Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jepajee - 04.07.2020, 18:21:26
-
Eli potilaana vm-99 V70 b2524s konneella. Moottorin vikavalo kummitellu ostosta lähtien ja nyt aloin asiaa tutkimaan, niin herjaa 1. lambdan virtapiiriä. Testerillä seurattuna, jännite pysyy kokoajan 0,5v eikä muutu vaikka mitä tekee.
Pistokkeen käytin irti, niin auton päästä työntää molempiin singnaali nastoihin kokoajan 3,76v, mutta toisen lambdan pistokeelle tuollaista jännitettä ei tule. Onko piuhat nyt oikosissa jossain? Vai kuuluko niihin tuollainen haamujännite tulla? Ja jos jollain olis kamppeeseen kytkentäkaaviota, niin se auttaisi paljon.
-
Ilmeisesti lambtasta mennyt se lämmityspuoli jos auto muuten toimii. Muistaakseni valkoiset johdot näyttääkö vastusta jos ei näytä niin siinä vika.
-
Ilmeisesti lambtasta mennyt se lämmityspuoli jos auto muuten toimii. Muistaakseni valkoiset johdot näyttääkö vastusta jos ei näytä niin siinä vika.
Lämmityksen johtoon tulee 12V. Ja anturilta mitattuna lämmityksen johtojen välinen vastus oli muistaakseni 2,5ohm.
-
Nonii. Tänään taas syvennyin aiheeseen. Epäilynä heräsi, olisko moottorin johtosarja voinut hankautua jostain väliltä ja alkaa oireilemaan siksi. Auvoin johtosarjaa, mutta mitään silmiin ei hankaumia osunut. Sitten koitin, että vedän eculta kylmästi uudet piuhat lambdalle. No eipä muuttunut mikään. Edelleen tarjoaa koko ajan siniselle ja valkoiselle piuhalle 3.8V jännitettä ja testerin reali data näyttää arvoksi 0,5V. Voikohan tässä olla nyt ecu viallinen, vai oireileeko lambda, joka on ihan denson tekele. Voisiko tuo 3,8V jännite olla jokin ecun komponentin testaus virta? Toiselle lambdalle tuota ei kylläkään tule vaikka piuhaa pitäisi pyöriessä irti.