Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Karitsu - 11.08.2020, 10:03:36
-
Otsikon mukaisesti onko tyyppivikoja mhin kannattaa kiinnittää huomiota, kun menemme katsomaan autoa? Ajettu 180 000km, manuaali ja 2,4l bensakone.
-
Plussaa tässä kohteessa on 2.4 kone, luotettavampi kuin 1.8 koneet. Negatiivista on tosin suurempi polttoaineenkulutus ja käyttöverot.
Onhan kyse ns uudemmasta korimallista, 2004-2012, vanhempaa ei kyllä kannata ostaa, säästö on olematon.
-
On uudempi korimalli.
-
Yleisesti näistä katsoisin:
-sähköviat ja mielellään niihen liittyvä korjaushistoria. Täysi vikakoodinluku suositeltava. Liitinviat yleisiä, rattilukkoa ja
virtalukkoa mennyt. Vikakoodit liittyy useasti Cemmiin hanskalokeron alla, johon yleisohje liittimien ja maadotuksien puhdistus.
-ilmastointi pelaa ja huollettu. Jonkun verran mennyt kennoja edestä. Raittarin huolto tärkeä ettei tuki kondenssin poistoputkea,
jolloin vedet vänkärin puolen maton alla.
-pyöränlaakerit ja alustan yleisilme ja toimivuus. Edestä alatukivarren takapuslat kulutustavaraa, samoin kaikki pyöränlaakerit.
Paljon ajetuissa takapuslia vaihtokunnossa.
Koeajo hyvällä ja suoralla tiellä = äänetön eikä puolla/vetele ihmeemmin vedättäessäkään.
-vetoakselit osaan malleista kalliita. Näille normaali tarkistus. Ei pauku parkkipaikkatestissä tai vedättäessä, äännä ja kumit ehjät
-umpioden kunto. Xenonit kalliit eikä halotkaan ilmaisia ole. Hyviä käytettyjä vaikea löytää
-ruoste ei näitä pahemmin vaivaa, mutta etulokasuojien reunat, pyöräkotelot ja takaa runkopalkit kertoo onko syytä huolestua
-ohjaustehostimen kunto. Joitain hammastankoja kulunut loppuun, jolloin vuotaa öljyä tai ohjauksessa pykälää.
-tuosta koneesta ja laatikosta joku muu osaa sanoa enemmän.....
-
Kiitos varsin kattavasta vastauksesta! :)