Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Miko Niemi - 20.07.2020, 18:43:03
-
Tosiaan siis semmosta oon nyt jo jonkun aikaa miettiny ku volvo täristää kovissa vauheissa (yli 100kmh) ja sit se suurempi ongelma että oikealta edestä kuuluu aika kova ääninen "rohina" joka oikealle käännettäessä vaimenee melkeen kokonaan. Myös kyseiseen ongelmaan liittyen abs, luistonesto ja jarrupiiri vikavalo syttyi tänään kun oltiin sinne oikealle eteen vaihdettu laakeri koska epäilys oli että siinä vikaa. Osaisko kukaan sanoa mikä vika.
-
Millä koneella?
Missä kunnossa on jakopään alla oleva moottorin tukikumi? Vasemmalle käännettäessä itsellä alkoi jyrisemään oikein huolella, kun ko. kumi oli aivan purukumia ja kone pääsi makaamaan apurungon päällä. Vaimeni myös oikealle kaarrettaessa.
Tosin: Tuo ei selitä noita ABS- jne. -valoja ja vikoja. Olisiko ABS-anturi ottanut itseensä tai jäänyt liian kauas?
-
ABS-hammaskehä pyörii tyhjää vetarilla ja rahisee ja rallattelee.
Vetari niin loppu että täristää, tai sitten vetarin sisäpää muljahtanu ja jääny vituralleen?
-
Millä koneella?
Missä kunnossa on jakopään alla oleva moottorin tukikumi? Vasemmalle käännettäessä itsellä alkoi jyrisemään oikein huolella, kun ko. kumi oli aivan purukumia ja kone pääsi makaamaan apurungon päällä. Vaimeni myös oikealle kaarrettaessa.
Tosin: Tuo ei selitä noita ABS- jne. -valoja ja vikoja. Olisiko ABS-anturi ottanut itseensä tai jäänyt liian kauas?
Itekkin veikkaisin jotenkin liittyvän tohon abs kehään. Todennäkösesti seuraava homma on vaihtaa se ja katsoa mitä tapahtuu.
Tosin valot sammuu kun virrat sammutti (abs jäi palamaan muutamaksi hetkeksi)
-
ABS-hammaskehä pyörii tyhjää vetarilla ja rahisee ja rallattelee.
Vetari niin loppu että täristää, tai sitten vetarin sisäpää muljahtanu ja jääny vituralleen?
Oisko sulla mitään ideoita mitä sille kannattais tehä ?
-
Napa irti ja tsekkaa että kaikki ok. Se sisempi murros meinaan lähtee niin hemmetin helpolla paikaltaan kun pitelee pyörän päästä jotain.
Tai sitten napapultti irti tai poikki. Juristaa ja vetari karkaa sen verran että ABS-kehä menee anturin ohi. Olekko tarkastanu?
Ja onkohan vetoakseli itsessään missä kunnossa? Kuinka paljon ajettu? Laatikon päässä väljää poskilaakerissa? Ravistele vetoakselia kun kaikki rojut vielä paikallaan.
-
Napa irti ja tsekkaa että kaikki ok. Se sisempi murros meinaan lähtee niin hemmetin helpolla paikaltaan kun pitelee pyörän päästä jotain.
Tai sitten napapultti irti tai poikki. Juristaa ja vetari karkaa sen verran että ABS-kehä menee anturin ohi. Olekko tarkastanu?
Ja onkohan vetoakseli itsessään missä kunnossa? Kuinka paljon ajettu? Laatikon päässä väljää poskilaakerissa? Ravistele vetoakselia kun kaikki rojut vielä paikallaan.
Oikealle eteen vaihdoin laakerin ja abs kehän. Ei vaikutusta.
Abs rupesi temppuilemaan silleen että esim alamäessä tai muuten vaan kovaa jarruttaessa autoo rupee tökkimään niinkuin abs ottaisi vastaan? Oisko kellään mitään ideaa?