Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: sami h - 24.07.2020, 15:55:35
-
Hei nyt tarvis kipeesti tietoa :) eli auto v70 vm.02 lämppärin puhallin pyörii vain täydellä teholla kokoajan. nyt on vaihdettu etuvastus ja puhaltimen moottori uusiin ja kokeiltu toisesta autosta lämmön säätö paneelia mut ei mitään vaikutusta :-\ ideat loppuu missä vika
-
eikö oikeasti kenelläkään ole mitään tietoa tai ideaa??
-
Manuaalisäädölläkin vai automaattiasennossa? Vikakoodeja? Näyttääkö lämpöanturit järkeviä?
-
molemmilla tekee saman. ei näytä mitään vika koodeja ainakaan boschin koneella. miten anturit voi mitata? ja missähän niitä sijaitsee??
-
Oikean pelin anturi näyttää lämmön mittaristossa, kaikista antureista saa lukeman testerillä joka osaa näyttää livetietoja, en tiedä osaako Bosch. Jos manuaaliasennossakin ja eri paneelillakin vaan puhaltaa täysillä vaikka puhaltimen säädintä miten kääntelisi ja etuvastus on vaihdettu, niin tulee mieleen että väylällä CEM:in, mittariston ja paneelin välillä olisi jotain kummaa. Itse yrittäisin saada auton koodit Vidalla luettaviksi. Onko autossa jotain muuta vikaa jota ei ole mainittu? Omassa esim. jos yhteys mittaristoon katkeaa rupeaa sisäpuhallin puhaltamaan.
-
mittaristossa toimii kaikki ja autossa ei muuta vikaa nyt kokeiltu jo kolmatta etuvastustakin mut ei vaikutusta. pitääpä kysellä löytyykö täältä päin tuota vidaa mistään.
-
Jos vika on paneelissa en tiedä toimiiko uusi paneeli suoraan vai vaatiiko sopivaa osanumeroa ja Volvolla ohjelmointia
-
ai hitto voi pian olla noinkin ja euroja palaa jos sinisellä tiskillä käy
-
Kaipa siitä autoon ohjelmoinnista satasella selviää, kysyä kannattaa se tieto tuskin maksaa.
-
ei löydy vidallakaan ongelmaa >:( eikö oikeasti kenelläkään ole mitään tietoa??
-
Kysy siniseltä tiskiltä vaatiiko autoon koodausta, kotividalla ei varmaan onnistu
-
Oliko vanhallakin etuvastuksella samat oireet?
-
vanhalla jäi pyöriin niin kauan ku akussa virtaa riitti.
-
Jos vaihdoit puhaltimen jännitteensäätö transistorin ("etuvastus") ennen uutta puhaltimen moottoria, niin se on voinut kärähtää heti vanhan moottorin viemästä liian suuresta virrasta.
Jos vaihdoit ne samaan aikaan, ei liene muuta vaihtoehtoa kun ccm. Eiköhän puhaltimen manuaalisäätö ohita kaikki anturit.
Nopeusmittarin irroitus saa tosiaan puhaltimen pyörimään, joten sen liittimen tinaukset kannattaa tarkastaa piirikortilta.
-
Kysy siniseltä tiskiltä vaatiiko autoon koodausta, kotividalla ei varmaan onnistu
Vdashillä onnistuu.
-
Vdashillä onnistuu.
Tiedät ilmeisesti että ccm pitää koodata autoon kiinni?