Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: laatikkovika - 26.07.2020, 06:13:11
-
Onko noissa jotain eri tyyppejä kuten L tai H malli(M56) ja vaikka olisikin niin käykö ristiin?
Jos eroja on niin mitä, välitykset vai? Pitäis huomenna mennä hakemaan yhtä.
Eikö nuo nyt fyysisesti sovi tuohon kapistukseen.?
Niin ja saako jostakin pelkkiä uusia napapultteja vetoakseleihin??
-
Onko noissa jotain eri tyyppejä kuten L tai H malli(M56) ja vaikka olisikin niin käykö ristiin?
Jos eroja on niin mitä, välitykset vai? Pitäis huomenna mennä hakemaan yhtä.
Eikö nuo nyt fyysisesti sovi tuohon kapistukseen.?
Niin ja saako jostakin pelkkiä uusia napapultteja vetoakseleihin??
Napapultteja saa esimerkiksi Volvolta.
-
Motonetista hain omat
-
Perä- ja 1 + 2 vaihteen välitykset, luulisin.
L:ssä harvempi perä ja vastaavasti tiheämmät 1+2. Saattaa olla käytössä 140hv moottoreiden perässä kun H 170hv ja turbojen??
Ei pitäisi olla eroa asennuksessa.
Edit: oli netissä jotain välitysarvojakin: H-perä 4.0 ja L-perä 3,77.
Gear ratios (M56L):
1st - 3.38
2nd - 1.90
3rd - 1.19
4th - 0.87
5th - 0.70
Reverse - 2.99
Gear ratios (M56H):
1st - 3.07
2nd - 1.77
3rd - 1.19
4th - 0.87
5th - 0.70
Reverse - 2.99