Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Timo_R - 02.11.2011, 22:21:19
-
Tarkoitus olisi viikonloppuna vaihtaa manuaaliaski ton automaatin tilalle...tarviiko muuta kun huijata boksi kuvittelemaan, että laatikko on N-asennossa?
Kyseessä siis LH2.2 ruiskulla oleva 200-sarjalainen. Ei tuonne laatikkoon taida kovin montaa piuhaa mennäkään, että kokeilemallakin vissiin selviää?
Muistan jostain lukeneeni, että piti maadottaa se piuha, joka lukee vaihdekepin asentoa?
-
Jos sulla on manuaalista se vaihdekepin johtosarja mukana, niin homma on bolt-on, eli 4-nastanen liitin irti ja manuaalin vastaava tilalle ja rokrok. Näin ainakin 700-sarjassa ja uudehkossa 240:ssä.
-
Jos sulla on manuaalista se vaihdekepin johtosarja mukana, niin homma on bolt-on, eli 4-nastanen liitin irti ja manuaalin vastaava tilalle ja rokrok. Näin ainakin 700-sarjassa ja uudehkossa 240:ssä.
Ei ole...laatikon otin tosta viimetalven farkusta, ja siinä oli LH2.4....se johtosarja on kyl kokonaisuudessaan tallessa...
-
Vaihdekepin johtosarja käsittää lähinnä sen eksoottisen mallisen nelipinnisen liittimen, ja johtolähdöt pakkivaloille. Siinä on jömppi automaatin startineston lenkissä, ja kaksi muuta johtoa ovatten pakkivalot, jotenka ei siinä mitään mystiikkaa ole. Vaihteen päälläolosta menee shifterin juuresta tieto boksille jollakin tavalla, en kyllä heti keksinyt että miten. Kuitenkin tuo swappi sujuu helposti kun irrottelet ne shifterin tienoon sähköt nätisti ja hiukan mietit, mitä ne tekee, muuta ongelmaa tuossa talkoossa ei tule jos sulla on riittävästi osia sen askareen toteuttamiseks. Ittellä oli niin pienestä kiinni, että joutu tilamaan jälkitoimituksena sen pellin, joka pitää manuaaliaskin sitä kumipaljetta korissa kiinni ::)