Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Tupe98 - 14.07.2020, 21:19:13
-
Joo elikkä tänään meni 740:stä ilmeisesti kytkinasetelma ajosta paskaksi, kytkintä painaessa pamaus ja poljin painu pohjaan asti ja jäi sinne.
Itse aiheeseen: jos sinne nyt vaihtais samantien jonkun tukevamman asetelman niin minkälainen menis "heittämällä" paikalleen ilman mitään suurempia modauksia asetelmaan tai laatikkoon? Kyseessä siis 86-vuoden 740 B230E koneella ja m46-laatikolla.
-
Perus 7/9 satku turbon kytki paketti (m47/m46 laatikolle tarkoitettu) on ihan Bolt on ratkaisu.
-
Perus 7/9 satku turbon kytki paketti (m47/m46 laatikolle tarkoitettu) on ihan Bolt on ratkaisu.
Onkohan tuo kyseinen viritelmä syvällä vauhtiksella, eli 228 asetelmalla?
-
Onkohan tuo kyseinen viritelmä syvällä vauhtiksella, eli 228 asetelmalla?
Kyllä. turbo koneet joiden jatkona m46 tai m47 on pottamallin vauhtipyörällä joka löytyy myös b230e koneen perästä.
-
Kyllä. turbo koneet joiden jatkona m46 tai m47 on pottamallin vauhtipyörällä joka löytyy myös b230e koneen perästä.
Tuossa on kytkin vaijeritoiminen niin ei varmaan aiheuta probleemia?
-
Samat osat sopii oli käyttö vaijerilla tai nestetoimisesti.
-
Samat osat sopii oli käyttö vaijerilla tai nestetoimisesti.
Kiitos avusta! Pitääpä lähtä huomenna käymään motonetissä
-
Kyllä. turbo koneet joiden jatkona m46 tai m47 on pottamallin vauhtipyörällä joka löytyy myös b230e koneen perästä.
Paitsi ei välttämättä ole. Mun -86 740 B230E+M46 oli littupyörällä, ja ainuatakaan tuunausta tai viritystä autossa ei (ennen mua ::)) ollut, jotenka en mitenkään jaksa uskoa koko limpun olevan vaihdettu.
-
Loppuko meno vai menikö vaan poljin pohjaan?
Jos liikkuu niin voihan se olla pelkkä painelaakerikin rikki,tosin ihan yhtäkova homma purkaa niin sama vaihtaa kytkin.
Vakio vaparikoneissa kyllä kestää ihan normaali asetelma hyvin kunhan uusii levyn samalla.
Turbon asetelma on pitävämpi mutta en tiedä miten jäykkä poljin on vaijerikytkimellä? Todennäköisesti laatikot antautuu ennen kytkintä jossei loppuun ajettu ole,ainakin sain m47 laatikot hajalle b230ft perässä mutta kytkintä en saanut luistamaan millään.
Sre 763 asetelma käy myös bolton pottapyörään mutta on aika jäykkä poljin nestekytkimelläkin ja massalevylläkin pitää enemmän kuin m47 tai m46 kestää