Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: vilzzzuq - 11.07.2020, 12:31:40
-
Auto nykii pintakaasulla välillä taajamissa ja moottoritiellä 4 5 tai 6 vaihteella kaasu pohjassa auto nytkyttelee tosi paljon eikä vedä tasaisesti yhtään.
Autossa palaa moottorin vikavalo ja koodi p0101. MAF on uusi sekä tulpat ja autoon on asennettu 2009 bsr stage 1 tuning myös ahtopaine mittari mikä ottaa ahtolukemat imusarjalta lähtevältä letkulta (letkun välissä T-haara)
Alkaa pikkuhiljaa motivaatio mennä kun ei ratkasua löydä :buck2:
-
Onko koodi katsottu yleistesterillä vai Volvon Vidalla? Vida voisi antaa tarkemman koodin ja mahdolliset testit ja vikamahdollisuudet samalla.
Tarkistaisin ensin sen jälkiasennus ahtomittarin/poista se väliaikaisesti. Sitten imu ja ahtoletkut tarkastukseen. Pieni halkeama jossain, ja ilmamäärät sekoaa. Turbon ahtopainesäätö(hukkaportti ja sen säätösolenoidi) jos sakkaa niin ilmamäärät sakkaa.
-
yleistesterillä vain ja olisi kiva tietää missäpäin ja kellä olisi vida varmaan volvolla mutta onko yleiskorjaamoilla?
ja se testattiin ja otettiin irti mutta ei tuloksia parempaan päin mutta niitä pitää vielä kattella löytyykö tuloksia ja asia kunnossa
-
Jos vain tarkemmat koodit tahdot selville, niin multa löytyy iCarsoftin Volvo-lukija jolla saa kunnon koodit esille. Espoossa vaikutan, ja vaikka tänään onnistuisi koodien lukeminen. Laittele YV, jos tarvetta. :)
-
Jos sytkäpuoli on varmasti kunnossa kannattaa tarkistaa että on riittävä bensanpaine... Aiheuttaa vahvaa nykimistä mikäli pumppu ei anna tarpeeksi painetta usein ei tule myöskään vikakoodeja...
-
Sekin tässä pitäisi katsoa mutta ku mietitää et autolla on ajettu se 170tkm vasta ja 06 niin kertooko noi yhtään mitään ku luulisi sen pumpun kestävän mut sit taas ota näistä selvää :D
-
Jos sytkäpuoli on varmasti kunnossa kannattaa tarkistaa että on riittävä bensanpaine... Aiheuttaa vahvaa nykimistä mikäli pumppu ei anna tarpeeksi painetta usein ei tule myöskään vikakoodeja...
Omassa T5:ssa (2005) oli muuten edellinen omistaja kans vaihtanut sen bensanpaineensäätimen (suutinkiskon päässä) nykimisen takia. Tämä kannattaa kans tarkastaa. Mutta ensin sinne kunnon testerin päähän.
-
Edelleen etsitään vikaa edistystä parempaan ei ole vaihdoin bensapaine sensorin mutta turhaan bensa kulkee 3 bar ja kone huutaa edelleen P0101 olen koittanut etsiä imuvuotoja mutta ei ole vielä vastaan tullut auto rötää kovassa kiihdytyksessä samalla tavalla niinkuin soppa loppuisi ja nykii aivan v*ttuna
-
Onko se uusi maf orkkisvalmistajan tekemä varaosa vai jonkun muun valmistajan korvaava tuote?
-
Lue nyt koodit kuitenkin vidalla, jos koodeja löytyy niin siellähän on suoraan ohjeet mitä tarkastaa ensimmäiseksi mahdollisiksi vian aiheuttajiksi. Maffin liittimien tarkastus...
-
Onko se uusi maf orkkisvalmistajan tekemä varaosa vai jonkun muun valmistajan korvaava tuote?
Autossa oli bosch maf ja ostin bosch maffin samalla numerosarjalla
-
Lue nyt koodit kuitenkin vidalla, jos koodeja löytyy niin siellähän on suoraan ohjeet mitä tarkastaa ensimmäiseksi mahdollisiksi vian aiheuttajiksi. Maffin liittimien tarkastus...
Pitää se varmaan sitten jos ei torque pro:sta ole mihinkään kun näyttää edelleen p0100 ja p0101
En ole ikinä vidaa käyttänyt tai ollut kyseisen palikankanssa tekemisissä ni mietin et mitä erikoisempaa tietoa se sit näyttää?
-
Vida on volvon oma tehtaan testeri, näyttää ja saa dataa kaikesta mitä voi autosta voi nähdä. Joillain foorumilaislla on tuo laite, muuten luettava sinisellä.
-
Täältä löytyy vida jos tarvii apuja.
-
Oorraaiitt nykimisvika on nyt taltutettu iso kiitos nimimerkillä anssi68 kun jaksoi tutkia kaverinkanssaan vidalla autoa ja sieltä löytyi misfire sylinteri 2 tulppa ja puola vaihdettiin ja auto kulkee niinkuin ennenkin.
Nyt eikun kovaa ajoa ja pidetään silmällä tuleeko "maf/ilma" vikakoodeja takaisin
-
Oorraaiitt nykimisvika on nyt taltutettu iso kiitos nimimerkillä anssi68 kun jaksoi tutkia kaverinkanssaan vidalla autoa ja sieltä löytyi misfire sylinteri 2 tulppa ja puola vaihdettiin ja auto kulkee niinkuin ennenkin.
Nyt eikun kovaa ajoa ja pidetään silmällä tuleeko "maf/ilma" vikakoodeja takaisin
Jep, toivottavasti nyt toimii..
Maff-vikaan palataan 2-3 viikon päästä, jos tarvetta.
-
Ja näköjään palas sama vikakoodi, eli varmaan maffin osto edessä ??
E: Kokeillaan ottaa ahtopainemittarin letku pois ja auto ajoon..
-
Niin tai MAF toimii mutta antaa koodin koska arvot eivät pysy raja arvojen puitteissa.
-
Niin tai MAF toimii mutta antaa koodin koska arvot eivät pysy raja arvojen puitteissa.
Mistäs löytäs tuohon Boschin Maffiin niitä arvoja, jos lähtis testerillä tutkimaan ??
Tai sitten vaihdettu Maffi onkin viallinen..
-
Vidalla nuo arvot näkee live datalla millä alueella arvot seilaa.
-
Mielenkiintoinen vika, kun välillä mennään muutama päivä ilman vikavaloja ja sitten taas saattaa päivittäin sytyttää vikavalon..
Nykiminen on poissa kun puola ja tulppa on uutta, mutta tuo maffiin viittaava vikakoodi ihmetyttää.
-
Jos maf aito oikea bosch ja numeroltaankin sama niin liitin tai johdot ehkä tsekata sitten..
Ollut toisenmerkkisissä mm pinni kerran liittimessä löysä ja pistoke työnsi pinniä edessään liitimestä vähän ulos jolloin kontakti oli huono.
Tai joku johtokin voi olla murtunut tai poikki jolloin tärinästä yhteyden ottaa tai pudottaa pois kuten yhden iat- anturin kanssa myös ollut omakohtaistakin kokemusta. Tuohon vaihdoin anturin turhaan ja siinä katkos oli 7cm liittimeltä kohdassa jossa pääsi mekaanisesti hiertymään kovaa reunaa vasten.
-
Kaasuiäppäkotelo putsattu?
-
Ei ole kaasuläppää vielä putsattu mutta huohotin putki oli venttiilikopan päältä poikki koska aina kun otti kopan muovit irti niin siellä alla oli öljyä joten huohotinputki vaihdettu ja imusarjaa ei sentakia tarvinnut onneksi irrottaa. auto on ajossa nytten ilman BSR lastua eli vakio softa sisässä ja kaikki mitä tähän mennessä on löytynyt on korjattu joten kuulostellaan ja katsellaan tuleeko CEM tai muuta häiriötä vielä ilmoille ::)