Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 20.08.2020, 15:13:27

Otsikko: Volvo 850 GLE 20v. vm 93
Kirjoitti: belem - 20.08.2020, 15:13:27
Automaatti, seissyt ajosta tuossa pihalla pari vuotta. Lähtee käyntiin, sammuu kun starttaus loppuu.
Sitte huomasin erikoisuuden. pidin starttausta päällä pitempään ja pysyy käynnissä, sitten hitaasti löysäsin avainta ja siinä löytyy kohta jossa en ole varma että onko startti vielä päällä, mutta moottori käy.
Yhden kerran teki sen, että pysyi käynnissä ja sitten taas ei.
Tuntuisi varmalta lukonpohjan vialta, mutta otin toisesta toimivasta kokeille ja sama homma.
Nyt olen purkanut kontaktipään ja kaikki kärjet toimivat oikein ja nyt huollettuna aivan varmasti.
Mikähän voisi sammuttaa moottorin. Voisiko kampiakselin tunnistin tehdä sen.
Otsikko: Vs: Volvo 850 GLE 20v. vm 93
Kirjoitti: belem - 20.08.2020, 20:44:26
kampiakselin impulssinantaja toimii, ainakin vastusarvo on normaali 295
Bensarele kunnossa, on mulla useampi niitä, ei vika siinä.
Nyt on kyllä mysteeri. Ikinä tätä vikaa ollu.
Otsikko: Vs: Volvo 850 GLE 20v. vm 93
Kirjoitti: lein0 - 22.08.2020, 19:21:41
Ajonesto?
Otsikko: Vs: Volvo 850 GLE 20v. vm 93
Kirjoitti: belem - 26.08.2020, 14:32:09
On korjattu, katsoin ecut ja hoksasin että se oikeanpuoleinen on siemensin ja sama numero kuin 10 venttiilisissä.
Kaapissa on niitä muutamia, otin sieltä yhden johon olin kirjoittanut toimiva.
Paikalle ja kertalaakista käyntiin.
Sama homma oli tuona 10 venttiilisen kanssa menneinä vuosina, kaikki mahdollinen vaihdettiin ja vika oli kuitenki ecussa, vaihdettiin vielä silloin pari kertaa uudestaan kun jäi jotain kummallisia vikoja vielä, kuten rikastintoiminta jäi päälle...vikavalo paloi taas toisessa jne..
Kannattaa kokeilla toista ecuu heti.