Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: PeeMtee - 13.09.2020, 13:19:45
-
Kyseessä uudempi koppanen V70 08> johon tuntuu Googlen mukaan löytyvän aika monenlaista pumppua..käykö nuo oikeasti ristiin vai kuinka kranttu tuo on pumpusta onko kiinnityksessä eroja? Paine-erot 110/120bar toki vaikutusta... Mistä olette hommanneet pumpun? Oulun wetteriltä kysyin ja 715€ kuulostaa aika suolaselta hinnalta tämmöseen vanhaan louskuun
On kyllä uskomattoman paskoja, tuntuu että ainut parannus vanhempaan koriin verrattuna on ajettavuus kaikki muu on fordin myötä mennyt alamäkeen...harmi!
-
Kyllä ainakin omasta mielestä nää uudemmat on paljon huonompia ajaa kuin ainakin mk1 s80. Mutta tossa kopassa tehostaja muuttuu - 10 sähköiseksi ja samalla monta muuta parannusta. Itsellä oli joskus tommonen ja sillon ei ainakaan autojen tietojen perusteella löytynyt kuin yhtä mallia pumppua.
-
ZF- pumppu 120bar ja joku toinen? 110bar myös hihnapyörissä halkaisija eroja. se että pumppuja myydään niin monilla eri numeroilla johtuu varmaan osin ns.päivityksistä joista ei kukaan tunnu tietävän varmuutta :-\ hintahaitari sitä myöden aika laaja,bosch:in pumppuja myydään pääasiassa kunnostettuina ja meylen pumput uusina n.puoleen hintaan..loput onkin semmosia merkkejä ettei kannata edes harkita.
-
Omaan 08 V70 2.4D meni tuollainen MEYLE CST 43.
-
Ite vaihtelin kesällä omaan V70 Meylen pumpun. Tuotenumerolla 514 631 0021 ja passas hyvin. Auto siis vm. 2008 ja D5244T4 moottorilla. Tuli tilattua Thorauto.eu:lta Konin alustan mukana. Hintaa tais pumpulle tulla joku 140€. Autodocilta taitaa kanssa saada suunnilleen samaan hintaan
-
Ok,eli aika pitkälti kaikki sinne menee ja hinnat on tosiaan aika laidasta laitaan.
-
Scandix.de ja syöttää kenttään VIN-numeron -> tarjoaa haulla tai listassa soveltuvaa pumppua. OEM-numerolla mm. Autodoc tarjoaa vaihtoehtoja eri hinnoilla.
Lisäksi pumppu on aika helposti (ainakin D5244T4 moottorissa) "otilla" konehuoneessa moottorin vasemmassa etukulmassa eli voi käydä sieltä katselemassa OEM-numeron -> tulee ainakin 100% varmuudella oikea kilke.