Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: iskanje - 03.09.2020, 07:10:58
-
Kuulin taannoin korjaamolta, että joissain V50-malleissa on sama kone kuin Mazdalla (ja Fordilla, en muista?), ja että siinä alkaa 300 tkm:n kohdalla tulla ongelmia turbon ja jonkun muun tekniikan kanssa. Se oli bensakone.
Tietääkö joku vuoden 2008 2.0 litraisen dieselin koneesta tarkemmin? Mikä voisi olla oletettu kesto moisella?
-
Omalla V50 2,0 diesel (2004) ajettu 400 tuhatta,no problem koneessa. Vauhtipyörä ja kytkin vaihdettu 70 tonnia sitten.
-
Kuulin taannoin korjaamolta, että joissain V50-malleissa on sama kone kuin Mazdalla (ja Fordilla, en muista?), ja että siinä alkaa 300 tkm:n kohdalla tulla ongelmia turbon ja jonkun muun tekniikan kanssa. Se oli bensakone.
Tietääkö joku vuoden 2008 2.0 litraisen dieselin koneesta tarkemmin? Mikä voisi olla oletettu kesto moisella?
Yleisin mikä vaikuttaa moottorin kestoon löytyy ratin ja penkin välistä.
Hyvin huollettu ja panostaa suodattimien ja öljyjen laatuun sekä muistaa väliajoin poltella karstoja, niin kyllähän noilla ajaa pitkään.
-
Yleisin mikä vaikuttaa moottorin kestoon löytyy ratin ja penkin välistä.
Hyvin huollettu ja panostaa suodattimien ja öljyjen laatuun sekä muistaa väliajoin poltella karstoja, niin kyllähän noilla ajaa pitkään.
Joo, hyvin sanottu :)
-
About 410tkm rullattu 2.0d -05. Tämä siis alkujaankin ilman loukkua.
Egr vaihdettu ainakin kerran ja ite putsannu sen pari kertaa sekä imusarjan kerran. Muuten pitäs olla alkuperäistä osaa kiinni ja avaamaton. Ajettu 20tkm öljyväleillä.
-
Täältä löytyy 2.4 - 04 ja rullattuna kohta 310 tkm. ilman huolia. Ostin tämän kun sillä oli ajettu 60 tkm. Säännölliset huollot tietysti tehty. Ei ainakaan tämä kone pelkää kilometrejä.
-
07-mallin 2.0 bensa ajettu vähän reilu 300 tuhatta. Laturi vaihdettu ja hydrauliyksikkö paineensäätimen takia ja hyvin rullaa. Termostaatti pitäisi vaihtaa, ei taida olla hyväksi ajella puolikylmällä koneella.
Vähän tosin tuntuu että öljy alkanut maistua ja ihan kuin kone olisi tullut kovaäänisemmäksi, liekö pakoputkessa vuotoa vai ketjuko mölyää?