikumit kannattaa myös katsoa läpi, mutta veikkaisin itse laatikkoa.
-
Terve,
Tästä jo vähän aikaa, selvisikin tämä vika?
Itselläni vastaava vika xc60 AWD D4 -2016 täristää 1200-1500rpm välillä
nopeudella ei niinkään väliä ainoastaa kun mennään noilla kierroksilla.
Autoa käytetty diagnoosista parissa eri paikassa (toinen merkkihuolto) ei väljää, veturit kunnossa, ei vika koodeja!
Vika selvisi, kun vaihtoi auton :D Laatikko siinä oli menossa, vaikka oli 140tkm kohdalla se rempattu vuotojen takia. Alkoi tekemään jo ohituksissa välillä melko rajuja jysähtelyitä isommalle vaihtaessa täyskaasulla. Silloin oli 180tkm lasissa vasta.
-
OK, itselläni mittarissa 190 tuhatta.
Taitaapi olla vaihdon paikka...
-
OK, itselläni mittarissa 190 tuhatta.
Taitaapi olla vaihdon paikka...
Minulla 460tkm. Eikä mitään vikaa.
-
Minulla 460tkm. Eikä mitään vikaa.
Kyllähän nämä Volvoissa olevat 6v askit kestää ajaa, jos muistaa huollot. Tosin yhtään täysin ns. virheettömästi toimivaa 6v askia en näissä ole vielä tavannut. Aina näissä jotain pientä viivyttelyä yms mielenkiintoisa on ollut. Kahdessa ekassa 6v askeissa ei isompaa toimintaongelmaa ollut, mutta tämä viimeisin, mikä oli 2014 vuoden, niin siinä oli tämä kuuluisa painevuoto noin 130tkm kohdalla. Sen jälkeen kun sisäiset tiivisteet vaihdettiin ja paineita säädeltiin, niin tämä aski ei vain toiminut mielestäni samalla keinoin ja niin hyvin kuin ennen tätä remppaa.