Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: hannutt - 12.08.2020, 20:59:18
-
Leveet renkaat tietysti hakee kaikki asvalttipaikat ja urat, mutta oisko tuosta suuntauksesta apua?
-
Minkä kokoset renkaat on alla?
Ei suuntauksen tarkistuksesta haittaa ainakaan oo, mutta kannattaa tarkastaa ettei oo mitään väljää tai helat tosi väsyneet.
-
Ja onko miten kuluneet renkaat alla? Oma XC60 käyttäyty vähän epäloogisesti kulahtaneilla ensiasennus Pirelleillä. Niissä saatto jo olla runkovikaakin. Kevään renkaanvaihdossa vaan huomasin, kun jokaista rengasta oli paikattu, yhdessä renkaassa usempikin paikka. Vaihdoin heinäkuussa renkaat Continentaleihin ja alkohan kulkeen nätimmin. Auto puolsikin oikealle, mutta nelipyöräsuuntauksella se tuli kuntoon.
-
Jos on jo yli 150tkm ajettu niin epäilen takatukivarren pitkittäin puslia.
-
Kiitos vinkeistä, ajettu 220 tkm.
-
Nyt on sitten melkein neljäpyörää suunnattu, ei saaneet toista takapään säätömutteria auki edes kaasupillillä :(
Miten noita arvoja pitäisi tulkita?
-
Raportissa lienee lähtötilanne, ohjearvot ja lopputilanne. Jos siis on sellainen raportti kuin yleensä. Kaikille kulmille ei ole säätöä, ne ovat mitkä ovat silloin mutta säädettävät pitäisi olla ohjearvojen vaihteluvälissä.
Mulla menee takaa viimeisetkin puslat (alatukivarsi) samalla kun säätöpultit vaihtuu, toisesta on epäkeskoprikka korkannut joten ei toiminut säätö. Muut vaihdoin jo ennen säätöä mutta noita ei siihen hätään saanut.
-
Kiitos tiedosta, lähden käymään suuntauspaikalla, kyselemässä miten jatketaan.