Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Janne J - 07.11.2011, 14:16:09
-
osaako joku neuvoa mistä pitäisi lähteä vikaa selvittämään ku toi kone alkaa pätkii 4000r/min? Ihan ku siel olis jokin rajoihin :) tulpat, virranjakajankansi, pyörijä, vauhtipyörän tunnistin vaihdettu. Pumppu tuli vaihdettua pari viikkoa sit vanhan hajoamisen vuoksi. Vika koodia ei voi lukea kakkosesta ku ei ole kuin tyhjä reikä siinä.
-
ei oo hammashihna hypännyt pykälää?
-
ei pitäis olla ku hihna vaihdettu just uuteen. Ja kohdistukset täsmäsi viel testin jälkeen.
-
tuliko tuo oire sen jakohihnan vaihdon jälkeen vai oliko jo aikaisemmin ?
viallinen sytytyspuola vois kans tehdä tuollaisen pätkimisen...
muuten ainakaan vanhemmissa 400-turboissa ei ole mitään vikakoodien lukulaitetta, kuten muissa sähköruiskullisissa...
edit: ei kai siihen sytkäpurkkiin ole menty mitään "modauksia" tekemään tai ahtoja liikaa nostelemaan ???
-
ei ole mitää modattu. Voisko olla jokin anturi joka temppuilee... Mut ei tos sytytys järjestelmässä kauheesti palikoita ole ja kaikkia on yritetty herkistellä. Alkaa ajatukset loppumaan vian hakemisen kanssa. Mut tos on se vikakoodirasia ja siin on niit reikiä. Kakkosen kohdalla ei ole mitään johtoa eikä muuta siihen liittyvää, ku eikö se pitäis olla fuel system? Osaako joku kertoa miksi tuossa ei ole mitään siihen liittyvää..
-
onhan siinä EZ210K-järjestelmässä muutama palikka....
(http://480es.nl/site/images/connections%20EZ210K.JPG)
-1 LH 2.2 ECU
-3 Master relay sensor
-4 Battery
-5 Ignition switch
-11 Throttle valve position sensor
-13 Coolant temperature sensor
-16 Knock sensor
-17 Flywheel sensor
-20 Diagnostic testpoint
-33 EZ 210 K
-34 Boost pressure regulating valve
-35 Distributor
-36 Ignition coil
-37 Spark plugs
-38 Boost pressure reference point
-
toihan näyttää hyvältä... Pitää tulostaa tuo kaavio talteen.. Tack!