Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Dimefield - 04.09.2020, 00:41:10
-
Jos kävisi niin että Volvo laittaisi retro vaihteen päälle ja alkaisi valmistaa jotain vanhaa mallia nykyaikaisilla teknisillä- ja turvallisuusratkaisuilla niin minkä valitsisit?
Volvo Duett minulle kiitos. :)
-
Jos kävisi niin että Volvo laittaisi retro vaihteen päälle ja alkaisi valmistaa jotain vanhaa mallia nykyaikaisilla teknisillä- ja turvallisuusratkaisuilla niin minkä valitsisit?
Volvo Duett minulle kiitos. :)
Farkku Amazon. S* Mutta vain, jos ulkokuori olisi identtinen vanhan mallin kanssa.
-
Cyan Racing voisi tehdä Amazoneja myös samalla periaatteella kuin pyhimyksiä 8)
https://www.motor1.com/news/442109/volvo-p1800-by-cyan-racing/ (https://www.motor1.com/news/442109/volvo-p1800-by-cyan-racing/)
-
Tuo Cyan racingin pyhimys on aika lähellä mitä haluaisin. Ehkä enemmän katuversio eikä rataversio, olisi täydellinen.
-
Jos vanhan XC90:n saisi T8 tai P8 tekniikalla S* tämän näkösenä ja sit hyvä tekniikka siihen.
(https://www.topcarrating.com/volvo/2004-volvo-xc90-puv-concept.jpg)
Juu originalissa oli Turbo V8 mutta se on esihistoriaa joten ei lämmitä enää mieltä.
-
Juu originalissa oli Turbo V8 mutta se on esihistoriaa joten ei lämmitä enää mieltä.
Uskaltaakohan nyky-Suomessa edes tunnustaa, että nautin suunnattomasti NHRA:n striimauksista, soundbar pinkeänä, kun ainoastaan varikkomopot liikkuvat ilman VeeKasia S*
Jos perä kestäisi, koristaisi tallia varmuudella Hellcat Challenger tai muu vastaava kulkine. Hemi on moottori, muut pöristimet sikseen.
-
Uskaltaakohan nyky-Suomessa edes tunnustaa, että nautin suunnattomasti NHRA:n striimauksista, soundbar pinkeänä, kun ainoastaan varikkomopot liikkuvat ilman VeeKasia S*
Jos perä kestäisi, koristaisi tallia varmuudella Hellcat Challenger tai muu vastaava kulkine. Hemi on moottori, muut pöristimet sikseen.
Kilparssit erikseen niissä kuuluu olla ääntä mutta moni helvetinkissa jää teslan jalkoihin vartillakin...
-
Jos vanhan XC90:n saisi T8 tai P8 tekniikalla S* tämän näkösenä ja sit hyvä tekniikka siihen.
(https://www.topcarrating.com/volvo/2004-volvo-xc90-puv-concept.jpg)
Juu originalissa oli Turbo V8 mutta se on esihistoriaa joten ei lämmitä enää mieltä.
No, ei tuota hyvää aihiota kannattaisi millään T8:lla pilata. Juurikin Volvo-Yamaha V8 tuplaturbolla (eli sama, mikä on Noble M600:ssa, josta on otettu 650 hv). Ja muuten uusien Volvojen sisuskalut, niin silloin olisi kova paketti.
-
Jos vanhan XC90:n saisi T8 tai P8 tekniikalla S*
Sähkönen pitäs tulla aika nopeastikin, tietty koppa taitaa uusiutua.
-
Kilparssit erikseen niissä kuuluu olla ääntä mutta moni helvetinkissa jää teslan jalkoihin vartillakin...
Silti uskon, kun lapsen hakee koulun pihalta Charger Hellcatilla (nopein neliovinen maailmassa) saa enempi vau efektiä kuin Tesla Model S 8) Kyllähän se sähkis toki järkevä on arkikäytössä, mutta onhan tuommosessa kuus litraisessa ahdetussa V8:ssa hieman enempi munaa ;)
Mutta menis se S80 V8 enemmän ku hyvin itsellä :) Harmi vaan kun huhuja oli V70R mk3 V8:sta, jossa mekaaninen ahdin. Ei sitten koskaan saatu sellaista :-\
-
940 kartano v60 plugin hybrid tekniikalla, näkis 940 sarjalainenkin miltä volvokorjaamo näyttää sisältä. :2funny:
Ja oikeesti farkku amazon d5 koneella ja automaattina.
-
Ja oikeesti farkku amazon d5 koneella ja automaattina.
Ei kai tuo ole pahakaan temppu tehdä? Eri asia jos päivitettäisi muutenkin tekniikka
-
940 kartano v60 plugin hybrid tekniikalla, näkis 940 sarjalainenkin miltä volvokorjaamo näyttää sisältä. :2funny:
940 olis niin ihmeissään pienestä kulutuksesta ja hyvästä suorituskyvystä että tuskin kiinnittäisi mitään huomiota sinisen marmorin kiiltoon. :)
-
Ei kai tuo ole pahakaan temppu tehdä? Eri asia jos päivitettäisi muutenkin tekniikka
Ite olisin tyytyväinen jo tuohon.. toki jarrupäivitys ja alustaa vähän uusiksi muttei mitään radikaalia tarvitsisi tehdä. Ja olishan sellainen tehtaalta ulosrullaavana valmis eikä mikään oma projekti joka... tarttis vielä tuo kattoo ja ehkäpä tämänkin voisi uusiksi laittaa.
-
Mielummin joku uus koppanen riittävän vanhalla tekniikalla takavetoseks muunettuna nii säästyis hitosti murheilta ja olis helppo korjata toisin ku uusia sähkögizmoja..
-
245+B8444S+automaatti->nam.
-
Mulle tummanvihreä 855 ::)
-
Pyhimys ja/tai farkku Amazon ja mahdollisimman sähköisenä.
-
Pv444+b8444s+pari turboa. Mk2 v70/s60 jakkarat. Mustana, kaikki. 8)
-
780 (http://www.virtualmodels.org/VM_images/VM_Volvo_780_T5-R_Coupe.jpg)
-
Mielummin joku uus koppanen riittävän vanhalla tekniikalla takavetoseks muunettuna nii säästyis hitosti murheilta ja olis helppo korjata toisin ku uusia sähkögizmoja..
Sama toive 8) eikä haittaa jos koppakin olis mallia kantti
-
Vanhoista vaikkapa 960 T6 tai B8444S kestävällä laatikolla, uusista XC 90/S 90/S tai V 60 isommalla omalla koneella perusasioihin panostaen. Malliston nimi voisi olla "essential without futility" 8)
-
Mielummin joku uus koppanen riittävän vanhalla tekniikalla takavetoseks muunettuna nii säästyis hitosti murheilta ja olis helppo korjata toisin ku uusia sähkögizmoja..
Minä kun luulin että jokin vanha klassikko olisi ulkokuoreltaan kiinnostavampi kuin uudemmat mallit. Uutta tekniikkaa ihan jo siksi että esim. Volvo-on-Call on tosi kätevä kapistus. City safetyistä ja semmoisista varmaan enemmän hyötyä kuin haittaa? Uudempia sähkögizmoja ei tarvitse itse korjailla kun on tarpeeksi uusi auto ja takuu voimassa. :)
-
Vanhahko topic mutta melkein pakko laittaa tämä kuva tänne kun en samaa aihetta halua avata uudelleen ja ihan itse askartelin tämän paintilla vaikka toki näyttää ammattimaisemmalta. =)
(https://dimefield.neocities.org/zovlovoz/zxduettzx.png)
-
saisi mielummin vanhan auton uutena vanhalla tekniikalla, farkku ama olisi mieleen. miksi tehdä vanhasta epäluotettava uudella tekniikalla ;D
-
saisi mielummin vanhan auton uutena vanhalla tekniikalla, farkku ama olisi mieleen. miksi tehdä vanhasta epäluotettava uudella tekniikalla ;D
Mikä estää kunnostamasta farkku Amazonia uuden veroiseksi? Tulee todennäköisesti saman hintaiseksi mitä uusi vastaava.
-
saisi mielummin vanhan auton uutena vanhalla tekniikalla, farkku ama olisi mieleen. miksi tehdä vanhasta epäluotettava uudella tekniikalla ;D
Siinähän ne katkojan kärjet kätevästi viilaa samalla kun rasvaa alustan joka toisen öljynvaihdon yhteydessä eli 5 tkm välein.
-
Siinähän ne katkojan kärjet kätevästi viilaa samalla kun rasvaa alustan joka toisen öljynvaihdon yhteydessä eli 5 tkm välein.
Haittaaxe? Onko se sinulta pois?
Topicin kysymykseen: en mitään.
EDIT:
Topicin kysymykseen: Sähköllä liikkuvana joku 100-900 srj (poislukien 300 ja 400 srj) volovo voisi olla ihan jees.
-
Haittaaxe? Onko se sinulta pois?
Ei jos minun ei tarvitse sellaisella liikkua.
Sitä vaan että wanha cunnon techniicka ei ollut ihan älyttömän varmatoimista, huoltovapaata eikä pitkäikäistä.
-
Ei jos minun ei tarvitse sellaisella liikkua.
Sitä vaan että wanha cunnon techniicka ei ollut ihan älyttömän varmatoimista, huoltovapaata eikä pitkäikäistä.
Noh, katotaan 30-50v päästä mikä vielä liikkuu... Vanha vinokone ja tikkukone vai joku kiinalaisten hybridi. :P
Taisin langeta kyllä trolliin :D
-
Volvo Duett minulle kiitos. :)
Samoin, mutta tällaiset täyssähköautona. Tavaratilan alle varmaan saa järjestettyä tilaa akuille ja on sitten se yksinkertaisin ja varmaan luotettavin tekniikka.
Rahamies tietty ostaisi aidon ja teettäisi muunnoksen. Tosin Suomessa ei ehkä sekään onnistu..?
-
Rahamies tietty ostaisi aidon ja teettäisi muunnoksen. Tosin Suomessa ei ehkä sekään onnistu..?
Toki onnistuu. Kaikenmaailman kuplia on muutoskatsastettu sähkölle. Nythän vaatimuksia juuri helpotettiin lisää.
Niitä ei ole tehty kovin montaa siksi että sähköasennus vanhaan autoon on maksanut uuden auton verran. Mutta rahalla saa kyllä. Sähkövedolla varustettuja akseleita saa ihan netistä tilaamalla mutta se akuston kapasiteetti ja asennus siinä ilmeisesti tulee hintoihinsa. Plus jos akustolle tulee lämmönhallintaa.
-
780 (http://www.virtualmodels.org/VM_images/VM_Volvo_780_T5-R_Coupe.jpg)
Nuoruudessani maailmaan mahtui vain kaksi lemppariautoa: Vector W8 ja Volvo 780! Eli ääni tälle! Toki kuvassa oleva yksilö alkaisi arkikäytössä ahdistaa kun vänkärin ripakin on tuunattu pois.