Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ekireki - 31.07.2020, 21:59:47
-
Olisiko jollain tietoa noista hammastangoista? Omasta vuotaa todella pahasti ja uutta tilaamassa muttamutta.. Löysin tuosta tälläiset merkinnät 7852501929 ja on zf. Yritin googlella haeskella mutta ei osu. Pitäisi tietää onko nopeusanturilla? Vai ei? Mistä sen näkee? Auto on v70 2003 2.5T automaatti. Olisin todella kiitollinen avusta! Linkkejäkin saa heittää!
-
Nopeuden mukaan muuttuvassa tehostimessa on vähän sähköä mukana ks. alla.
https://www.google.fi/search?q=volvo+v70+steering+rack+speed+sensitive&client=safari&hl=fi-fi&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjqntHb8vjqAhWPrIsKHeTRDQkQ_AUoAXoECBIQAQ&biw=768&bih=922#imgrc=9krQ17M0wW1VxM
-
Ei ole tuota pistoke systeemiä tossa omassa. On kyllä pirun arvokas osa.. Mistähän saisi halvalla? :-[
-
Alkuperäisestä jos saa Volvon varaosanumeron ja koittaa katsella esim. Autodocista, halvallahan näitä ei saa mutta hieman edullisemmin kuin kotimaasta.
-
Taidan kallistua tuohon korjaukseen, vuotaa juurikin tuolta rattiakselin luonta. Löysinkin foorumilta jo hyvät ohjeet stefojen vaihtoon.. Jos ei sillä asetu niin tankokauppaan seuraavaksi.
-
Remppa tehty ja ei vuoda ja on muutenkin hyvä ajolleen.. Paitsi että ratti jäi todella pahasti vinoon. Merkkaukset hävisi puhdistuksen yhteydessä. Miten tuon saisi suoristettua? Pitääkö koko tanko ottaa vielä irti?
(https://i.ibb.co/SBwGVWH/IMG-20200816-184932.jpg) (https://ibb.co/SBwGVWH)
Ajan kuvassa suoraa tietä
-
Remppa tehty ja ei vuoda ja on muutenkin hyvä ajolleen.. Paitsi että ratti jäi todella pahasti vinoon. Merkkaukset hävisi puhdistuksen yhteydessä. Miten tuon saisi suoristettua? Pitääkö koko tanko ottaa vielä irti?
(https://i.ibb.co/SBwGVWH/IMG-20200816-184932.jpg) (https://ibb.co/SBwGVWH)
Ajan kuvassa suoraa tietä
Rattilukko ei ollut päällä kun rattiakseli oli irti?
-
Ratti oli lukittuna
-
Onko molemmilla puolilla raidetangonpäiden kierteistä yhtä paljon näkyvissä? Noin voi käydä jos on päitä ei ole säädetty tasan. Ratti ei kuitenkaan käy hammastankoon kuin yhteen asentoon ja silloin se on kierroksen pielessä jos menee väärin.
-
Pitää tutkia tänään.. Ettei olisi käynyt niin, että ohjausvaihde on mennyt väärään kohtaan? >:(
-
On kyllä väkisin väärällä hampaalla tuo ohjausvaihde.. Saako tuota siirrettyä muuten kun irroittamalla koko hammastangon? Miten tuo kiristys systeemi toimii? Jos sen kiristysmutterin avaa kokonaan niin vapautuuko ohjausvaihteen ratas itse hammastangosta, silloinhan tuo olisi helppo pistää kohdilleen, irroittamatta koko tankoa.
-
Itselleni vastaten. Oli ohjausvaihteen akseli väärässä asennossa. Tuon ohjausvaihteen saa purettua stefojen ja laakerin vaihtoa varten myös ilman hammastangon irroitusta! Ahdasta on, mutta tehtävissä.
-
Itselleni vastaten. Oli ohjausvaihteen akseli väärässä asennossa. Tuon ohjausvaihteen saa purettua stefojen ja laakerin vaihtoa varten myös ilman hammastangon irroitusta! Ahdasta on, mutta tehtävissä.
Tämä oli käytännössä ainoa vaihtoehto, kun ratti oli rattilukossa.