Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Milliolavi - 14.09.2020, 07:55:35
-
Jakopään hihna poikki --> Kax venttiliä nöksähti. Venttiilit, hihnat, kiristyspyörät, massapyörä yms vaihdettu samalla. Kampiaxelin merkki kohdallaan, nokka-akselin merkki kohdallaan, jakopumpun merkki kohdallan (heittokellolla), suuttimiin tulee niisseliä --> EI EES YRITÄ LÄHTEÄ KÄYNTIIN. Ruiskutusenakkoa heattu sieltä ja täältä mut ei. Any ideas?????
-
Kuvailetko hiukan nokka-akselin merkkiä.
-
Löytypä se vika tähänkin. Kaikki merkit oli kohdallaan mutta mäntä yhen kierroksen väärässä. Kävi ihan Volvolla. Aika jännä; 2000 on jo niin vanha, että varsinainen asentaja ei laittanu kohdalleen vaan joku korjaamopäällikkö? Sanoi hän, että nuoria kavereita ei kannata käydä enää kouluttamaan tuohon moottoriin. Hän kun kattoo niin näkee suht suoraan, että mistä kiikastaa. Oli kattonu nokka-akselin ja kampiakselin merkit. Ne kun oli ok niin sanoi tienneensä, että mäntä on kierroksen pielessä.
-
No huh, tässäkö se syy miksi korjaamoilta tulee niin paljon sutta, nuoria ei kannata kouluttaa edes perusasioilla ??
No itsellehä se tietää lisää hommia, kiitos ;D