Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Spantse - 20.08.2020, 20:57:25

Otsikko: V50 vikakoodi CEM-3A07
Kirjoitti: Spantse - 20.08.2020, 20:57:25
Hoi

Auto toimii kohtuu normaalisesti, ehkä vähän laiskanpuoleisesti, vikakoodit kun luetiin kansantesterillä, niin lykkäsi. CEM-3A07 Mitähän meinaa. Netistä löytyi seuraava kuvaus:


Code:
CEM-3A07
Definition:
Relay, Leak Diagnostic Pump Heating. Signal Too High
Description:
The central electronic module checks if the output signal to the relay coil for relay 2/143 is too high. Diagnostic trouble code (DTC) CEM-3A07 is stored in the central electronic module if it registers a short-circuit to supply voltage. Diagnostic trouble code (DTC) CEM-3A07 can be detected when the relay is activated.
Cause:
Defective relay.

Eli mitähän tuo nyt sitte tarkottaa...? Englanti väänty kyllä mutta että mitämse meinaa..?
Otsikko: Vs: V50 vikakoodi CEM-3A07
Kirjoitti: Lankku - 20.08.2020, 21:32:54
Tällainen löytyi: CEM-3A07 - Fuel pump faulty signal
Eli olisiko pumpussa tai liitoksissa vikaa.
Otsikko: Vs: V50 vikakoodi CEM-3A07
Kirjoitti: Spantse - 25.08.2020, 11:48:37
Nythä mää hokasin, että liittyköhän siihen, että Eolys pumpusta on otettu sulake pois...? Toinen vikakoodi, cem-3a00 tulee siitä, että phjelmistoa on ropattu, ja checksum ei enää täsmää...
Otsikko: Vs: V50 vikakoodi CEM-3A07
Kirjoitti: janihy - 25.08.2020, 20:14:59
Arvasin moottoriksi 1.6d, jolle Vida ehdottaa syyllisiksi polttoainepumpun kaapeleita, pumpun relettä tai palanutta sulaketta.

Jos ei muuta vikaa ole kuin laiskanpulskea käytös, laittaisin puuttuvan sulakkeen takaisin paikoilleen, nollaisin koodit ja katsoisin ilmestyykö uudelleen.
Jos ei, niin laiskuutta pitänee sitten selvittää tarkemmin moottorin livedataa lukemalla.
Otsikko: Vs: V50 vikakoodi CEM-3A07
Kirjoitti: Spantse - 01.09.2020, 21:17:02
No niin.

Sehän oli niin että DPF/EGR & EoLys OFF hommissa otettu sulake 74 <fuel pump> poiis (jotta ei ruiki eolyssiä).

Laitoin tänään sen takaisin ja nollasin koodit niin ei ilmesty CEM-3A07 takasi. Auto toimii niinkuin ennenkin, ei eroa, mutta että onkohan tuo fuse 74 tosiaan fuel pump (1.6 eDrive 2009) vain onko se joku EoLys sulake? Että jos se on fuel pump niin miten se toiminu/saanu löpöä  iliman ko pumppua?

Ja jos se on eolys sulake niin onko siitä mitä haittaa jo se on päällä, nyt kun ei ole ennee DPF:ää..?

Otsikko: Vs: V50 vikakoodi CEM-3A07
Kirjoitti: janihy - 01.09.2020, 23:15:49
Niin joo. Ainakin tossa 2.0d:ssä pumppu on mekaaninen, eli eihän se silloin sulaketta tarvitsekaan.

Kuulostaisi siltä että myös 1.6-litraisessa se on mekaaninen, nopealla vilkaisulla (vuotta vanhemman kytkentäkaaviosta) tuo F74 ruokkii vain ADM-moduulia eli juurikin tuota Eolyksen annostelun hoitavaa purkkia.