Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jozo - 08.09.2020, 18:19:15
-
Aiheestahan nyt on miljoonat ketjut, mutta näin 5kk leimaus yrityksestä ja volvo pihassa edelleen hylätyllä päätöksellä seisoen (tulpat ja ilmanputsari vaiheltu).
Eli leimasedän kanssa reikää ei putkesta mistään löytynyt parinkymmenen minuutin pällistelyn jälkeen ja kyykänneet arvot olivat lopulta:
CO% : 0,06
CO2 : 13.00
HC ppm : 18
02: 3,20
Lambda : 1.100
Lamban pitäneis siis olla 0, 97-1,03 mutta taas sytyttääkö lambda vikavaloja tms? Vaikka eipä tuo laitoksen vikakoodinlukija ollut abseilta tullutta koodia saati muutakaan huomannut.
Eli kannattaako lambdaa tuolla heitolla vielä vaihtaa? Vai yrittää etsiä jotain olematonta reikää jostain kohalta putkea vielä kerran?
-
Joku on saanut arvot paremmaksi, kun on antanut kunnolla kenkää jonkun aikaa ja joku on polttanut irrallaan olevan anturin jollakin kuumaksi ja on auttanut, mutta ehkä joku täällä tietää paremmin.
-
Happea on liikaa, sotkee lambda-arvon.
-
Imuilma vuotoja etsimään.