Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Tonic - 02.07.2020, 15:27:27
-
Volvo softattu 2010 1.6 drive. Nyt 157000km.
Softattu + MEK avarrukset, eli täyspaketti noin 120tkm kohdalla. Lisäätehoa.fi.
Hiukkasuodatin oli silloin finaalissa. Polttelu kokoajana ja öljynhinnan alkoi nousta. ... Auto on pelannut hyvin ja kulutuksen tippui reilulla litralla.. ihan täysvedolla vakiokytkimen saa jopa luistamaan, mutta normiajossa ei mitään murheita. Jos kytkin menee omassa omistuksessa vaihtoon, tilalle saa sachsilta 30% jäykemmät.
Softan jälkeen Hiukkasuodatin ,eikä egr enää ole ongelmakartalla.
Sitten se murhe.
Tehot hukkui ihan normi tasaamaan ajossai ja savutteli.
Turbon tienoilla oli öljypisaroita lukkopellin päällä ja helisi, -≥. Uusi nyt paikallaan. Samalla tuli tehtyä Jakopää. Vaihdettu öljyt, öljynputsarit ja ilmanputsarit jne.
Helinän syyksi paljastui rempan edetessä pultti ,joka oli pudonnut pakoputken ja suojakilven väliin. Mahdollista siis, ettei turbo ollutkaan pääsyy. Sitä on turha enää murehtia. On nyt vaihdettu. Ja oli se nokinen. Vikakoodina softasta epäsopivuus ja MAF sensor "on range, nyt lower than expected." Nyt sekin vaihdettu. Oire vaan ei poistunut.
Löytyy launchilla (x431 pro) nauhoitettua dataa+diagnostiikkaa rapsaa.
Voisko joku tietävä Opastaa etiäpäin???.
Pitäis löytyä ennen tempoa kotimatkalla nauhoitettu ja nyt rempan jälkeen. 28 positiota.
Aiheeseen liittyviä Vikakoodeja ei tule (launchilla, joka menee aika syvälle bokseihin), auto käy normisti, mut tuntuu,ettei oikein ahda
Joku anturi Pimeä? Suutin? Ilmavuoto? Jako varmaan tuntuisi ja myös näkyisi testeillä. Konetta kuitenkin pyöritelty ja tapit sattui kohdalleen. Samoin oire on hyvin samanlainen,kun ennen remppaa.
Postaa, niin lähetän filut ja voidaan kilautella. Lähellä olevalle tietäjälle lueskelen koodeja sitten mielellään jatkossa.
-
hävettää.... coolerilta tulevan putken ja kumiletkua sauma... klemmari huonosti ja pompannut paikalta. Tehot tuli takas ja savutus väheni huomattavasti. Koeajan vähän pidemmän lenkin vielä. Auto on seissyt lomien ja laiton takia kuukauden. Ainoa, mikä pisti korvaan, kun koneen sammuttaa, niin Kuumana koneen takaa kuuluu pikku paukku välillä. Egr koneen takana? voiko siinä joku toimari napsua. Pitää seurailla Ja koittaa paikallistaa. On vähän kovempi ja harvemmassa, kun sellainen normi pakosarjojen napsi. . Sinne ei ole kuitenkaan kajottu. Muuten, kun pakoputken kiinnikkeeseen.
Koneiden ongelmia surffaillessa tuli esiin myös polttoainesuodatin. Pitää vaihdella sekin, kun ei mitään hajua, koska olis vaihdettu.
-
Monologia näemmä... auto pelaa 50km lenkin. Mielestäni maf antaa uudellakin anturilla pp1102 maf signaali in range, but lower than expected.
Imuvuoto jossain. ??? Kellään samaa oiretta.? Tutkin huomenissa lisää.
Haen siihen ihan varoiksi polttoainesuodattimen, vaihtuu jarrupalojen kanssa samalla...
-
Ja viimeinen päivitys toistaiseksi.
Maf p1103 katosi, kun vähän ajeli. Uusi anturi paikallaan.
Tehot palautui. Turbopiikki tuntuu jopa ärhäkämmältä, kun ennen. kulutuksetkin alun jälkeen asettui entisille lukemille, ehkä jopa desin kaks alemmas. Vaatii kilsoja alle,että näkee. Ainoat koodit tulee enää softasta. Kaikki tuntuu olevan kunnossa.
Turbon vaihto ei sinänsä ole mahdottoman iso homma. Enemmän se moottorin putsaus ja pohjasihtien tarkisteltu ym otti aikaa. Ja lisäksi tietysti jalkopää ja samalla kampuran stefa suodattimet jne.