Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Remu Marttinen - 18.08.2020, 21:59:34
-
Tosiaan ahdin tuntuu väljältä ja imusarjalle tulee öljyä. Auto myös kuluttaa öljyä aika hyvin. Voiskohan joku valaista näin alottelevalle autoharrastelijalle, että minkälaisen ahtimen sinne sit vaihtais? Kannattaako etsiä jostain uusi vakio garretti, korjauttaa vanha vai ostaa kiinalainen ahdin tms?
-
Onko varma, ettei se öljy tule huohottimesta. Vakiona se on siinä ahtimen imupuolella, se huohotusletku. Kyllä se D24 jonkin verran öljyä kuluttaa muutenkin, varsinki paljon ajettuna.
-
Ihan omista suunnitelmista kiinni, jos muuten ahdin kunnossa niin sen voi huoltaa tai vaihtaa parempi käytetty tilalle ihan omista tahdoista kiinni. Kerro lisää mitä meinaat autolle tehdä
-
Ihan omista suunnitelmista kiinni, jos muuten ahdin kunnossa niin sen voi huoltaa tai vaihtaa parempi käytetty tilalle ihan omista tahdoista kiinni. Kerro lisää mitä meinaat autolle tehdä
Tarkotus olis auto pitää käyttöautona. Huohottaa kyllä perinteisesti jonkin verran, mutta imusarjassa on öljyä ja välillä kun paikallaan kaasutteleen nii tuntuisi, että kierrokset jäisivät "leijaamaan"? Kävisi siis öljyllä?
-
Tuolta löytyy aika hyvin d24 potentiaalista
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=122.0
-
Kierrokset voivat jäädä päälle myös, mikäli on syöttöä ruuvattu liikaa. Öljyllä käymisestä voi dieselissä käydä ns. öljyhullut ja alkaa ottamaan kierroksia vähän liikaa, jolloin moottori voi hajota. Kyllähän tuollaisia T3 garretteja on monessakin moottorissa ollut, eikä varmaan ehjä käytetty kallis ole sekään. Kuulema aikoinaan yksi D24 oli tuollaisen tehnyt, ahtimen hajottua.