Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Hjalmari - 20.09.2020, 13:04:39
-
08-mallin kulutus noussut keväästä 6,2 -> 7,6l. Auto optimoitu. Vaihdoin keväällä EGR-venttiilin kun meni vikatilaan. Tämän jälkeen kulutus pysynyt tasaisena edellä mainitussa, vaikkakin ilmastointi pois päältä. Suomen autohuollossa sopeutettu EGR-venttiili. Turbon siipien servoventtiili vaihdettu viimeisempänä, kun ahtoi liikaa... Jarrut ei laahaa, renkaiden ilmanpaineet OK, 4-pyöräsuuntaus tehty. Polttoaine- ja ilmaputsarin suodatin vaihdettu talvella. Autolla ajetaan työmatkaa päivässä sen 112km.
Hiukkauspöntölle ei ole tehty vielä pakkopolttoa, mutta mitä seuraavaksi tulisi kokeilla? Nyt autolla rullattu 400tkm.
Ilmamassamittarin lukemat heittelevät, vaihdettu uusi, mutta lukemat edelleenkin heittelevät 0 ->. Tämä on ominaisuus ollut jo pitenpään tässä autossa...
-
Ahdot ei karkaa mistään välistä?
-
Sitä on epäilty, mutta vuotoja ei ole löydetty.
-
Vuotaako suutin tai suuttimet?
-
Pitää kotikonstein katsoa ohivirtaukset.
-
DPF alkanut poltteleen useammin. Ei suuttimien vuoto aiheuta kulutuksen nousua.
-
Mulla oli imusarja ja läpät täynnä egr kuraa. Putsaamalla putosi kulutus puoli litraa.
-
DPF polteltu, tätä ennen irroitin EGR:n säätäjän ja kävin heittää testipätkän. Motarilla kulutus pyöri vakkari päällä vajaassa 6litrassa ja kasikympin kylätiellä lähempänä viittä. Ilmeisesti säätäjä ei tiedä venttiilin asentoa ja ajaa sitä koko ajan isommalle, tällöinhän myös löpöä tarvitaan enemmän?
Löytyykö keltään ylimääräistä säätäjää vai pitääkö alkaa suunnittelemaan EGR:n tulppausta?