Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mappiz - 07.11.2011, 16:40:37
-
Aamulla syttyi pakokaasujen häiriö valo ja lukasin koodit illalla niin näytti P0026 Intake Valve Control Solenoid Circuit Range/Performance (Bank 1)
Nollaantui kapulalla mutta mitähän tuo suomeksi tarkoittaa?
-
Pikaisesti tulkiten, herjaa imuventtiilistä..
-
Joo,ilmeisesti suomennettuna magneettiventtiili imuventtiili ajoitus sylinteri 1
ja goole kääntää lontoon palstalta seuraavaa:
Muista, että tämä P0026 koodi on geneerinen koodi ja se ei vastaa mitään CEL n että Volvo käyttää. Volvo koodi, sain oli kaasuvuoto anturi, ei solenoidi.
Jos tunnet tarvetta tarkistaa solenoidi:
Voit vetää solenoidin pois ja tarkastaa sen. Se sijaitsee takana Oil korkki venttiilikoppa, näyttää rulla quaters törröllään ulos venttiilin kannen. Se on yksi torx ruuvi pitäen sitä, saatat joutua vetää melko kovaa ja ehkä kierrä hiukan saada se pois. puhdista se tarvittaessa, tarkista sähköliittimet ja varmista on pieni vastus poikki kaksi nastaa.
-
Onko tullu ratkasua? Ittellä on meinaan v50 sama homma. Kävin katsastaa niin löyty kyseinen vikakoodi.
-
Taas tuli sama koodi eikä oo syy selvinny, kuittaamalla lähtee.Häiriö valo muuten sammuu kun tulee tarpeeks monta onnistunutta starttia.
-
mitähän tuo koodi p0026, imuventtiilin ohjaus solenoidin alue/toiminta, tarkalleen ottaen tarkoittaa.Katsastuksessa näkyi puihalla mutta ei vikuttanut leiman saantiin.