Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Karlsson00 - 20.08.2020, 20:26:50
-
Ostin juuri vm 2003 Volvo V40. Bensamittari on osittain toiminut ja oli puolivälissä kun bensatankki oli täytetty entisen omistajan toimesta. Nyt kun olen ajanut jonkin verran, niin bensamittari on kokoajan jumissa tyhjän kohdalla, vaikka tankissa on ilmiselvästi paljon bensaa. Olen irrottanut bensapumpun ja tehnyt ohmi mittaukset ja olivat noin 119 ohmia kun vipu on alhaalla ja lähemmäs 0 ohmia kun vetää vivun ihan ylös. Vipua liikuttaessa ohmit oli tasaisia. En ole löytänyt mistään oikein tarpeeksi tehokasta tietoa vianetsintään. Osaisiko joku neuvoa tähän ongelmaan?
-
Ettei vika ole mittariston puolella.
-
Sitä olen tässä miettinyt jos vika lienee olla mittaristossa. Nopeusmittari on välillä ollut toimimatta, joten voi olla mahdollista että DIM on viallinen.
-
Itsellä oli joskus samanlaista ongelmaa ja siihen tuntui tehoavan anturin kontaktipinnan puhdistus jollakin liittimien puhdistukseen sopivalla aineella.
-
Itsellä oli joskus samanlaista ongelmaa ja siihen tuntui tehoavan anturin kontaktipinnan puhdistus jollakin liittimien puhdistukseen sopivalla aineella.
Polttoainetason anturin bensapumpussa olen ruiskuttanut WD-40 contact cleaner tuotteella mutta ei tehonnut. En tiedä auttaisiko joku muu vahvempi aine ja vanupuikolla putsaa. Sitä olen ajatellut tässä myös kokeilla.
Eilen auto ei lähtenyt käyntiin, kun bensa oli loppunut niin piti käydä bensakanisterin kanssa huoltoasemalla ;D Kävin sitten samalla tankkaamassa reilut 30 litraa tankkiin ja bensamittari rupesi taas toimimaan ja viisari nousi puoleen.
Yritin netistä etsiä varaosaa tuohon bensataso anturiin, mutta ei löytynyt. Käytännössä pitää ostaa koko bensapumppu mekanismi mikä lienee olla 100-300€ riippuen mistä tilaa.
-
Hommaat sen koko yksikön käytetystä (noin 30-50€ tasoa) mikäli vain tuon anturin takia sen kokonaisen tarvitset.
Valitset kiinni paremman pumpun ja putsaat tai vaihdat suodattimen samalla imuputken päästä.
Tarvikemalleissa mikäli on joskus tuo vaihdettu on eri yksikkö ja pumppumalli. Yksi itsellä oli käytettynä hankittuna omaan -00 turboon varalla jossa tuon yksikön pohja oli aukinainen malli ja original taas on täysin umpirakenne. Tarvikepumppu siinä oli bosch tyyppinen kun alkuperäinen on walbron. Ja johdotus hiukan erilainen, tarvikeyksikön mukana uutena hankittaessa tulee liitossarja mukana.
Uusia orkkis walbron yksiköitä ei taida saada edes siniseltä tai tarvikeliikkeistä ellei jostain ebay syövereistä sattumalta sellainen osu kohdille.
-
Hommaat sen koko yksikön käytetystä (noin 30-50€ tasoa) mikäli vain tuon anturin takia sen kokonaisen tarvitset.
Valitset kiinni paremman pumpun ja putsaat tai vaihdat suodattimen samalla imuputken päästä.
Tarvikemalleissa mikäli on joskus tuo vaihdettu on eri yksikkö ja pumppumalli. Yksi itsellä oli käytettynä hankittuna omaan -00 turboon varalla jossa tuon yksikön pohja oli aukinainen malli ja original taas on täysin umpirakenne. Tarvikepumppu siinä oli bosch tyyppinen kun alkuperäinen on walbron. Ja johdotus hiukan erilainen, tarvikeyksikön mukana uutena hankittaessa tulee liitossarja mukana.
Uusia orkkis walbron yksiköitä ei taida saada edes siniseltä tai tarvikeliikkeistä ellei jostain ebay syövereistä sattumalta sellainen osu kohdille.
Kiitos vinkistä. Mittari on nyt toistaiseksi toiminut, mutta jos ongelma tulee takaisin niin etsin ehjän käytetyn yksikön.