Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: V70_D5 - 05.11.2011, 22:01:20
-
Moi, elikkäs otsikon mukaista herjaa heittää näytölle. Aluksi oli satunnaista mut nyt herjaa koko ajan, mites katsastuksessa tuleeko hylky tuon takia?
-
tulee hylky
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8405.msg162092#msg162092
Tos jotain juttua. Itellä lakkas palamasta kun kiristin käsijarrun.
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8405.msg162092#msg162092
Tos jotain juttua. Itellä lakkas palamasta kun kiristin käsijarrun.
[/q
Ni mikäs lakkas palamasta? Ei kait tuolla ajonvakautuksella ole mitään yhteyttä käsijarruun..
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8405.msg162092#msg162092
Tos jotain juttua. Itellä lakkas palamasta kun kiristin käsijarrun.
Ni mikäs lakkas palamasta? Ei kait tuolla ajonvakautuksella ole mitään yhteyttä käsijarruun..
Ajonvakautus huolla pian lakkas palamasta. Käytin volvolla pariin otteeseen meinasivat et abs boxi paskana (1300€). Si huomasin et valo syttyy heti ku kosken käkkäriin, kiristettiin vaijeri ja sen jälkeen ei oo valo vilkkunu. Sain siniseltä rahat takas huolloista ku nekään ei uskonu et olis ollu käkkärist kii vaikka nimen omaan sanoin et valo syttyy sillon ku käytän käkkäriä. Sytty se sillon tällön ittestäänkin mut lakkas kiristyksen jälkeen.
-
Voisko toi jotenkin siis olla,että takana jarrut"kaukana"? ???
Eli jarrut liian etupainoset? Käyhä runttaileen jarruja jossain
tolkun muljakkeesti ettei jumi paikat..
Ja toki levyjen/palojen kunto syytä tarkistaa takaa...sekä satulan kunto tietty :pomo:
Empä kyl tosin tiedä onko kyseisessä autossa erikseen käsijarrulle kengät vaiko käyttääkö samoja paloja kuin käyttöjarrut :-[
-
Ei mitään arpomis leikkejä kun käyt vikakoodit lukemassa jossain ensin.
-
Ajonvakautus huolla pian lakkas palamasta. Käytin volvolla pariin otteeseen meinasivat et abs boxi paskana (1300€). Si huomasin et valo syttyy heti ku kosken käkkäriin, kiristettiin vaijeri ja sen jälkeen ei oo valo vilkkunu. Sain siniseltä rahat takas huolloista ku nekään ei uskonu et olis ollu käkkärist kii vaikka nimen omaan sanoin et valo syttyy sillon ku käytän käkkäriä. Sytty se sillon tällön ittestäänkin mut lakkas kiristyksen jälkeen.
Käsijarru on täysin mekaaninen, ei missään tekemisissä tuon ajon vakautuksen kanssa :pomo:
Kässärillä on omat kengät jarrurummun sisällä, jotka toimivat täysin mekaanisesti, samoissa takajarruissa on palat ulkopuolella, jotka ovat tuon ABS:n piirissä.
-
Isännän V70 meinaa olla kans samaa ominaisuutta. Tais olla peräti niin että kun kääntää pyörät jommalle kummalle puolelle linkkuun niin silloin syttyy teksti :P
-
Isännän V70 meinaa olla kans samaa ominaisuutta. Tais olla peräti niin että kun kääntää pyörät jommalle kummalle puolelle linkkuun niin silloin syttyy teksti :P
Tuon tekee rattiakselin asentotunnistin.
-
Käsijarru on täysin mekaaninen, ei missään tekemisissä tuon ajon vakautuksen kanssa :pomo:
Kässärillä on omat kengät jarrurummun sisällä, jotka toimivat täysin mekaanisesti, samoissa takajarruissa on palat ulkopuolella, jotka ovat tuon ABS:n piirissä.
Jumittava käsijarru talvella voi sekoittaa ajonvakautuksen.
-
Käsijarru on täysin mekaaninen, ei missään tekemisissä tuon ajon vakautuksen kanssa :pomo:
Kässärillä on omat kengät jarrurummun sisällä, jotka toimivat täysin mekaanisesti, samoissa takajarruissa on palat ulkopuolella, jotka ovat tuon ABS:n piirissä.
Joo tämä tiedetään ja tästä on taisteltu Sinisen kanssa, mutta totesivat myös itte että on jotain sen käkkärin kanssa tekemistä kun se sytty joka kerta sillon kun sitä kahvaa kiskas. Syy ei ikinä selvinny miksi näin mutta vilkuttelu lakkasi siihen kun käkkärin kiristin.
-
Jumittava käsijarru talvella voi sekoittaa ajonvakautuksen.
Totta kai, jos estää/hidastaa pyörää pyörimästä liukkaalla.
-
Joo tämä tiedetään ja tästä on taisteltu Sinisen kanssa, mutta totesivat myös itte että on jotain sen käkkärin kanssa tekemistä kun se sytty joka kerta sillon kun sitä kahvaa kiskas. Syy ei ikinä selvinny miksi näin mutta vilkuttelu lakkasi siihen kun käkkärin kiristin.
Nyt on vaan käyny julmettu tuuri. Pelkkä mekaaninen vaijeri ja mekaanisesti liikkuvat käsijarrukengät eivät voi mitenkään vaikuttaa elektroniseen ajonvakautukseen. Siellä ei ole mitään antureita tai vastaavaa mihin käkkäri vaikuttas, ei ainakaan -02:ssa ole. Ainut missä siellä on sähköjohto on käsijarrun merkkivalo. Siihenkään ei vaijerin kiristys vaikuta mitenkään, kun se haistelee itse kahvan asentoa. Ja onko kyseinen anturi edes mitenkään sidoksissa ajonvakautukseen niin sitä en tiedä. Se et käkkäri olis kantanu ja löysäämällä on tullut apua niin vielä vois jotenkin ymmärtää... :idiot2:
Kiristäessä ja verhoilumuovien kanssa pelatessa on nyt joku löystynyt liitin löytänyt tiensä paikalleen..
Tai hyvin kiristettyä käsijarrua testatessa on rummun seudulle saatu senverta elämää et ruosteen pala on tippunu absanturin edestä pois... ???
-
Nyt on vaan käyny julmettu tuuri. Pelkkä mekaaninen vaijeri ja mekaanisesti liikkuvat käsijarrukengät eivät voi mitenkään vaikuttaa elektroniseen ajonvakautukseen. Siellä ei ole mitään antureita tai vastaavaa mihin käkkäri vaikuttas, ei ainakaan -02:ssa ole. Ainut missä siellä on sähköjohto on käsijarrun merkkivalo. Siihenkään ei vaijerin kiristys vaikuta mitenkään, kun se haistelee itse kahvan asentoa. Ja onko kyseinen anturi edes mitenkään sidoksissa ajonvakautukseen niin sitä en tiedä. Se et käkkäri olis kantanu ja löysäämällä on tullut apua niin vielä vois jotenkin ymmärtää... :idiot2:
Kiristäessä ja verhoilumuovien kanssa pelatessa on nyt joku löystynyt liitin löytänyt tiensä paikalleen..
Tai hyvin kiristettyä käsijarrua testatessa on rummun seudulle saatu senverta elämää et ruosteen pala on tippunu absanturin edestä pois... ???
Sininen pallotteli sellastakin vaihtoehtoo et olis mittaristo vika eli kun käkkärin valo syttyy taulussa niin se vetäisi sen maihin. Ite epäilin vahvasti tätä teoriaa koska vika poistui tolla kiristyksellä ja valokuitenkin syttyy samanlailla sen valokytkimen kautta.. mutta tosiaan mysteeri on mikä oli ja miksi korjaantu tolla käkkärin kiristyksellä. ennen käkkärin kiristystä kahva oli niin löysä että sen sai vetää pystysuoraan asentoon että käkkäri piti. oma teoria on että käsijarrunkahva/vaijeri on ottanut johkiin piuhaan/anturaan kiinni suuren liikeradan takia.
-
oma teoria on että käsijarrunkahva/vaijeri on ottanut johkiin piuhaan/anturaan kiinni suuren liikeradan takia.
Joku tällainen välillinen korjaantuminen siinä on täytynyt tapahtua. Hyvä kuitenkin että kuntoon on tullut, eikä vika ole uusinut. :)
-
Mulla tuli sama vika xc70,vm06, D5, lisänä "parkkitutka vaatii huollon" CEM yksikkö peräkopissa sökö! Sercap Rovaniemellä tai torniossa korjaa yksikön odotellessa... Vika paikallistuu helposti kun tarkastaa virtakynällä peräkpopin sulakerasiasta sulakkeet 23,24 ja 26, jos niille ei tule virtaa, niin homma selvä...
-
Hienoa kiitos vinkistä! Tästä on varmasti jollekin vielä hyötyä.