Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Vtwin - 08.11.2011, 18:09:33
-
Eli ittellä on kyseinen menopeli. Kävin koeajamassa -98 ärrälläistä ja se tuntu todella mopolta tähän verrattuna.
Tiedän joo että automaatti ja neliveto vie tehoo mutta ei kyllä mun mielestä silti pitäis olla noin suurta eroo...
Eli kysymys kuuluukin että saanko jostain selvitettyä onko omassa autossa lastu tai joku ohjelma? Että saako ne vaikka volvolla tota tietoo jos lyö piuhan kiinni. Moni kyydissä olijakin kun on ihmetelly tota kulkua siihen nähden että pistäis olla 240hv... Joo persdyno on aina persdyno ja sen takia tekis mieli saada tieto jostain?
Vai pitääkö viedä morre penkitettäväks ja kattoo tuleeko sieltä yli 240?
Missä kannattais penkittää ja onko minkä hintasta kun ei oo tarttenu omaa autoo koskaan penkittää.
-
Dyno maksaa hiukan, tosin dynolla saa myös sen varmimman vastauksen. Halvin keinohan on tehdä noita suorituskykymittauksia, 0-100 km/h on tuurissaan joten 80-120 km/h olisi ehkä se luotettavin (eli 3 esim 60-70 km/h lämä tiskiin ja katsoo mihin aikaan menee). Tuntuu nuo viri T5 menevän sen n. 4 s tai allekin(?).
-
Eli kysymys kuuluukin että saanko jostain selvitettyä onko omassa autossa lastu tai joku ohjelma?
Boxi auki niin sieltähän se selviää?
-
Tuntuu nuo viri T5 menevän sen n. 4 s tai allekin(?).
Viri, eli siis lastutetut? Kiitos, pitää tota testata heti kun autolla pääsen taas torstaina täältä pirkkalan lennostosta vapaille lähteen...
Kimmo S. Ei oo varmasti vakioo mihin verrata jos sen avais... Onko muuten tietoo onko noissa bokseissa sinetit tai sinetti jossain ruuvissa?
-
Viri, eli siis lastutetut? Kiitos, pitää tota testata heti kun autolla pääsen taas torstaina täältä pirkkalan lennostosta vapaille lähteen...
Kimmo S. Ei oo varmasti vakioo mihin verrata jos sen avais... Onko muuten tietoo onko noissa bokseissa sinetit tai sinetti jossain ruuvissa?
Kyllä siitä boxin kuoresta huomaa jos on avattu, ja varmaan poikkeuksetta virilastu on asennettu jälkiasennus kantaan.
Boxin kuori on kiinni "peltikynsillä".
-
Eli ittellä on kyseinen menopeli. Kävin koeajamassa -98 ärrälläistä ja se tuntu todella mopolta tähän verrattuna.
Tiedän joo että automaatti ja neliveto vie tehoo mutta ei kyllä mun mielestä silti pitäis olla noin suurta eroo...
Itsellä ihan samanlainen kokemus aikoinaan kun itellä oli S60 T5 automaatti ja kävin kokeilemassa S60 R automaattia, niin olin todella pettynyt ärrään. Se ero oli valtava. Tuli silloin testattua mittarinopeutta (80-160 jos en väärin muista) samassa paikassa puolen tunnin aika erolla niin oli eroa useita sekunteja.
-
Kyllä siitä boxin kuoresta huomaa jos on avattu, ja varmaan poikkeuksetta virilastu on asennettu jälkiasennus kantaan.
Boxin kuori on kiinni "peltikynsillä".
Okei, jos en selvyyttä saa tolla kiihdytyys testillä niin pitää sitten avata se boksi. Kiitti vinkistä.
-
Tänään pääsin kokeileen että miten kiihtyy sekkarin kanssa...
Eli kolmos vaihteella 60km/h vauhtia--> kaasu pohjaan 80 sekkari päälle ja 120 sammutin (mittarinopeutta). Kokeilin viitisen kertaa ja tulokset oli 4,5-4,8 sek...
-
Eipä taida olla lastuista tietoakaan.
-
Eipä taida olla lastuista tietoakaan.
Jep, eli sellanen pitää hankkia. :D