Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Tata - 05.10.2020, 19:24:16
-
Tuntuu että etupää on kova ja kulkee aika alhaalla. Hidastetöyssyihin joutuu oikeasti hidastamaan melkein kävelyvauhtiin. Katsastuksessa ei kuitenkaan ongelmaa. Renkaina tavallinen 205/55-16".
Ajattelin jos vaihtaisi etuiskarit ja ehkä jousetkin mukavampiin. Ei haittaisi vaikka etupää vähän nousisikin. Mitä tuohon kannattaisi laittaa?
-
Onko tämän T5 mallin jousitus ja vaimentimet kovemmat kuin muissa malleissa? Onko V70 jotenkin herkkä kuopille muutenkin?
-
Painava keula niin ei kovaa kannata töyssyihin ajaa. Mut en herkkänä sinäänsä pidä.
-
Mahtaako autossasi olla vielä mahdollisesti alkuperäiset jouset ja iskarit edessä? Jos on, niin kun ne uusii niin muuttuu jo etupään käytös aikalailla... Ja samalla saa sentin pari korkeutta, kun väsyneet jouset vaihtaa uusiin.
-
Minkälaiset rengaspaineet? Vaikuttavat varmaan eniten?
-
Saattavat hyvinkin olla alkuperäiset iskarit ja jouset. Ja painetta on eturenkaissa 2,5bar.
Mietin vain että mistä nuo uudet iskarit ja jouset kannattaisi hakea, mikä olisi hyväksi todettu iskari?
-
Sachs Advantage on alkuperäisen iskarin malli. Autodocista voi vaikka tilata.
-
Olen hakenut kahteen viimeisimpään volvooni motonetistä, pyytänyt ja saanut sachsit aivan sopivaan hintaan. Hyvin ovat toimineet ja toimivat edelleen. Suosittelen.
-
Lemförderin iskarin yläpäät, Sachsin iskarit sekä Lesjöforsin jouset. Näitä olen jo pariin P2-koriin laittanut ja aina on hyvä tullut, kun on periaatteessa OE-tavaraa.
Yläpäät ihan senkin takia että jos kerran etupään aukasee, kannattanee nuokin laittaa samalla kun taitavat parina maksaa sen 30€.
Ja Saksastahan nuo kannattaa tilata, niin minäkin tein. Suomen hinnoissa on sen verran ilmaa että ei köyhällä ole varaa.
-
Vaihdettu ja tuli hyvä. :) Etupää nousi ylemmäs ehkä pari senttiä, ja koeajon perusteella kuopat menevä huomattavasti paremmin. Lemförderin laakeri, Sachsin iskarit ja Kyb jouset löytyivät Motonetista aika lähelle Autodocin hintaa. Yläkumi tuli haettua Biltemasta, kun oli jo yksi samanlainen kotona. Vanhat jouset olivat ehjät ja saman korkuiset kuin uudet, lankakin sama, 13,6mm. Vaihdoin nekin silti.