Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvettelutkuttaa - 15.07.2020, 19:58:08
-
Elikkäs vaihdoin 740:n vakio m46 laatikon tilalle M90 vaihteiston. Kasasin setin m46:den painelaakerilla, M90 haarukalla ja m46 :den korkeammalla nivelkuulalla.
Kun starttasin ja nostin 1. Vaihteella kytkintä, niin kytkiinkooasta kuului todella korkeaa ulinaa. Kun kytkimen nosti vaihde päällä, niin pyörät eivät vetäneet.
Olisiko syy nivelkuulan korkeudessa, eli näin ollen pitäisi korottaa prikoilla?
-
toimii ilman korotustaki mutta ottaa suht pohjassa...kyllä siellä nyt on jotain sattunu tai sit on väärä painelaakeri ei irrota ollenkaan :-\
-
onko käpälässä yhtään tyhjää klappia ku otat sylinterin irti?
-
toimii ilman korotustaki mutta ottaa suht pohjassa...kyllä siellä nyt on jotain sattunu tai sit on väärä painelaakeri ei irrota ollenkaan :-\
Mulla on tuo painelaakeri toiminut sachsin Performance kytkin asetelman kanssa aiemmin, niin tuskin on siitä kiinni
-
Mulla on tuo painelaakeri toiminut sachsin Performance kytkin asetelman kanssa aiemmin, niin tuskin on siitä kiinni
no jotain siellä on möngässä, joku vastaa asetelmaan tää on mun veikkaus
-
no jotain siellä on möngässä, joku vastaa asetelmaan tää on mun veikkaus
Oma teoria on se, että että tuo nivelkuulan liiallinen korkeus aiheuttaa sen että painelaakeri vastaa asetelmaan, vaikka kytkin ei ole pohjassa. Sitten kun kytkimen painaa pohjaan niin painelaakeri painaa asetelmaa enemmän kuin pitäisi ja aiheuttaisi tuon äänen...
-
onko käpälässä yhtään tyhjää klappia ku otat sylinterin irti?
Ei
-
Silloin laakeri kantaa.
-
Silloin laakeri kantaa.
Ongelma ratkaistu! Kytkin levyn reikä oli liian iso, joten kytkinakseli pyöri tyhjää levyn ympärillä!
-
Oli jäänyt M46 kytkinlevy?
-
Ongelma ratkaistu! Kytkin levyn reikä oli liian iso, joten kytkinakseli pyöri tyhjää levyn ympärillä!
;D ;D ilmankos se ei pelannu