Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Jara65 - 14.08.2020, 17:07:56
-
Missä voisi olla vikaa kun kävin viikonloppuna Malagassa ja ajoi n 900 km edestakaisin ja auto alkoi nykiä eka kertaa tankattu tankki aivan täyteen ja sen jälkeen ei enää ottanut kunnolla kierroksia välillä tuntui että se ei saa kunnolla bensaa voiko bensa suodatin olla tukossa vai mistä hakea vikaa kun ajoin kaupungissa välillä kierrokset nousivat ja auto ei meinannut pysyä paikalla jarrun kanssa vai onko laatikko hajoamassa ???
-
Ei heitä kuitenkaan vikavaloa mittaristoon?
Tsekata voi
Jos tankinkorkki jättää löysälle niiin muuttuuko mitään? Jos selvästi paranee ei tankki saa korvausilmaa ja tukehtuu siksi.
Alipaineletkut ehjät? Esim evapissa on 2 takaiskuventtiiliä jotka voi hajota, nuo letkuhässäkkä takaiskuventtiileineen ovat siinä muovisuojan alla koneen kuskinpuolen päädyssä, tuolta letku menee myös imuputkeen nippaan ilmanputsarin taakse. Omassa oli mm tuo nippa murtunut ja yksi takaiskukin fuskasi.
Ps. Alipainevuodot omassa tehnyt tuota kierrosten heilumista 700-1000rpm, tk moottorin likaisuus piti kiekat taas alhaalla 500-650rpm tasolla.
Suodatin se siellä auton alla halvempi vaihtaaja nuohan pitäisi muutenkin bälillä uudua. Pa-pumppukin tietysti voi olla finaalissa. Omassa se tankin sisällä pumpussa imuputkessa ollut suodatin oli liki ummessa kun pumppu vaihdettiin.
-
Joo ei tule mitään vikavaloja esille...