Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jolla - 16.08.2020, 14:34:09

Otsikko: SELVISI: S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
Kirjoitti: Jolla - 16.08.2020, 14:34:09
Lähtee aina käyntiin ja käy tasaisesti tyhjäkäynnillä. Ei ota kierroksia kuin 1500 ja täysin tehoton.
Alkuun n. 1kk sitten meni vielä n. 2000 ja pääsi paikasta toiseen, tosin ylämäissä tuppasi hyytymään.

Ei vikakoodeja (Biliassa).
Tulpat ja ilmansuodin uusia, bensansuodin ja benspumppu vaihdettu, ei vaikutusta.
Kaasuläpän asentotunnistin antaa järkeviä lukemia (kiinni 0,5v, auki 4v)
Imusarjan paineanturi antaa tyhjäkäynnillä 2v ja kaasu auki 4,7v ( ilmanmäärän anturia ei tässä ole?)
Kampiakselin asentoanturin vastus 300 ohmia.
Tulpat käynnin jälkeen kuivat, ei karstaa.

Voisiko tukkeutunut katalysaattori aiheuttaa tällaista? Koputellessa kuulostaa kuin siellä olisi tavaraa irrallaan.
Olisin kiitollinen ideoista/ohjeista.
Otsikko: Vs: HELP! S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
Kirjoitti: J.partsi - 16.08.2020, 20:24:06
Lähtee aina käyntiin ja käy tasaisesti tyhjäkäynnillä. Ei ota kierroksia kuin 1500 ja täysin tehoton.
Alkuun n. 1kk sitten meni vielä n. 2000 ja pääsi paikasta toiseen, tosin ylämäissä tuppasi hyytymään.

Ei vikakoodeja (Biliassa).
Tulpat ja ilmansuodin uusia, bensansuodin ja benspumppu vaihdettu, ei vaikutusta.
Kaasuläpän asentotunnistin antaa järkeviä lukemia (kiinni 0,5v, auki 4v)
Imusarjan paineanturi antaa tyhjäkäynnillä 2v ja kaasu auki 4,7v ( ilmanmäärän anturia ei tässä ole?)
Kampiakselin asentoanturin vastus 300 ohmia.
Tulpat käynnin jälkeen kuivat, ei karstaa.

Voisiko tukkeutunut katalysaattori aiheuttaa tällaista? Koputellessa kuulostaa kuin siellä olisi tavaraa irrallaan.
Olisin kiitollinen ideoista/ohjeista.
Mites takapönttö oliskos villat lähteneet liikkeelle ja tukkineet ulostulon, rautalanka koukulla koitat lähteekö "kultakutria" ulos.
Otsikko: Vs: HELP! S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
Kirjoitti: Lankku - 17.08.2020, 01:14:05
Onhan noita katinpaloja mennyt joskus sopivaan asentoon putkeen ja tukkinut sen. Antaa kierroksia ja toinen tunnustelee tuleeko pakokaasua kunnolla.
Otsikko: Vs: HELP! S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
Kirjoitti: Jolla - 17.08.2020, 13:32:33
Kiitos kommenteista.

Villat eivät ole lähteneet liikkeelle. Vertailin pakokaasujen määrää naapurin samankaltaiseen volvoon. Omassa mielestäni huomattavasti heikompi puhallus tyhjäkäynnillä ja 1500 kierroksilla. Hinautan korjaamolle ja katsotaan miten toimii ilman katalysaattoria.
Otsikko: Vs: SELVISI: S70 1999 2.0 10v ei ota kierroksia >1500
Kirjoitti: Jolla - 18.08.2020, 13:27:56
Katalysaattori oli sisältä palasina. Pantiin suora putki tilalle, kun ei tähän hätään saanut uutta kattia.
Nyt toimii kuin uutena. :)