Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Elina Keränen - 02.08.2020, 18:53:22
-
Mulla on Volvo V50 farmari vm. - 05, 1.8. Moottorin alhainen suorituskyky - vikavalon palaa ajoittain ja auto nykii aina välillä. Auto oli jo kerran huollossa, kaasuläpän asentoanturin johto oli huonosti kiinni ja se lukittiin pohjaan. Vika ei sillä poistunut. Onko ajatuksia, missä vika voi olla?
-
Jos käyt luetuttamassa vikakoodit, niin voitaisiin arvailla paremmin täällä. Ne vikakoodit kannattaa mieluusti lukea ns. kunnollisella lukijalla, eikä esim. Motonetin pihassa josta saa vain "geneeriset" koodit.
-
Meillä on S40 1.8 vm 2006 ja noiden samojen ongelmien kanssa on painittu. Oikeat Volvo-koodit antavat kovin laajan kirjon vikoja, sieltä tulee samaan aikaan kaasupoljin, kaasuläppäkotelo ja lambda-vikaa. Pisimmälle on päästy ilman uutta vikaherjaa systeemin nollauksella, akku irti 24h, sitten 15 min tyhjäkäyntiä ilman valoja, ilmastointia, radio yms kuormaa. Sitten jatketaan 10 min tyhjäkäyntiä ilmastointi ja valot päällä.
On myös tärkeää odottaa useita sekunteja kun on kääntänyt virrat päälle ennen kuin starttaa, että ajonesto varmasti ehtii mukaan.
-
Selvisikö aloittajan ongelma? Tuli vastaan hieman samanlainen herja, moottorin alhainen suorituskyky. Poistuu tosin sammutuksella. Tehot tallella silti.
Auto 1.8 2005
-
Täällä kysellään samaa.
2004 1.8. bensa menee vikatilaan näin kosteilla keleillä ja vikatila poistuu sammuttamalla auton, saattaa sen jälkeen pysyä poissa pitkään tai tulla kohta uudestaan...
Selvisikö aloittajan ongelma? Tuli vastaan hieman samanlainen herja, moottorin alhainen suorituskyky. Poistuu tosin sammutuksella. Tehot tallella silti.
Auto 1.8 2005
-
Minulla sama ongelma. Kaasuläppäkotelo vaihdettu. Ongelma ei poistunut.
-
Meillä ei tuota autoa enää ole. Myin kollegalle eikä vikoja ole ollut. Etummaisen (pakosarjan vieressä) lambdan vaihto auttoi. Maksoi mutta laitoin boschin.
Kunnollinen koodinlukija haukkuu hintansa nopeaan.
-
Testatkaa solenodiien toiminta. Tässä video ohjeeksi. Minulla korjasi samantyyppisen ongelman.
https://www.youtube.com/watch?v=iTjcIdegxWo
-
Meillä on S40 1.8 vm 2006 ja noiden samojen ongelmien kanssa on painittu. Oikeat Volvo-koodit antavat kovin laajan kirjon vikoja, sieltä tulee samaan aikaan kaasupoljin, kaasuläppäkotelo ja lambda-vikaa. Pisimmälle on päästy ilman uutta vikaherjaa systeemin nollauksella, akku irti 24h, sitten 15 min tyhjäkäyntiä ilman valoja, ilmastointia, radio yms kuormaa. Sitten jatketaan 10 min tyhjäkäyntiä ilmastointi ja valot päällä.
On myös tärkeää odottaa useita sekunteja kun on kääntänyt virrat päälle ennen kuin starttaa, että ajonesto varmasti ehtii mukaan.
Ei kyllä missään tarvitse tuollaisia meedio temppuja tehdä. Kunnon lukija kertoo ongelma paikat, korjaukset, puhdistukset ja adaptaatiot sitten perään, eikun tienpäälle.
-
Ei kyllä missään tarvitse tuollaisia meedio temppuja tehdä. Kunnon lukija kertoo ongelma paikat, korjaukset, puhdistukset ja adaptaatiot sitten perään, eikun tienpäälle.
S40 on komponenteiltaan Ford. Kunnon lukija löytyy ( BSR) ja Vida vielä päälle. Ei saanut koodia aikaiseksi lambda viasta. Vika päällä ja koodi herjasi kaasupoljinta.
-
Eipä sitä koodia aina heti synnykkään. Live data monesti kertoo paljon enemmän kuin koodien tuijottelu, vidallahan tuo onnistuu mainiosti.
-
S40 1.8 imusarjan alla on lyhyt huohotin(?)yhdysputki. Vanhemmiten se murtuu ja alkaa vuotaa. Tuo aiheutti minulla ongelmia huono teho/ kierrokset jää ylös / vikavalo palaa. Se korjattiin Volvolla ja samassa muutama imusarjan tiiviste.