Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Äl Capone - 07.10.2020, 21:11:47
-
Noniin nyt kun yks vika saatiin korjattua tuli toinen eteen. Tuli tuossa sytytystä säädettyä kansipahvi remontin jälkeen ku oli vähän myöhäsellä ja kulkupuoli huonoa. No ei se sytytyksen säätö auttanut kulkuun jonkajälkeen luin vikakoodit anto 2-3-1 koodin. Jonka jälkeen koitettiin miten toimii ilman että lambdan piuha on kiinni. No kulki vielä huonommin ja hyppyytti sekä rytkytti, laitoin piuhan takaisin kiinni jonka jälkee rupesi käynti kuulostamaan ihan bokseri moottorilta ja kulkee todella huonosti. Joten ajattelin vaihda sen saatanan lambdan joka nyt ei sitten vaikuttanut mihinkään kuitenkaan. Ja vikakoodejakaan ei pääse enää lukemaan kun onnistuin tietenkin sen nastan piuhan katkaisemaan. Sekä Kansipahia vaihtaessa tuli huomattua että imuventtiilit olivat valkoiset eli laihalla on päässyt käymään. Imuvuotakin tuli tutkittua aikasemmin mutta niitä ei ole havaittu, sekä kaasuläppäkotelon tiiviste vaihdettu aikaisemmin, loppuu taas ideat mikä aiheuttaa tuon huonon kulun ja papattamisen? Ja auto on edelleen 240 b200f -90
Jätin nyt akunkengän irti yön ajaksi jokso olisi jotain vaikutusta. :idiot2:
-
Noniin eli akunkengän irroittaminen ei auttanut muuhun kuin ettå moottorin vikavalo sammui. Mutta se minkä takia kävi huonosti oli syynä että virranjakajan kansi oli halki. Kävin hakemassa uuden kannen mutta huomasin että kun vähän antaa tasasesti kuormaa moottorille auton liikuessan niin pikkasen nypyttää jos kierrokset ovat noin 2200- 3500 välillä, täyskaasun antaessa ei nypytä. Liekkö liian vähän ennakkoa, tyhjäkäynnillä noin 13. Huonopuoli tässä asiassa on myös ettei jakaja suostu liikkumaan lohkonkuppeessa.
-
Ei se ennakko muutu mihinkää (paitsi väärälle pytylle) vaikka jakajaa kääntelis ku anturi on vauhtipyörällä. Vuotava imusarjantiiviste ainaki nypytti tasakaasulla.
-
Käyntihäriön syy todennäköisesti paikannettu tankkilaitteen polttoaine putkeen joka on ruostunut juuresta puhki josta paine karkaa ja vuotaa polttoainetta tankinpäälle. Seuraava kysymys onkin että onko kaasari ja ruiskumallin tankkilaitteissa paljonkin eroa, että saako kaasarimallin toimimaan ruiskumalliin?
-
Käyntihäriön syy todennäköisesti paikannettu tankkilaitteen polttoaine putkeen joka on ruostunut juuresta puhki josta paine karkaa ja vuotaa polttoainetta tankinpäälle. Seuraava kysymys onkin että onko kaasari ja ruiskumallin tankkilaitteissa paljonkin eroa, että saako kaasarimallin toimimaan ruiskumalliin?
Pitäneis saaha. Mittarikoho on lie sama. Ruiskumallisessa siirtopumpulle paikka. Itsellä e85 vuoks siirtopumpun tilalla pelkkä letku, eli voisin laittaa omaan kokoonpanoon kaasarimallinkin. Pelannu nyt +30tkm pelkän auton alla olevan painepumpun kanssa.
-
Noniin tankkilaite ja siirtopumppu vaihdettu, nyt lähtee kylmänäkin hyvin käyntiin mutta vieläkin nykii tasakaasulla pienellä kuormalla ja antaa koodia 2-3-1, sekä kulkupuoli vähän laiskahkoa. Olenko käsittänyt oikein että jos korkeapainepumppu auton mahassa ei tuota tarpeaksi painetta voi aiheuttaa nykimisen ja laihalla käymisen? Plus imuvuotoja ei ole todettu konehuoneessa käyty sekin bräkkiksellä läpi.
-
Ruiskupumppu ja kyljessä polttoainesuodatin .imusarjas bensapaineensäädin..mitö oli vielä käymättä.johdot kaikki ok.
-
Ja taas mennään, no nyt on ruiskupumppu ja bensansuodatin vaihdettu. Mutta vieläkin nykii ja kulkupuoli tahmeaa ainakin ajoittain, tai sitten kuvittelen että välillä kulkee paremmin. Ainut mikä korjaantui niin enää ei anna 2-3-1 vikakoodia eikä muitakaan koodeja.