Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Terppa - 03.11.2011, 15:43:17

Otsikko: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Terppa - 03.11.2011, 15:43:17
No niin elikkä olen katsellut foorumia läpi ja selannut museon puolelta kyseiseen hommaan ratkaisua. Jonkinlaisia yhdistelmiä on kyllä löytynyt, mutta mistään ei oikein tunnu löytyvän suoraa vastausta asiaan ???
Kysymys:
Minkäslainen Kytkinpaketti tuollaseen M90 ja littupyörä yhdistelmään kävisi? kyseinen härpäke tulisi B230 turbo koneeseen eli pitäisi kestää min. 400-500nm vääntöä.  Kiitos vastanneille etukäteen :)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Sipi - 03.11.2011, 20:43:28
Eipä taida mitään suoraan bolt-on settiä löytyä. Jos pitää olla bolt-on, niin ainoa mitä tulee mieleen on pottapyörä ja Sachs -763(orgaanisella 440nm ja sintterillä 25% enemmän). Parasta jos haetaan niin koneistettu pyörä ja bemarin Sachs -765 240mm levyllä, niin ollaan orgaanisella levyllä jo 600nm väännöissä. Kaikki arvot siis tuolta http://shop.klracing.se/ (http://shop.klracing.se/) ja foorumeilta lueskeltu.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: JuHaU - 03.11.2011, 21:41:56
M3 SRE HD asetelmalla päästään myös todella hyviin väännön kestoihin hieman pienemmällä inertia massalla.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Terppa - 04.11.2011, 11:47:49
elikkä se nyt siis on varmaa ettei bolt- on sarjaa löydy... mutta kuinkas jos koneistaa littupyörään sopivat paikat jollekkin kytkinpaketille, onkos tähän yhdistelmään tarpeeksi kestävää kytkintä siis olemassa?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: usu - 04.11.2011, 12:21:50
elikkä se nyt siis on varmaa ettei bolt- on sarjaa löydy... mutta kuinkas jos koneistaa littupyörään sopivat paikat jollekkin kytkinpaketille, onkos tähän yhdistelmään tarpeeksi kestävää kytkintä siis olemassa?
Aiemmissa viesteissä on jo sopivia mainittu.
Eli bemarin isoa asetelmaa SRE versiona ja siihen sopivaa levyä.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Terppa - 04.11.2011, 14:11:19
kiitoksia vastauksille :)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J0NZA - 25.01.2012, 12:45:36
Onko m90 ja muissa m4x vaihteistoissa sama boori?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 25.01.2012, 17:19:21
Onko m90 ja muissa m4x vaihteistoissa sama boori?
Muistaakseni ei ole ja olikohan niin että M90, on 20 boorinen ja M4x sitten 22 ? ???
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Veksi - 25.01.2012, 23:31:38
M90 20 pooria
M4X 22 ja 10 pooria
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J0NZA - 26.01.2012, 07:56:50
Mikäs levy kävis sitte pottapyörän ja  sre-763 asetelan kanssa? Eikös m90 oma levy ole 240mm ?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: hevonen - 26.01.2012, 08:55:27
Mikäs levy kävis sitte pottapyörän ja  sre-763 asetelan kanssa? Eikös m90 oma levy ole 240mm ?
940 TDI:n levy tai 850 GLT:n levy.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Terppa - 04.03.2012, 21:28:53
tuli tuossa mieleen että mikähän lienis paras painelaakeri tuolle bemarin SRE -765 asetelmalle, vaihdelaatikkona siis tuo M90. käykö ihan tuo vakio volvo 940 turbon m90 laatikkoon käypä laakeri vai täytyykö rakennella bemarin laakerista käypänen? :-\
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 15.03.2012, 14:06:12
Semmosta ei olekaan kuin 940 tdi, paitsi kulmamiehellä joka teki sen itse.
Sen sijaan 940 tdic mallin levy käy suoraan m90 laatikon ja pottapyörän kanssa. SRE asetelma on sama kaikissa d24 moottoreissa ja pottapyörällisissä bensakoneissa. Levy pitää siis olla viimeisimmistä 940tdic malleista, joissa on m90 laatikko.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Rusakko - 15.03.2012, 15:05:08
Semmosta ei olekaan kuin 940 tdi, paitsi kulmamiehellä joka teki sen itse.
Sen sijaan 940 tdic mallin levy käy suoraan m90 laatikon ja pottapyörän kanssa. SRE asetelma on sama kaikissa d24 moottoreissa ja pottapyörällisissä bensakoneissa. Levy pitää siis olla viimeisimmistä 940tdic malleista, joissa on m90 laatikko.
(https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcRZnFOrGUnexosqMRuAx7N0ss5ORkFVu9nz0RNfG35sbJmr--sx)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 15.03.2012, 16:10:15
(https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcRZnFOrGUnexosqMRuAx7N0ss5ORkFVu9nz0RNfG35sbJmr--sx)

Ehkä, mutta kyllä tdi on ihan eri asia kuin välijäähdytetty eskarikone. Usein noita näkee silti myynnissä ja tuntuu menevän monilla sekaisin.
Mutta pääpointtina kuitenkin siis se että se pitää olla loppupään (-94 vissiin on ollut ekat? ) 940 dieselistä, eli siitä jossa on m90 laatikko. Se on ainoa jossa on oikeat boorit. Tarkennuksena siis tuohon hevosen viestiin, joka oli siis ihan oikeassa.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J0NZA - 21.07.2012, 13:26:43
Mikä painelaakeri m90 kanssa? Pottapyörä, sre-763 ja diisselin massalevy.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 22.07.2012, 14:57:30
Mikä painelaakeri m90 kanssa? Pottapyörä, sre-763 ja diisselin massalevy.

M90 dieselin käy ainakin varmasti.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Lankku - 22.07.2012, 18:00:13
Tuoreempien M4x ja M90 laatikoiden painelaakeri on sama, joten sen puoleen ei tarvitse kovin tarkkaan valita minkä laittaa.
Otsikko: sre 618 + M90
Kirjoitti: Jonski. - 04.11.2012, 10:50:17
Eli mikä painelaakeri sre 618 + M90 yhdistelmälle?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Jonski. - 07.11.2012, 06:03:33
Niin viittikö joku jolla on tuommonen yhdistelmä kertoa mitä painelaakeria on käyttäny ja tarviko painomekanismia muokata jotenkin?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Xuppo - 07.11.2012, 11:27:05
Niin viittikö joku jolla on tuommonen yhdistelmä kertoa mitä painelaakeria on käyttäny ja tarviko painomekanismia muokata jotenkin?

itselläni on allekirjoituksen vehkeessä(vinokone + -618 + m90) m46 lootan painelaakeri. myös m90 lootan vakio painelaakeri käy koska se on sama kuten lankku mainitsikin.
Kytkin haarukan alla olevan pallon alle piti itsellä laittaa noin 1cm verran prikkoja jotta haarukka tulee sopivaan asentoon.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Jonski. - 07.11.2012, 17:04:43
Kiitokset tiedosta, nyt vaan keppitelineen lyhennys ja loota kii:)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Turb0V0lv0 - 16.01.2013, 16:52:15
Moro vaa. Onko mitään käryä miten m47 loota kestää kun tulossa isompaa turboo tollasee seiskanelikymppisee - 400hv?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: miikel - 16.01.2013, 17:06:16
Hakua!!! M47 kestotsta on jo enemmänkin kun tarpeeksi keskustelua foorumilla ollut. Pelkällä turbolla ei vinokoneesta 400hp taijota. Mutta jos tosissaan 400hp tulee niin ei kestä. Vähän liioittelua, mutta jos vakio kytkin loppuu kesken niin loppuu m47 kestokin.

Riippuu ihan ajotyylistä. Kolmosella kytkinnapua niin ei kestä kun sen ekan vedon ;D
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Turb0V0lv0 - 16.01.2013, 17:25:19
Hakua!!! M47 kestotsta on jo enemmänkin kun tarpeeksi keskustelua foorumilla ollut. Pelkällä turbolla ei vinokoneesta 400hp taijota. Mutta jos tosissaan 400hp tulee niin ei kestä. Vähän liioittelua, mutta jos vakio kytkin loppuu kesken niin loppuu m47 kestokin.

Riippuu ihan ajotyylistä. Kolmosella kytkinnapua niin ei kestä kun sen ekan vedon ;D
Mites vitosella? Joo ei siit rataauto tuu. Lähinnä välillä polkasee.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: miikel - 16.01.2013, 19:03:35
Ei se vitonenkaan kestä hirveästi! Lähinnä tarkoitin sitä kun kolmos vaihde noissa korkkaa ensimmäisenä. Vielä kun se ihana fakta on, että kolmos vaihteella sitä juuri tulee vedäteltyä. Viimeisenä se m47 sinne kannattaa laittaa.

Eikä sitä nyt ikinä tarvi 5 vaihteella vedätelläkkään.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Turb0V0lv0 - 16.01.2013, 19:11:30
Ei se vitonenkaan kestä hirveästi! Lähinnä tarkoitin sitä kun kolmos vaihde noissa korkkaa ensimmäisenä. Vielä kun se ihana fakta on, että kolmos vaihteella sitä juuri tulee vedäteltyä. Viimeisenä se m47 sinne kannattaa laittaa.

Eikä sitä nyt ikinä tarvi 5 vaihteella vedätelläkkään.
Uskoltaakohan sitä edes penkissä ajaa 3:sella?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: miikel - 16.01.2013, 19:23:19
Riippuu edelleen ihan tehoista. Mitä koneeseen ylipäätänsä on tulossa? Sen enempää penkityksestä tietämättä, eikai sitä millään kolmosella penkitetäkkään. Lähinnä suoraa vaihdetta olevalla se kai penkissä veto otetaan. Jos teho olisi niin lähellä vaihdelaatikon kestoa, ettei yhtä vetoa uskalla kolmosella ottaa niin eihän siinä ole huitun v***n järkeä!!! Kolmonen on kumminkin turbokoneessa se vaihde millä ne ahdot kerkeää kelailla.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Turb0V0lv0 - 16.01.2013, 19:45:40
Riippuu edelleen ihan tehoista. Mitä koneeseen ylipäätänsä on tulossa? Sen enempää penkityksestä tietämättä, eikai sitä millään kolmosella penkitetäkkään. Lähinnä suoraa vaihdetta olevalla se kai penkissä veto otetaan. Jos teho olisi niin lähellä vaihdelaatikon kestoa, ettei yhtä vetoa uskalla kolmosella ottaa niin eihän siinä ole huitun v***n järkeä!!! Kolmonen on kumminkin turbokoneessa se vaihde millä ne ahdot kerkeää kelailla.
Hestecille menossa , Holset HX35 & Hestec & yms muut hilppeet.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 19.01.2013, 15:40:05
Vauhtipyörä ja -765 asetelma tulee blingfactorylta joskus.

Loppupään 940 M90 dieselin sachs levy on halkasijaltaan 228mm piti ihan ostaa ja todeta vääräksi..  :idiot2:
Tämän levyn paksuus on 7,8mm.


 Nyt kaipaan vinkkiä mikä olisi hyvä 240mm levy tuohon kokoonpanoon -765 sisään?

Ruotsista saa jousitettua kuusilapaista sintterilevyä n. 150 eurolla, mutta tuo kuullostaa vähän turhan jämptille käyttöautoon. ???

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/drivlina/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html


Apuja?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Kulmamies - 19.01.2013, 16:20:20
Vauhtipyörä ja -765 asetelma tulee blingfactorylta joskus.

Loppupään 940 M90 dieselin sachs levy on halkasijaltaan 228mm piti ihan ostaa ja todeta vääräksi..  :idiot2:
Tämän levyn paksuus on 7,8mm.


 Nyt kaipaan vinkkiä mikä olisi hyvä 240mm levy tuohon kokoonpanoon -765 sisään?

Ruotsista saa jousitettua kuusilapaista sintterilevyä n. 150 eurolla, mutta tuo kuullostaa vähän turhan jämptille käyttöautoon. ???

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/drivlina/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html


Apuja?

Onhan tuo ollut ihan yleisessä tiedossa, että dieselin levy on 228mm ???

240mm joustettu levy M90:iin sopivalla boorilla löytyy 850 R:stä, mutta pelkän levyn saatavuus vissiin aika haastavaa. Tarvikeliikkeet ei tunne ja Volvoltakaan ei saa kuin asetelman kanssa.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 19.01.2013, 16:37:03
Onhan tuo ollut ihan yleisessä tiedossa, että dieselin levy on 228mm ???

240mm joustettu levy M90:iin sopivalla boorilla löytyy 850 R:stä, mutta pelkän levyn saatavuus vissiin aika haastavaa. Tarvikeliikkeet ei tunne ja Volvoltakaan ei saa kuin asetelman kanssa.

Joo oli tiedossa joo, mutta eipä tulli mietittyä iha loppuun asti, että se 228mm levy ei käy sinne -765 asetelmaan..
On noita numeroita kieputeltu ja pyöritelty sen verra, että tässä ollaan pihalla, ku tamppoonin narut. :D

No onneks tässä ei mitään isoa oo vielä tapahtunut, kun levyn voi takasin palauttaa.

Jos se noin vaikia on löytää tuo  ärrän levy, niin tilaan ruotsista sen sintterin sitten... Ei pitäs loppua kytkimestä pito ihan hetkeen jos +700nm kestää.  ::)



Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Kulmamies - 19.01.2013, 16:40:10
Jaa mutta onkos tuo sittenkin sopiva?

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=84-3709 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=84-3709)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 19.01.2013, 16:49:29
Aattelin, että sä tietäisit?  :D

Yksi kappale turussa... Pitääkö miu suakeli tilata tuo ja todeta se(kin) kantapään kautta vääräksi.


Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: puliukk0 - 25.01.2013, 17:02:24
Kysytääs tyhmä kysymys. Itselle tulossa blingfactoryn vauhtis ja sille kaveriksi d24tic (m90) levy ja se bemarin m3 sre asetelma. (-618 tjsp?)
Lupasivat tasapainottaa ja shimmata kohdalleen. Sekä asetelmasta ottaa hiukan pois että saa dieselin levyn asetelman sisään.

Paljonko kannattaa prikkoja nyt sitten pistää kytkinhaarukan alle?

Tiedän, vähän hölmö kysymys. Mutta tarkotus olisi suht bolt on töissä tuo paketti vaihtaa, eikä siinä vaihteessa enään miettiä...
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: JuHaU - 25.01.2013, 17:32:35

Paljonko kannattaa prikkoja nyt sitten pistää kytkinhaarukan alle?

Tiedän, vähän hölmö kysymys. Mutta tarkotus olisi suht bolt on töissä tuo paketti vaihtaa, eikä siinä vaihteessa enään miettiä...

Mittaat vanhan paketin kokonaiskorkeuden ja vähennät siitä uuden paketin kokonaiskorkeuden.

Tuon erotuksen verran sitä pitää siirtää.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: puliukk0 - 25.01.2013, 18:07:55
Mittaat vanhan paketin kokonaiskorkeuden ja vähennät siitä uuden paketin kokonaiskorkeuden.

Tuon erotuksen verran sitä pitää siirtää.

Aivan, siis rautalangasta = koko paketin korkeus vai vauhtipyörän kiinnityspinnalta?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: JuHaU - 25.01.2013, 18:09:19
Aivan, siis rautalangasta = koko paketin korkeus vai vauhtipyörän kiinnityspinnalta?

VP:n kiinnityspinnasta kampiakseliin -> asetelman käpäliin, jotka vastaa painelaakeriin.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: puliukk0 - 25.01.2013, 20:06:51
VP:n kiinnityspinnasta kampiakseliin -> asetelman käpäliin, jotka vastaa painelaakeriin.

Kiitos tarkennuksesta!  ;)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Brick - 26.01.2013, 01:17:09
Jaa mutta onkos tuo sittenkin sopiva?

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=84-3709 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=84-3709)

Ymmärsinkö nyt oikein, että tuota levyä voi käyttää kiinteän vauhtipyörän ja M90 laatikon välissä?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 26.01.2013, 03:38:06
Hassuva, ite, kun kyselin tuotatasapainoitusta, niin ei kuulemma heillä onnistu..  V:>
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 26.01.2013, 03:39:29
Ymmärsinkö nyt oikein, että tuota levyä voi käyttää kiinteän vauhtipyörän ja M90 laatikon välissä?

Kyl.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Brick - 26.01.2013, 08:53:24
Kyl.

Eli jousitettu levy kyseessä.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 26.01.2013, 08:54:07
Ymmärsinkö nyt oikein, että tuota levyä voi käyttää kiinteän vauhtipyörän ja M90 laatikon välissä?

Riippuu täysin vauhtipyörästä ja asetelmasta. Ymmärtääkseni kyseinen levy on 240mm.
Jos vakio-osilla meinaat pärjätä ilman koneistusta tarvitset "pottapyörän" ja siihen 228mm levy sekä asetelma, 940tdic:stä, vuosimallista -95 ja uudemmat.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Brick - 26.01.2013, 09:10:08
Riippuu täysin vauhtipyörästä ja asetelmasta. Ymmärtääkseni kyseinen levy on 240mm.
Jos vakio-osilla meinaat pärjätä ilman koneistusta tarvitset "pottapyörän" ja siihen 228mm levy sekä asetelma, 940tdic:stä, vuosimallista -95 ja uudemmat.

850 vauhtipyörä ja T5 asetelma eli varmasti sopii osat paikalleen. Kysyin varmistaakseni, että kyseistä levyä saa käyttää M90 laatikon kanssa.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 26.01.2013, 09:18:51
850 vauhtipyörä ja T5 asetelma eli varmasti sopii osat paikalleen. Kysyin varmistaakseni, että kyseistä levyä saa käyttää M90 laatikon kanssa.

Ahaa, ok  :) Itse ajattelin vanhanaikaisesti että kyseessä on perus vinokone josta halutaan kaksoimassa pois.

Eikös silloin käy ihan se sama levy mistä vauhtipyörä ja asetelmakin on?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Brick - 26.01.2013, 09:23:09
Ahaa, ok  :) Itse ajattelin vanhanaikaisesti että kyseessä on perus vinokone josta halutaan kaksoimassa pois.

Eikös silloin käy ihan se sama levy mistä vauhtipyörä ja asetelmakin on?

Joo enkä näköjään laittanu, että tinakoneesta kyse. Niin käsittääkseni 850 on saanut vain kiinteällä vauhtipyörällä ja kaikki levyt olisi jousitettuja?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: puliukk0 - 26.01.2013, 10:48:52
Hassuva, ite, kun kyselin tuotatasapainoitusta, niin ei kuulemma heillä onnistu..  V:>

Ei onnistukkaan, joku paikallinen(?) koneistamo tasapainottaa sen... Jos tuosta blingfactorystä puhut?

Näin mulle on luvattu... Tosin "maksimissaan 3viikkoa" on venynyt kolmeksi kuukaudeksi jo...  ::)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: J_Lanttola - 26.01.2013, 12:07:29
Joo enkä näköjään laittanu, että tinakoneesta kyse. Niin käsittääkseni 850 on saanut vain kiinteällä vauhtipyörällä ja kaikki levyt olisi jousitettuja?

Mä oon aina luullut että kasipuolikkaan 240mm kytkimet on kaksoismassapyörällä ja kovalla levyllä kuten 960, mutta en kyllä tiedä mistä sen sain päähäni  :idiot2:
Meidän projektissa kun kone oli automaatista niin ei nähnyt mitä noissa alunperin on. Siihen tulikin sitten lopulta 850 vaparin vauhtipyörä ja 228mm m3 sre asetelma (oliko se nyt sitten -618), eli 228mm. Levyksi taisi tulla joku sintteri.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: Brick - 26.01.2013, 13:50:38
Mä oon aina luullut että kasipuolikkaan 240mm kytkimet on kaksoismassapyörällä ja kovalla levyllä kuten 960, mutta en kyllä tiedä mistä sen sain päähäni  :idiot2:
Meidän projektissa kun kone oli automaatista niin ei nähnyt mitä noissa alunperin on. Siihen tulikin sitten lopulta 850 vaparin vauhtipyörä ja 228mm m3 sre asetelma (oliko se nyt sitten -618), eli 228mm. Levyksi taisi tulla joku sintteri.

Taitaa olla pelkissä diesel 850 volvoissa kaksoismassaa. Bensiineissä kaikissa kova ja 228 ja 240mm levyä. Vauhtipyörä on silti sama oli se 228mm tai 240mm levy, kunhan on motronic moottorin ohjaus.
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 27.01.2013, 15:35:46
Kysytääs tyhmä kysymys. Itselle tulossa blingfactoryn vauhtis ja sille kaveriksi d24tic (m90) levy ja se bemarin m3 sre asetelma. (-618 tjsp?)
Lupasivat tasapainottaa ja shimmata kohdalleen.


Hassuva, ite, kun kyselin tuotatasapainoitusta, niin ei kuulemma heillä onnistu..  V:>

Ei onnistukkaan, joku paikallinen(?) koneistamo tasapainottaa sen... Jos tuosta blingfactorystä puhut?

Näin mulle on luvattu... Tosin "maksimissaan 3viikkoa" on venynyt kolmeksi kuukaudeksi jo...  ::)

Mä sain vähä semmosen kuvan, että sulle ne ois blingfactorylla tasapainottanukki sen.. Mut kai ymmärsin jonku kohdan väärin.  ::)
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: puliukk0 - 27.01.2013, 17:54:38
Mä sain vähä semmosen kuvan, että sulle ne ois blingfactorylla tasapainottanukki sen.. Mut kai ymmärsin jonku kohdan väärin.  ::)

No kysyin onko mahdollista shimmata ja tasapainottaa. = KYLLÄ ON. Ei ole tasapainovehkeitä blingfactoryn tiloissa, jotenka tasapainotus tapahtuu paikallisessa koneistamossa. Josta se sitten palaa takasin blingfactorylle ja siitä mulle...

Rautalankaa?  ;) :D
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 28.01.2013, 01:30:13
Siis joojoo, hiffasin eka eritavalla.. Paljos ottavat lisähintaa?
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: puliukk0 - 28.01.2013, 07:39:19
Siis joojoo, hiffasin eka eritavalla.. Paljos ottavat lisähintaa?

En muista... Oisko ollu 50... tai 70e... Täytyy TAAS varmaa soittaa ja kysyy et mikäs siinä kestää...

Ei muuten mutta toi nykyinen kykä luistaa aika hyvin  :-[
Otsikko: Vs: Kestävä kytkinpaketti M90+ Littupyörä?
Kirjoitti: ässäarpa - 09.02.2013, 22:54:43
Eli jousitettu levy kyseessä.

Kyllä on.