Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: JaHa_S40 - 30.08.2020, 18:55:38
-
Moi .. olisin ostamassa V50 Dieselia automaattina ( perinteinen öljyturbiini) niin onko sitä tehty vielä 2008 jälkeen kun tuli ne 'kaksois-kytkin' versiot.
ja mistä / miten sen saa tsekattua ilman että käy ajamassa tms.
-
En ole asiantuntija V50:sen kanssa, mutta olen saanut käsityksen, että ennen 2010 vuosimallia, vain D5 oli saatavilla perinteisen automaatin kanssa. 2010 vuoden jälkeen D3 ja D4 olivat myös perinteisen automaatin parina.
-
Moi ..
kyllä se perinteinen automaatti on ollut ensin ja 2008 on tullut toi 'kaksois vaihdelaatikko' vöhän kuin noit DSG:t ... mutta onko 2008 jälkeen ollut vielä tuota perinteistä saatavilla
-
On esimerkiksi 2.0D on kaikki perinteisellä turbiinilaatikolla. Kaksoiskytkimet koskee vain 1.6D2 malleja.
-
On esimerkiksi 2.0D on kaikki perinteisellä turbiinilaatikolla. Kaksoiskytkimet koskee vain 1.6D2 malleja.
Sen verran pitää korjata, että 2.0d:n kaveriksi julkaistiin 2008 (faceliftin yhteydessä) kaksoiskytkimellinen Powershift-laatikko ja tätä aiemmin ei käsittääkseni ollut 2.0d:n kanssa muuta tarjolla kuin manuaali.
Ilmeisesti myöhemmät (2011->) D3- ja D4-mallit ovat perinteisellä automaattilaatikolla.
-
Joo 2.0d on kaksoiskytkin getragilla ja on hieno vaihteisto. Vaihtaa nopeasti ja huomaamatta eikä polttoaineen kulutus kasva. Öljynvaihto kannattaa tehdä säännöllisesti.