Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pavezx - 27.08.2020, 12:57:38
-
Onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa että auto ylösnostettuna takajouset pääsee vähän liikkumaan? Alustana siis BC racing br, alusta otettii toisesta vastaavasta autosta jossa ongelmaa ei ollut. alustan säätöihin ei koskettu missään vaiheessa. Vähän mietityttää mitä sanoovat leimalla sitten vahvasti epäilen että noin ei kelpaa.
-
Iskaria lyhemmäksi jos ei halua muuttaa ajokorkeutta ja jos näissä oli säätö.
-
On säädöt, eli iskaria lyhyemmäksi vaan.
-
BC BR ainakin itsellä, jos takaiskari on "tapissa" (niin lyhyeksi kuin saa) on jousen ylälautasessa 2-3cm varaa laskea.. Jos lyö lautasen säädöt tappiin, kevennettynä jousi kolisee kolossaan... Tänään juuri säädin alustan ja takana on "tapissa" nyt.
(https://live.staticflickr.com/65535/50279132072_378778afa0_b.jpg)
Edessä olisi vielä varaa laskea.
Edit: Ratkaisu olisi tilata bc:ltä lyhyemmät takaiskarit taakse. (Jos niitä on olemassa/saatavilla).
-
BC BR ainakin itsellä, jos takaiskari on "tapissa" (niin lyhyeksi kuin saa) on jousen ylälautasessa 2-3cm varaa laskea.. Jos lyö lautasen säädöt tappiin, kevennettynä jousi kolisee kolossaan... Tänään juuri säädin alustan ja takana on "tapissa" nyt.
(https://live.staticflickr.com/65535/50279132072_378778afa0_b.jpg)
Edessä olisi vielä varaa laskea.
Edit: Ratkaisu olisi tilata bc:ltä lyhyemmät takaiskarit taakse. (Jos niitä on olemassa/saatavilla).
On saatavilla ihan pyydettyjen mittojen mukaan. Itselle tuli edelliseen V70:iin 30mm lyhyemmillä tolpilla "extradrop"-sarja.
-
On saatavilla ihan pyydettyjen mittojen mukaan. Itselle tuli edelliseen V70:iin 30mm lyhyemmillä tolpilla "extradrop"-sarja.
Juuh.. Kyllä toi toimii näinkin ihan hyvin, jäykkyys asetus softilta 20-napsua taakse on mun mielestä täydellinen. Iskarissa taitaa olla suht pitkä liikevara, ettei pohjaa tässäkään tapauksessa. Tosiaan, katsastuksessa kun auto on kevennettynä, ei takajousiin kannata koskea ::)
-
Itsellä tuli sarja käytettynä ilman minkäänlaista ohje lappua. Nyt takapäätä laittaessa tuli mieleen että miten takaiskarin jäykkyyttä säädetään? Edessä kyllä selkeesti säätö ruuvi yläpäässä.
-
Niin pitäisi olla takanakin.
-
Takana muistaakseni säätöruuvit on "irralliset", eli käytännössä kuusiokoloavain. Olisko ollut 4mm. Edessä on "kiinteästi" iskarin yläpäässä säätömutikka.
Takapaksista pohjamatto yms pois ja vaahtomuovipalojen alla on iskarin yläpäät, jonne se säätöavain laitetaan ja kierretään. BC on 30-napsua laidasta laitaan. Itselle täydellinen asetus oli löysimmästä 20-napsua piukalle. Alle tämän, jää perä pomppimaan töyssyn jäljeen.