Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: baronisti - 03.11.2011, 15:16:51
-
http://www.freetechnics.fi/ sivulla myydään kärjetöntä sytytystä. Siellä pyydetään tarkastamaan bochin jakajasta numero etu käteen?
En kyllä ihan helposti löytänyt numeroa jakajasta, missä mahtaa olla?
-
http://www.ebay.com/itm/Electronic-Ignition-Volvo-1800-66-122-140-240-340-343-345-360-GLS-B17-B19-B23-/310354934885?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A164&vxp=mtr&hash=item4842987c65
Onko kukaan tilannut, toimiiko? Halpa.
-
Oisko tästä apua? Tuolta löytyy ainakin vähän vanhempaan volvoon kärjetön, ja noin 115€ hintaan + tietenkin postikulut jotka lienee noin 13$
-
linkki jäi pois :idiot2: tässäpä se http://www.vp-autoparts.com/
-
vaihtoehdot oli b20a:lle ja b20be:lle ? jälkimmäinen lienee ruiskukone ja kaasarikone?
-
vaihtoehdot oli b20a:lle ja b20be:lle ? jälkimmäinen lienee ruiskukone ja kaasarikone?
A on yhdellä kaasarilla ja B kahdella. E ja F on ruiskukoneita. :) Eli ilmeisesti tämä (http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/art-1.asp?id=781&iPageID=487) on kelpaavinaan sekä ruiskuun että tuplakaasariin, kun taas tämä (http://www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/art-1.asp?id=3417&iPageID=486) yhdellä kaasarilla olevaan.
En tiedä tarkoittaa tuo "b20b/e-74", että sopii kaikkiin ennen -74 valmistettuihin b/e-koneisiin, vai että sopii vm. -74 e-koneeseen? A-koneisen kärjettömässä ei tuota "-74" ole, mutta tähti tuotteen nimen perässä tarkoittanee jotain tarkennusta mitä nopeella vilkasulla en löydä.
-
http://www.aircooled.fi/tuote/1499/karjeton-sytytys-pertronix-ignitor-2842-12v-volvo-penta
http://www.aircooled.fi/tuote/1565/karjeton-sytytys-pertronix-ignitor-2844-12v-volvo
Tossa ois tommoset jossei halua väkisin ulkomailta tilata..
-
Vähän aiheen ohi, mutta onko käytännön eroa kunnossa olevan kärjellisen ja jälkiasennus kärjettömän välillä? 20e sijoitus perinteisen jakajan huoltoon, niin mtn ongelmia ei ole vastaan tullut.
Viri laitteet kai asia erikseen.. mutta vakiossa eroaako käynti milläänlailla?
-
Joutokäynnillä ainakin huomasi eron ::)
-
kierrosherkempi ja parempi tyhjäkäynti ainaki.. voi olla että vetoki vähän paranee.
-
Vähän aiheen ohi, mutta onko käytännön eroa kunnossa olevan kärjellisen ja jälkiasennus kärjettömän välillä? 20e sijoitus perinteisen jakajan huoltoon, niin mtn ongelmia ei ole vastaan tullut.
Viri laitteet kai asia erikseen.. mutta vakiossa eroaako käynti milläänlailla?
Aikoinaan (v.-82) reilut 200tkm ajettuun 164E:hen laitoin Piranha-merkkisen kärjettömän.
Tulos oli että huippua otti 10km enemmän (190/200), perstuntumalla kiihtyvyys parani vähän (ehkä),kylmäkäynnistyvyys oli huippu hyvä.
Polttoaineen kulutukseen ei mun kohdalla juurikaan vaikuttanut, aina meni se 15L/100 ;D (kaverit ajoi samalla autolla 10L kulutuksilla :idiot2:
-
Aikoinaan (v.-82) reilut 200tkm ajettuun 164E:hen laitoin Piranha-merkkisen kärjettömän.
Tulos oli että huippua otti 10km enemmän (190/200), perstuntumalla kiihtyvyys parani vähän (ehkä),kylmäkäynnistyvyys oli huippu hyvä.
Polttoaineen kulutukseen ei mun kohdalla juurikaan vaikuttanut, aina meni se 15L/100 ;D (kaverit ajoi samalla autolla 10L kulutuksilla :idiot2:
Moottoria kovin kuormitettaessa kärjettömän sytkän hyötyjen pitäis tulla esiin niinkuin tässäkin, kipinä on tarkempi ja voimakkaampi. Moottorin teho ei välttämättä paperilla nouse, mutta käytännön suorituskyky lisääntyy.
Ja kyllä sillä kärjelliselläkin pärjää, kunhan sen pitää kunnossa. :)