Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: retox - 08.09.2020, 10:25:51

Otsikko: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: retox - 08.09.2020, 10:25:51
Päivää taloon, volvo oireillu taas vaihteeksi.
Vaatii välillä pari starttaus kertaa että lähtee käyntiin, yleensä pitkän seisomisen jälkeen. Vaihdoin bilteman 044 bensapumpun (takaisku oli paskana) muttei vaikuttanut asiaan.
Semi suora putkisto, katti paikoillaan. Polttaa putkessa moottorijarrulla ja jos ykkösellä ajaa pitempään niin saattaa pamauttaa kovempaakin.
Tulpat jonkun verran laihan oloset.
Moottorin lämpötila anturin mittailin n.+20c ja moottoria oli jäähytelty joku 30min niin arvoiksi antoi n.8-10k omhia. Liikaa?
Tuli pikku vikasena minulle ja syttyosat ja imm kuulema vaihettu.
Hävittää myös jäähytysnestettä vähäsen mutta epäilen lämppärin kennoa.

Testailen kohta puristuspaineet ja varmistan lämppärin. 
Ideoita otetaan vastaan.

Eflexfuel kytkettynä ja E85 tankissa mutta viat on myös bensalla. Laite pelaa oikein.
Otsikko: Vs: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: retox - 08.09.2020, 12:01:35
Puristuspaineet oli kaikissa sama.
Syttyä koitin vähän säätää. Räppästä jostain puolan suunnilta sormille :o
Puolan ja vj välinen johto antoi 0.9k ohmia. Onko näissä joku vastus johdossa?
Otsikko: Vs: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: Lankku - 08.09.2020, 14:11:09
Kokeile toista puolanjohtoa jos lyö läpi. Johdoissa on aina vastusta.

Mittasitko mittaristonlämpöanturin vai moottorinohjauksen. Kakkospytyn kohdilla on mittaristolle ja kolmosen eculle. Eculle pitäisi olla muistaakseni noin 2400 ohm 20 asteessa.
Otsikko: Vs: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: retox - 08.09.2020, 17:22:54
Kokeile toista puolanjohtoa jos lyö läpi. Johdoissa on aina vastusta.

Mittasitko mittaristonlämpöanturin vai moottorinohjauksen. Kakkospytyn kohdilla on mittaristolle ja kolmosen eculle. Eculle pitäisi olla muistaakseni noin 2400 ohm 20 asteessa.
kolmosen. Eli sen semi ahtaassa olevan.
En äkki googlailulla löytäny osanumeroo tuolle anturille, alotettava sen vaihdolla.
Otsikko: Vs: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: retox - 08.09.2020, 17:36:00
Öljyt oli melko notkeet, eka öljyn vaihto etanolin kanssa ajettu.  Pois tuli yläkautta otettuna 4.5 litraa.  Uutta laitoin 4 litraa. Ei kai sinne koneeseen nyt pääse sitten jäähytysnestettä?
Otsikko: Vs: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: Kankikari - 08.09.2020, 17:55:50
Öljyt oli melko notkeet, eka öljyn vaihto etanolin kanssa ajettu.  Pois tuli yläkautta otettuna 4.5 litraa.  Uutta laitoin 4 litraa. Ei kai sinne koneeseen nyt pääse sitten jäähytysnestettä?

Se jäähytin neste värjäisi tai siis öljy emulgoituu kermanväriseksi.

Imuvuoto immun jälkeen putkissa tai imusarjantiiviste.
Virranjakajan kansi halki tai siinä on kipinää haittaavia jälkiä sisällä. Pyörijän kunto?
Otsikko: Vs: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: retox - 09.09.2020, 22:57:07
Se jäähytin neste värjäisi tai siis öljy emulgoituu kermanväriseksi.

Imuvuoto immun jälkeen putkissa tai imusarjantiiviste.
Virranjakajan kansi halki tai siinä on kipinää haittaavia jälkiä sisällä. Pyörijän kunto?
Tosiaan unohtu mainita, kansi ja pyörijä uudenveroiset, kuten myös kaikki johdot. Öljyt oli mustat. Täytynee huomenna kokeilla imuvuotoja
Otsikko: Vs: 240 b230f laihalla
Kirjoitti: retox - 21.09.2020, 09:29:30
Entinen omistaja oli jättänyt ilman putsarin pois. Immun ja imusarjan välissä olevassa putkessa on hankaumia ja pari reikää. Paikkasin ne ja laitoin puhdistimen :idiot2:. Tuntuis pelaavan vähän paremmin..