Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Romppa12 - 05.09.2020, 00:32:16
-
Eli just ostin tuommotteen 2001 v70 T5 volvon. Välillä tuntuu et lähtee tosi hyvin mut suurimmaks osaks ei lähde. Kysyin myyjältä et oliko tuommosta hän sanoi et ilmamassamäärämittari temppuilu. Uushan maksaa noin 200e :/.
Eli lähinnä mietin voiko tuo johtua tuosta maffista. Ja huomena yritän koodit keritä lukemaan.
Auto ajettu 350tkm.
Edit: ja ahtomittarin mukaa ahtaa 0.5-0.6
-
Ei aina mitään vikatilaa näyttöön kumminkaan? Ja auto on vakiosoftalla?
-
Juu ei vikatilaa eikä valoja. Ja vakio softa pitäs olla.
-
IMM:iä voi koittaa toki siihen tarkoitettulla spraylla puhdistaa mutta ehkä joku testeri olisi hyvä näyttämään että loppuuko ilma vai polttoaine. Turbo ja sen ohjaus ja katalysaattori ja kaasuläppäkin ehkä voisi aiheuttaa satunnaista tehottomuutta.
-
Tais löytyä yksivika ainakin. Ahtoputken ympärillä teippiä eli luultavasti vuotaa sieltä.
-
Vikakoodeja tuli
Ecm-6806
Ecm-644A
-
Onko jollaintietl seuraasta asiasta.
Huomasin juu että imusarjalle mene ahtooutkessa teipoipatentti, no avasin teipit ja siinä on oyöreä sulannut reikä. Mikä tekee ahtoilmasta noin kuuman?
Edit: kuinka voi todeta onko vvt pyörä ehjä? Tarviis tuohonkin tehö jakopää nyt löhiaikoina kun auto ei ole ajossa.
-
Ahtoilma ei ole niin kuumaa, että sulattaisi mitään. Onko hieraantunut jotain vasten tai sitten irti ollessaan jäänyt vahingossa kuumaa tavaraa vasten.
Nokan säätöön viittaava koodi johtuu todennäköisesti VVT:n säätösolenoidista. Yleisin on rikkinäinen solenoidi ja vaihtoehtona tukkeutunut sihti tiivisteessä. VVT:n kunnon saa todettua parhaiten kun hihna on irti. Muuten katsottava millä kohtaa hihna kulkee. VVT on kulunut jos hihna on aivan sisälaidassa tai sisälaidan yli.
-
Tuosta ahtoputkesta et autoon oli ennen ostoo vaihettu startyi niin varmaan irti ollessa mennyt. Mistähän uuden saa?
Ja tuosta vvt pyöräs. Irroitin päällikotelon ja vesin hihnasta niin vvt pyörä liikkuu aika kevyestk, kuuluuko liikkua noin? Hihna ei ollut sisälaidassa.
-
Noniin sain selvyyden uuden ahtooutken kuvasta. Eli luultavasti startin vaihdossa katkennut letkun paikka ahtooutkesta.
Mikähän letku ja mistä kuuluisi tulla ahtoputkeen välijäähdytin-imusarja väliseen putkeen.
Nyt tarvitaan apua tuossa että tietää :) kiitos etukäteen auttajille :)
-
Eli ostin v70 2001 2.3 T5 volvon. Huomasun kotimatkalla ettei tehoja ollut ja tutkin asiaa niin ahtoputki oli tikki. Tilasin uuden ja uudessa on joku letkun paikla antureiden vieressä. Eli mikä letku siihen kuuluu?
Ja letku menee välijäähsyttimeltä imusarjaan.
-
Ei ole vielä löytynyt letkua mikä tuohon tulee :(
-
Ei ole vielä löytynyt letkua mikä tuohon tulee :(
tulppaa se. ainakaan 00-02 malleissa ei ahtoputkesta kuulua lähteä mitään letkua mihinkään, ainoastaan map ja imuilman lämpötila anturit mutta niihin vain sähköliittimet.
-
Okei tulppaan sen sit. Puti vain varmustaa ettei kuulu mitään siihen tulla. Kiitos :)
-
Sain jakopään tehtyä. Huomasin samalla että vvt pyörän solenoidi vuotaa öljyä. Saako tiivisteitä suomesta?
-
Itse hain kl-varaosat, oli tarvikkeena ja alkuperäisenä.
Oliko pyörässä päittäisvälystä?
-
Ei ollut välystä ollenkaan,niin en ruvennut pyörää vaihtaan. Sain uuden tiivisteen solenoidiin tarvii se vielä vaihtaa niin pitäis olla ajokunnossa sit :) tarvii päästä testamaan vieläkö tehot on hukku