Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Dife - 07.11.2011, 21:42:11
-
eli k-jetillä ja lähes kaikkea on kokeiltu uudet tulpat, virranjakaja, pyörijä, puola.. kokeiltu että saa kunnolla bensaa.. sytkäkin tuntuis olevan tallessa..jako on paikallaan..tyhjä käynti suutinkin antaa bensaa.. pyörittää komeesti mutta ei vaan lupaa edes.. :o mitä voi viel koittaa.. ??
-
Kokeile kaataa pari korkillista bensaa ilmanputsarin letkuun, jos auttaa niin tuo K-jetin ohjauspaineen säädin taitaa olla risa (=ryyppy piiri ei toimi) Vaikuttaa että bensaa olisi mutta kun se seos jää liian laihaksi niin eipä käynnisty...
-
entäs imuvuodot? k-jettiläinen kun ei lähe käyntiin jos sieltä sen imusarjan alta ne kumihirviöt vuotaa... :idiot2:
-
Bensaa koitin kaataa suoraan letkusta mutta ei edes hörähdä.. :( ja kumitöttörö oli eilen irti ja katoin että oli ehjä ja kunnolla takas.... tulpanjodot vielä vanhat mutta mielestäni antaa ihan hyvä kipinän niilläkin..
-
Kokeiles tarkistaa meneekö se kipinä oikeaan sylinteriin ja oikeaan aikaan...
Öljykorkista näkee että 1 syl nokat ovat ylhäällä = työtahti, avaa virranjakajan kansi ja tarkista että pyörijä osoittaa oikeaan sylinteriin menevään nastaan ja että siitä menee piuha 1. sylinteriin. Sytkäjärjestyksen voisit myös samalla tarkistaa, pitää olla 1-3-4-2
-
tänää hain billeman uudet tulpanjohdot ja nyt hävis koko kipinä :idiot2: mikä siin oikee mahtaa olla.. voisko koko virranjakaja olla rikki??
-
Tuleeko vielä bensaa? Jos bensaa tulee niin Hall-anturi ja vahvistinboksi toimivat ja polttoainepumpun rele ohjaa silloin virtaa pumpulle. Mikäli pumppu ei pyöri niin vikaa kannattaa etsiä noista mainituista kohteista.
-
Puola särki rikki hajalla.
-
Onko tämä siis käynyt tällä setupilla, tai tietoa milloin/millä osilla on viimeksi käynyt?
Onhan jako oikein, eli kampuran apulaitehihnapyörän merkki suoraan ylöspäin kun nokan ja apuakselin merkit on niissä muovien kohoumissa? Se apuakselin ajotus kun on aika tärkeä näissä...
-
puola on 2 päivää vanha luulis toimivan.. ??? viimeks käyny viime viikon maanatainan muuten samoilla osilla paitsi vanha puola.. siirsin tallista toiseen meni hienosti seuraavana päivänä vaihdoin veden lämpö anturin ja lähti käymään kävi n. 5s ja kaasua painettaessa sammus sen jälkeen ei oo edes luvannu.. tänää olis tarkotus kattoa bensan paine/..
jako oli paikallaan..
-
Kipinä katosi? Vikana voipi olla se virranjakajan kannen keskinasta. Kyllä vihjeitä satelee....
Veljen turbo saappi jäi käynnistymättä. Vikaa etsittiin pitkään ku vanhassa kannessa olikin ollu joku vika ja uudessa tuo keskinasta rikki. Muistaakseni kipinäkin tuli (tulppa irti katottuna), mut ei sit ollu tehoa käynnistymiseen asti.
Mut... ootko kokeillu uudestaan tolla vanhalla puolalla ja vedenlämpöanturilla? Jos uus puola viallinen. Vedenlämpöanturi ei kyl varmaan pitäs estää käynnistymistä?
-
puola on 2 päivää vanha luulis toimivan.. ??? viimeks käyny viime viikon maanatainan muuten samoilla osilla paitsi vanha puola.. siirsin tallista toiseen meni hienosti seuraavana päivänä vaihdoin veden lämpö anturin ja lähti käymään kävi n. 5s ja kaasua painettaessa sammus sen jälkeen ei oo edes luvannu.. tänää olis tarkotus kattoa bensan paine/..
jako oli paikallaan..
Kokeile vanhalla puolalla.
-
k-jetin rele voi reistata. yhdistä hyppylangalla punainen ja puna-keltainen.pumppujen pitäis alkaa hurista.puna-valkoinen johto hyvin kiinni puolan miinuksessa?
-
Vanhalla puolalla on kokeiltu.. tänää hain uuden releen ei vaikuttanu.. pumppu pöyrii ja uuden sytkän vanhtimen eikä vaikuttanu.. kipinä tulee mutta erittäin heikosti (noin 5mm verran hyppää..)
-
olisko jollain lainata turun seudulla ehjää virran jakajaa tarkemmin hal-anturia.. vois koittaa että onko siinä vika.. motonetis maksaa vissiin 140€ ei viittis vaan ostaa.. :)
-
Tarkistappa muuten sen sytkäyksikön maadoitus, musta johto mikä kiinnittyy koriin. Voisit vaikka pistää - navalta hyppyjohdon siihen suoraan...
-
Tuleeko puolan plussaan kunnon jännite? Muistaakseni ei ole etuvastusta, joten noin 12 volttia pitäisi olla sytytysvirrat päällä ja startatessa. Eikös rikkinäinen hall kadottaisi kipinän kokonaan (ainakin matukassa ja foortissa hävisi kokonaan hallin hajottua)? Onko myös puolasta jakajan kanteen menevä johto uusi? Onko kierroslukumittaria? Jos on niin irrota sen johto puolasta
-
Tänään se sitten lähti käymään.. laitoin veilä uuden puolan takas ja repisin kaikki turhat kiina malli lisä mittarit pois.. ja komeesti lähti.. :) no tuli sitten ostettua uus puola,johdot,tulpat,sytkävahvitin ja bensa pumpun rele.. pitäis toimii ainakin niitten osalta taas vuosia.. :D ei kannata laittaa mitään halppis mittareita siis.. volvon omat varmaankin eri asia..
kiitos kaikille hyvistä vinkeistä..
-
Hyvä homma, että tuli kuntoon. Itsellä joskus kierroslukumittari sai aikaan kierroslukurajoittimen, kone rupesi rötäämään ja paukkumaan 4000 rpm:n jälkeen, mittarista kun repi johdot vauhdissa irti niin rupesi käymään kunnolla.