Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Kaldonia1 - 14.07.2020, 09:55:19

Otsikko: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 14.07.2020, 09:55:19

Uudemmissa Volvoissa (vm. 2010-2015) on usein joko 2,0 tai jopa 1,6-litraisia moottoreita.

Itse olen tottunut ajamaan vääntävillä 2,5-litraisilla dieseleillä VAG-konsernin TDI-koneisesta lähtien. Nyt on alla V70 2,4-litraisella bensavaparilla.

Kysymys - millaisia kokemuksia Teillä on noista pienemmistä moottoreista? Ovatko ne liian pieniä (?!) Volvon raskaahkolle kopalle?

Kuinka ne mahtavat kestää ja miten ne vievät öljyä?
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: hespa - 14.07.2020, 10:06:14
Ainakin vanhempi 2.4 vapari on aivan tolkuttoman kestävä. Kaverin V-70 nyt 518tuhatta mittarissa   ;D ja just katsastettiin kyseinen auto. Tehot riittää kyllä normaaliin kulkuun.

Rouvalla S-60 tällä koneella 348tkm ja käy vähän paremmin kuin uusi.   ;)

Siskolla S-70 vanhemmalla 2.5 388tkm ja samaa laatua edelleen.

Sit jos puhutaan näistä uudemmista riisseleistä niin 1.6 en halua edes avautua.  :nohnoh   pois markkinoilta koko motti...kiitos... :D

Kaverin V-50 sillä pösön 2.0 dieselillä 435tkm ja toimii!!!    :o
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Ristus - 14.07.2020, 11:34:23
Moottori tekniikan kehitys ei käsittääkseni ole tuonut mitään huononnusta kestävyyteen kun "lasten taudit" on hukattu jo uusista VEA koneista D2 riittää hyvin kaikkiin sulavalinjaisiin malleihin.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 14.07.2020, 11:38:11
Moottori tekniikan kehitys ei käsittääkseni ole tuonut mitään huononnusta kestävyyteen kun "lasten taudit" on hukattu jo uusista VEA koneista D2 riittää hyvin kaikkiin sulavalinjaisiin malleihin.

Hmm. Tarkoittaako tuo D2 kenties 1,6-litraista konetta dieselinä?

Kaikkia sulavalinjaisia malleja en tunne, mutta paljon on noita pienkoneisia 1,6- ja 2,0-litraisia vaihdossa tyrkyllä. Liekö sitten into vielä pienempiin koneisiin vai peräti pois poikkeen noista pienlaitteista.  8) 8)

P.S.

Millaista laitetta oikeasti suosittelette mulle: ajoja kertyy näemmä 22-26 tkm vuodessa, pääasiassa asfalttiteitä joko yksin tai kaksin )iltojeni valon ja aamujeni auringon kanssa. Lisäksi usein mukana on meidän Milla-collie. Nyt on alla siisti, vain 221 tkm ajettu 170-hv:n bensavapari V70 vm. 2006, johon ollaan oikein tyytyväisiä. Silti hieman uudemman hankinta kalvaa mielessä. Bensaa vie aikalailla tuo nykyinen mylly...

Tällaisiakin uskaltaa siis katsella:  https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11469211

Mutta tällainen alkaa jo arveluttaa - vai -    https://www.nettiauto.com/volvo/v60/11423838
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Ristus - 14.07.2020, 12:59:48
noita koneita on V60 mallissa ja V40 mallissa ja V70mk3 että kyllä sinne vaimo mahtuu ja vaikka useampikin koira.
D2 on tosiaan 1.6D jos tahdot pihistellä, en kyllä itse enää ostaisi diiseliä 20tkm ajoilla vaan pienen bensakoneen vaikka T2/T3
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Wehgi - 14.07.2020, 13:40:34
noita koneita on V60 mallissa ja V40 mallissa ja V70mk3 että kyllä sinne vaimo mahtuu ja vaikka useampikin koira.
D2 on tosiaan 1.6D jos tahdot pihistellä, en kyllä itse enää ostaisi diiseliä 20tkm ajoilla vaan pienen bensakoneen vaikka T2/T3

Itsekin tekisin näin, noi 1.6l bensakoneet menee yllättävän pienellä maantietä eessuntaas. Eikä ole samalla tavalla niissä noita dieseleitä riivaavia lastentauteja. Toisaalta vastaavilla kilsoissa olevat bensat kalliimpia kuin dieselit, mutta saahan niistä myydessäkin sitten enämpi
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 14.07.2020, 15:24:04
noita koneita on V60 mallissa ja V40 mallissa ja V70mk3 että kyllä sinne vaimo mahtuu ja vaikka useampikin koira.
D2 on tosiaan 1.6D jos tahdot pihistellä, en kyllä itse enää ostaisi diiseliä 20tkm ajoilla vaan pienen bensakoneen vaikka T2/T3

OK. Kiitos.

En tahdo pihistellä, mutta jos kookkaampikin pikkurouva mahtuu collien kanssa kyytiin, niin avot!  :) :)

Eli uskaltaa ihan bensakoneisia 1,6-litraisia katsella? Entä bensakoneisia 2,0-litraisia? Vuosimallit joita katselen ovat 2008-2015:n tietämillä. Hintaluokka voisi olla 10.000-16.000 euroa - vähän riippuen siitä kuinka paljon on ajettu ja kuinka paljon nykyisestä hyvitetään.

Yritän hillitä autokuumetta erilaisilla lääkkeillä ja korvaavilla toiminnoilla. Mutta ei taida juutas asettua ennen kuin käyn koeajolla. Ja totean sen päätteeksi, että hitto miten hyviä uudemmat Volvot ovat!
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 14.07.2020, 15:37:58
N.200tkm ajetun kun laitat niin vuoden parin sisään saat laitella yhtä jos toista paikkaa. Jos olet nykyiseen tyytyväinen niin pöristele menemään ja nauti elämästä :)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 14.07.2020, 17:16:42
N.200tkm ajetun kun laitat niin vuoden parin sisään saat laitella yhtä jos toista paikkaa. Jos olet nykyiseen tyytyväinen niin pöristele menemään ja nauti elämästä :)

Tämä on kyllä loistava vaihtoehto!  8) 8)

Tilasin ja sain juuri Saksasta 63,80 eurolla 20 litraa Mannolia omaan ja esikoisen autoon. Huuhteluvaihtoa varten on autotallissa jemmassa aiemmalta vaihdolta noin 10 litraa samaa ainetta.

Sopivan ikäluokan (meillä 1998-2005) isokoneisilla Volvoilla on ajaa hyrskytelty noin 14 vuodessa varmaan puoli miljoonaa kilometriä. Ja on oltu erittäin tyytyväisiä.

Oikeasti hieman arveluttavat uudemmat mallit ja varsinkin nuo pienemmät koneet - kesto, öljynkulutus, tiheämpi huollon tarve laatikolla ja niin edelleen.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 15.07.2020, 09:35:06
N.200tkm ajetun kun laitat niin vuoden parin sisään saat laitella yhtä jos toista paikkaa. Jos olet nykyiseen tyytyväinen niin pöristele menemään ja nauti elämästä :)

Voisiko fiksuna yhteenvetona todeta, että isompiin (S80, V70, S90 ja V90) Volvoihin sopivin ja kestävin moottori löytyy sieltä valikoiman yläpäästä? Olipa auto sitten diesel tai bensa? Vai kuinka?
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 15.07.2020, 11:38:06
Voisiko fiksuna yhteenvetona todeta, että isompiin (S80, V70, S90 ja V90) Volvoihin sopivin ja kestävin moottori löytyy sieltä valikoiman yläpäästä? Olipa auto sitten diesel tai bensa? Vai kuinka?

Moottori kannattaa aina valita valikoiman yläpäästä ;)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: tuomaril - 15.07.2020, 12:09:54
Allekirjoitan tuon väitteen. En henkilökohtaisesti ostaisi itse noita pikkukoneita. Jos olisin ostamassa vaikkapa V70 mk3:sta, niin ehdottomasti ostaisin sen vitoskoneella.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Dave - 15.07.2020, 14:07:27
Allekirjoitan tuon väitteen. En henkilökohtaisesti ostaisi itse noita pikkukoneita. Jos olisin ostamassa vaikkapa V70 mk3:sta, niin ehdottomasti ostaisin sen vitoskoneella.

Kuulostaa hyvältä. Toki moinen menisi mukavasti myös yhdellä sylinterillä lisää...
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 16:39:34
Nyt se iski! Taas.

Löytyi aivan hemmetin siisti Volle V70, mutta se on vain 2,0-litraisella dieselillä.

Mitä teen? Ajolleen se on kerrassaan mainio, hyvin pidetty ja niin edelleen.

Omasta, nykyisestä tarjottiin kohtalainen hyvitys, joten olen nyt ihan kummissani. Auto on siis V70 vm. 2010 ja ajettu 267 tkm.

Mikä on arvoisan Volvo-raadin tuomio? Tai edes alustava arvio? Laitanko ostohousut jalkaan vai en?


(https://i.ibb.co/rbfGLsR/volvoetuvasen.jpg) (https://ibb.co/rbfGLsR)

(https://i.ibb.co/zNVrRpb/volvomoottori.jpg) (https://ibb.co/zNVrRpb)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: tuomaril - 18.07.2020, 16:49:51
Nyt ei oma muistini riitä, että onko tämä siis se Volvon oma 2 litrainen, mutta 5 pyttynen kone, jota myös D3:ksi on kutsuttu? Vai PSA:n moottori? PSA:n koneella en itse huolisi. Tuo D3 taas on osottautunut varsin luotettavaksi.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 16:53:53
Pariin bensavapariin tottuneesta tuo D3 moottori tuntui taivaallisen rivakalta.

Autoliikkeen mukaan ja takapaksin mukaan se on siis tuo D3-mallinen moottori. Liekö OK?
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 18.07.2020, 17:49:16
Nyt se iski! Taas.

Löytyi aivan hemmetin siisti Volle V70, mutta se on vain 2,0-litraisella dieselillä.

Mitä teen? Ajolleen se on kerrassaan mainio, hyvin pidetty ja niin edelleen.

Omasta, nykyisestä tarjottiin kohtalainen hyvitys, joten olen nyt ihan kummissani. Auto on siis V70 vm. 2010 ja ajettu 267 tkm.

Mikä on arvoisan Volvo-raadin tuomio? Tai edes alustava arvio? Laitanko ostohousut jalkaan vai en?


(https://i.ibb.co/rbfGLsR/volvoetuvasen.jpg) (https://ibb.co/rbfGLsR)

(https://i.ibb.co/zNVrRpb/volvomoottori.jpg) (https://ibb.co/zNVrRpb)

Mahtaako olla se pösön 2L 4pyttyinen? Näyttää kyllä konehuone aivan 5sylinteriseltä. Miksi muuten konepellin ja maskin välissä noin hurja rako?
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 18:08:01
Mahtaako olla se pösön 2L 4pyttyinen? Näyttää kyllä konehuone aivan 5sylinteriseltä. Miksi muuten konepellin ja maskin välissä noin hurja rako?

Ennätin jo avata konepellin kabiinista, mutta en vielä nostanut luukkua. Siksi massiivinen rako.

En tiedä vielä koneesta muuta kuin takana on D3-merkintä, samoin autokaupan ilmoituksessa.

Ihmeen ihanalle auto tuntuu vieläkin, reilun 100 km:n koeajelun jälkeen.

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11469211

Tuossa auton tarkemmat tiedot. Itse alan vasta nyt tutkia mukana tulleita papereita.

Maanantaina päätän mitä teen.  8) 8)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: gubbe - 18.07.2020, 18:08:14
Jos MY 2010 niin 4-cyl 136  hp 2.0 D (1997) kone.
My 2011 D3 2.0  (1984) 5-kone  163 hp, moottorikoodi  D5204T2. Tällaista kertoo Volvo Cars tekniset tiedot.

Näyttäis kyllä 5-koneelta, ja koska perässä D3 merkki.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Huikkoster - 18.07.2020, 18:21:47
Mitäs kokemuksia muuten siitä psa 2.0d:stä on? Onkos se sama moottori fordissa mutta nimellä tdci?
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 18:37:26
Jos MY 2010 niin 4-cyl 136  hp 2.0 D (1997) kone.
My 2011 D3 2.0  (1984) 5-kone  163 hp, moottorikoodi  D5204T2. Tällaista kertoo Volvo Cars tekniset tiedot.

Näyttäis kyllä 5-koneelta, ja koska perässä D3 merkki.

Kiitos.

Näyttää tosiaan olevan Volvon oma kone. Tai ainakin tuo 163-hevosvoimainen D3, mikä se sitten lienee.

Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on nimenomaan D3 moottorista? Kertokaa ihmeessä! Kiitos.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 18.07.2020, 18:47:11
Kiitos.

Näyttää tosiaan olevan Volvon oma kone. Tai ainakin tuo 163-hevosvoimainen D3, mikä se sitten lienee.

Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on nimenomaan D3 moottorista? Kertokaa ihmeessä! Kiitos.

Sehän on sama kuin 2.4L mutta lyhyempi isku. Käsittääkseni hyvä old school Volvo moottori O0
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Huikkoster - 18.07.2020, 19:14:39
Taloudellinen ja sopivasti vääntöä. Ainakin kaverin V60:ssä oli hyvä kone.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: tuomaril - 18.07.2020, 19:26:11
Hyvä moottori tuo on. Jos meinaa jalkoihin jäädä, niin ohjelmalla tuosta saa aika rivakan pelin. 8) Kannattaa Kaldonia1 tarkistaa vaihteiston toiminta huolellisesti, suosittelen tekemään agressiivisiä / kaasu pohjassa kiihdytyksiä ja katsomaan, että vaihteet vaihtuu ylöspäin kuten pitääkin.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 19:30:00
Kestävyys on tärkeää, kun puhutaan Volvoista. Mukava kuulla, että D3 on ns. tolkullinen mylly. Huoltokirjan ja kuittien mukaan tätä kyseistä autoa on huollettu suorastaan kiitettävästi.

Volvoissa on näköjään melkoisia eroja ominaisuuksissa vuosimallien mukaan. Villi veikkaus tai sitten kunnon faktaa - miksi ihmeessä muutaman vuoden tuoreempi auto on niin hemmetin paljon parempi ajaa?

Eritoten hämmästyttää pienentynyt kääntösäde. Nykyinen vm. 2006 tarvitsee lentokentän ja tämä uudempi 2010 pyörähtää kuin balettitanssija.

Onko tekniikka kehittynyt niin paljon vai onko jotain olennaista muutettu? Liekö uudempi malli lyhyempi?
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 18.07.2020, 19:37:27
Eritoten hämmästyttää pienentynyt kääntösäde. Nykyinen vm. 2006 tarvitsee lentokentän ja tämä uudempi 2010 pyörähtää kuin balettitanssija.

Onko tekniikka kehittynyt niin paljon vai onko jotain olennaista muutettu? Liekö uudempi malli lyhyempi?

Katse palloon. Kääntösäde ei ole oleellista ;)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Ribbe - 18.07.2020, 19:44:22
Volvoissa on näköjään melkoisia eroja ominaisuuksissa vuosimallien mukaan. Villi veikkaus tai sitten kunnon faktaa - miksi ihmeessä muutaman vuoden tuoreempi auto on niin hemmetin paljon parempi ajaa?

Eritoten hämmästyttää pienentynyt kääntösäde. Nykyinen vm. 2006 tarvitsee lentokentän ja tämä uudempi 2010 pyörähtää kuin balettitanssija.

Onko tekniikka kehittynyt niin paljon vai onko jotain olennaista muutettu? Liekö uudempi malli lyhyempi?
Ajettavuus tuohon on tullut Fordilta. Ne on kautta aikojen osanneet tehdä autoja jotka on hyviä ajaa. Tuon auton ketteryys ei johdu pienemmästä koosta vaan siitä että osattu suunnitella auton alusta kunnolla. Saatu paremmin kääntyvät renkaat autoon.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 19:46:50
Ajettavuus tuohon on tullut Fordilta. Ne on kautta aikojen osanneet tehdä autoja jotka on hyviä ajaa. Tuon auton ketteryys ei johdu pienemmästä koosta vaan siitä että osattu suunnitella auton alusta kunnolla. Saatu paremmin kääntyvät renkaat autoon.

Yhteistyö on rrrautaa. Onhan?

Toivottavasti Fordilta ei ole tullut juuri muuta. Sorry. Aikoinaan rivakan Sierran ja vielä paljon sitä aiemmin rytömallisen Escortin omistaneena pyrin välttelemään moista merkkiä.  8)

Tämän V70 konepellin alla olevassa keulalätkässä muuten luki, että auto olisi tehty Göteborgissa. Mielenkiintoista. Juuri siellä näin Rolling Stonesit 38 vuotta sitten...

Meni ihan vähän ohi, mutta sen kestänee kunnon autojupina.  8) 8)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 18.07.2020, 19:50:41
Toivottavasti Fordilta ei ole tullut juuri muuta.

On tullut. Mutta ei mennä sinne 8)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Ribbe - 18.07.2020, 19:59:10
On tullut. Mutta ei mennä sinne 8)
Tämä, FoMoCo lukee monessa osassa, mutta se että joku random osa on sama kaikissa niin on vain hyvä. Näihin jos ostat Volvon tiedoilla lämppärin moottorin Motonetissakin se maksaa melkein 300€.  Saman ikäinen Land rover on teknisesti sama auto, sen puhallin alle 100€ ja käy yks yhteen.

Itsellä nyt toinen Fordin sukuinen Volvo enkä keksi tästä semmoisia Ford huononnuksia. Esim. yhtään fordin katkaisijaa ei löydy sisältä, toisin kuin esim. Jaggeissa jotka oli fordin omistuksessa. Mutta Volvon osia sitten on laitettu Aston Martinin sisustaan.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Juho_ - 18.07.2020, 20:46:29
V70 mk3 tais olla lähempänä mondeota, jos siinäkin fordin alusta jo?
Ei se ainakaan focusta ollu lähelläkään, mitä muistan.. focus, s/v40 mk2 , v50.. jne missä samanlainen alusta, niin niistä kyllä tuntuu menevän puslia ja ilmeisesti myös etupyöränlaakereita vähän enemmän - karkeesti noin 100tkm kestää, vaikka joo kaikkihan ne yksilöitä on.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 20:51:14
Voiko olla tämän ikäinen (vm. 2010) diesel-Volle ilman webastoa?

Missään myyjäliikkeen asiakirjoissa siitä ei mainita enkä saanut Vollen omalla automatiikalla sitä ajastimella syttymään. Tosin ulkomittari näytti hetki sitten (klo 20.45) vielä +27 Celsiusta.

Voiko olla, että webasto a) ei käynnisty näin helteellä?

B) koko webastoa ei ole olemassakaan?

Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 18.07.2020, 20:57:59
Voiko olla tämän ikäinen (vm. 2010) diesel-Volle ilman webastoa?

Missään myyjäliikkeen asiakirjoissa siitä ei mainita enkä saanut Vollen omalla automatiikalla sitä ajastimella syttymään. Tosin ulkomittari näytti hetki sitten (klo 20.45) vielä +27 Celsiusta.

Voiko olla, että webasto a) ei käynnisty näin helteellä?

B) koko webastoa ei ole olemassakaan?
Jos se valikoista löytyi niin eikö liene selvä että autossa webasto. +27 astetta niin ei vain käynnisty
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: gubbe - 18.07.2020, 21:07:04
Jos ulkolämpötila on yli +15° lämmitin ei käynnisty.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 21:07:48
Jos se valikoista löytyi niin eikö liene selvä että autossa webasto. +27 astetta niin ei vain käynnisty

Noin arvelinkin.

Mutta riittääkö pelkkä webasto näillä eteläisen Savon arktisilla alueilla? Viime talvena pakkasta taisi enimmillään olla -18-19 Celsiusta.  :) :)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: tuomaril - 18.07.2020, 21:12:04
Pelkkä Webasto on oikein hyvä, turha niitä alitehoisia sähkölämmittimiä on Webaston kanssa lämmitellä. Akkulaturin tietenkin voisi leipoa sinne Webaston kaveriksi, jos tulee ajettua lyhyttä pätkää.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 18.07.2020, 21:22:45
Pelkkä Webasto on oikein hyvä, turha niitä alitehoisia sähkölämmittimiä on Webaston kanssa lämmitellä. Akkulaturin tietenkin voisi leipoa sinne Webaston kaveriksi, jos tulee ajettua lyhyttä pätkää.

Aivan, aivan.

Mutta voipi olla hankala leivinurakka, jos ei ole sähkölämmittimen johtoa tai töpseliä, minkä johdosta haaroittaa tms.

Katellaan mihin päädytään!

P.S. On aika kummaa, että autossa ei ole öljytikkua öljynpinnan tarkistusta varten eikä autossa ole lämpömittaria. Voi ihme!  :( :(
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: marko - 19.07.2020, 19:53:12
P.S. On aika kummaa, että autossa ei ole öljytikkua öljynpinnan tarkistusta varten eikä autossa ole lämpömittaria. Voi ihme!  :( :(

Ainakin omassa D5:ssä oli öljytikku vaikka ohjekirja väitti toista. Se mittatikku oli sellainen lyhyt, jotakin 10-15cm nysä öljypohjan vieressä paikassa jonne pääsy oli lähes mahdotonta jollei käsivarsi ollut "luokkaa riisitautinen". Itsekin ihmettelin tuota huollossa, kun kiven kovaa väittivät että kyllä se siellä on vaikka ei omaan silmään millään sattunut, lampun kanssa sitten näytettiin, että tuolla se on. Ilman tuota apua en olisi ikinä huomannut koko tikkua.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: V70 2.5 - 19.07.2020, 20:38:52
Harvassa polttoainetankissakaan nykyään on tikkua. On se vaan jotenkin kätevämpi mittaristosta tarkastaa.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 19.07.2020, 20:56:19
Harvassa polttoainetankissakaan nykyään on tikkua. On se vaan jotenkin kätevämpi mittaristosta tarkastaa.

Kuinka mittaristosta tarkistat öljymäärän?

Ennen vanhaan jos mittariin syttyi punainen valo öljynpaineen laskemisen merkiksi, niin peli oli pelattu. Moottorissa ei ollut enää öljyä tarpeeksi ja kone oli sitä myöten sökö.

Lienee uudemmissa autoissa herkemmät valot eli mittarit?

P.S. Tuo D3 on kyllä edelleen ajolleen aivan huippupeli! Toivottavasti se myös kestää - jos vaikka kauppoihin päästään.  8)
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Jåånas - 19.07.2020, 21:02:25
Kuinka mittaristosta tarkistat öljymäärän?


Manuaalista sivulta 269 löytyy ohje: https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/1bdfb4071d8f55d0b80908672855b04a46621401/V70-XC70_owners_manual_MY11_FI_tp11756.pdf
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: V70 2.5 - 19.07.2020, 21:04:02
Kuinka mittaristosta tarkistat öljymäärän?

Ennen vanhaan jos mittariin syttyi punainen valo öljynpaineen laskemisen merkiksi, niin peli oli pelattu. Moottorissa ei ollut enää öljyä tarpeeksi ja kone oli sitä myöten sökö.

Lienee uudemmissa autoissa herkemmät valot eli mittarit?

P.S. Tuo D3 on kyllä edelleen ajolleen aivan huippupeli! Toivottavasti se myös kestää - jos vaikka kauppoihin päästään.  8)
Kyllä se ilmoittaa, jos on öljy vähissä, ja ihan reilusti aikaisin. Ainakin XC60 d5 sai sen öljymäärän mittariin, kun laittoi sytytysvirrat päälle, mutta ei käynnistänyt, ja pyöritti rullasta.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 20.07.2020, 02:19:46
Ei sitä tikkua kaipaa kun oppii valikosta katsomaan. Eikä näiden 5sylinteristen öljyjä tarvi neuroottisesti vahtata. Juuri tarkistin kun on jo 12tkm huollosta niin yhden pykälän oli vailtunut. Kahvikupillinen öljyä ja taas on siinä mihin huollossa täyttivät (=yksi pykälä alle maksimin). Autolla ajettu 207tkm.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 20.07.2020, 06:58:33
Ei sitä tikkua kaipaa kun oppii valikosta katsomaan. Eikä näiden 5sylinteristen öljyjä tarvi neuroottisesti vahtata. Juuri tarkistin kun on jo 12tkm huollosta niin yhden pykälän oli vailtunut. Kahvikupillinen öljyä ja taas on siinä mihin huollossa täyttivät (=yksi pykälä alle maksimin). Autolla ajettu 207tkm.

Oikein hyvä, ettei tarvitse vahdata!

En olekaan mikään öljyjen intohimoinen vahtaaja. Aattelin vaan, että millainen moottori modernissa autossa onkaan.

Vielä kun selviäisi onko autossa webasto vai ei. Aamuhelle oli jo tunti sitten + 17 Celsiusta, joten koekäynnistystä on turha havitella, jos kerran raja on + 15 Celsiusta webaston käynnistymiselle.

Muuten homma alkaa olla OK.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: mulugren - 20.07.2020, 11:44:54
Oikein hyvä, ettei tarvitse vahdata!

En olekaan mikään öljyjen intohimoinen vahtaaja. Aattelin vaan, että millainen moottori modernissa autossa onkaan.

Vielä kun selviäisi onko autossa webasto vai ei. Aamuhelle oli jo tunti sitten + 17 Celsiusta, joten koekäynnistystä on turha havitella, jos kerran raja on + 15 Celsiusta webaston käynnistymiselle.

Muuten homma alkaa olla OK.

Konehuoneesta pitäis löytyä tarra joka kertoo weban tyypin. Jos tarra(kin) löytyy niin seuraavaksi huomio siihen että toimiiko(!) se weba..
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: tuomaril - 20.07.2020, 11:56:30
Voihan sitä ulkolämpötilan anturia höynäyttää vaikka pakastepussilla, että antaa käynnistää Webaston.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Kaldonia1 - 21.07.2020, 14:37:56
Millaisia kokemuksia Volvo-veljillä ja -siskoilla on 2,0 litran bensakoneesta?

Kestääkö, syökö öljyä ja millainen vääntö a) vaparina, b) turbona?
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: tuomaril - 21.07.2020, 14:55:59
Vaparina tuota ei huolisi Volvon nokalle, vaikka maksettaisiin. :D Tosin eihän tuota ole saanut vaparina kuin aivan alkupään S80/V70 laitteisiin, jos oikein muistan. Täysin hengetön laite Volvon nokalle mielestäni.  Nuo turbolla varustetut ovat ihan soivia pelejä, tosin noita 2 litraisia on myyty useampaa versiota eri merkinnöillä. T3, T4, T5.
Otsikko: Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
Kirjoitti: Ristus - 21.07.2020, 14:58:04
unohtamatta että T6 on myös 2.0 ei se uusi 2.0 ihan huono voi olla...