Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jon1.tur - 13.10.2020, 11:30:29
-
(https://i.ibb.co/CJfgKRX/IMG-20201013-091437.jpg) (https://ibb.co/CJfgKRX)
image hosting (https://imgbb.com/)
Mihin kytketään mikäkin piuha?
Liitin kammat nyt on ihan selkeä juttu mutta ne irto piuhat.
Olen jälkiasentamassa vakkarin ja 940 turbon abs osat.
1989 vuoden 740 vdo mittaristo, lh2.4 ja abs(abs johtosarjan siirto koska vaparin abs pumppu on tiellä ja siistimpi laittaa turboon kuuluva johtosarjakin)
-
Vakkarin piuha muistaakseni tuohon nopeusmittarin takapuolella olevaan kaksinapaiseen uroslattaliittimeen.
-
Vakkarin piuha muistaakseni tuohon nopeusmittarin takapuolella olevaan kaksinapaiseen uroslattaliittimeen.
Joo, siihen oon sen laittanutkin mutta ei toimi, voi olla toki muukin vika siinä.
Siihen tulee joku toinen piuha alun perin, en ole tutkinut minkä
-
(https://i.ibb.co/w7yTpPx/IMG-20201013-224936.jpg) (https://ibb.co/w7yTpPx) (https://i.ibb.co/VCTfGBj/IMG-20201013-224944.jpg) (https://ibb.co/VCTfGBj) (https://i.ibb.co/J2NZ9gk/IMG-20201013-225015.jpg) (https://ibb.co/J2NZ9gk) (https://i.ibb.co/PWX0CV9/IMG-20201013-225123.jpg) (https://ibb.co/PWX0CV9)
host an image (https://imgbb.com/)
Lähinnä mietityttää minne nuo kytketään?
Tuo punainen "mittaristo c3" ja latauksen merkkivalo on sama piuha.
Muuten virrat, maat, diagnostiikka Yms piuhojen paikat selvillä
-
Tuossa jonkinmoinen kaavio.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/Kaavio.jpg?img=medium)
-
ABS, LH, Cruise ja ECC kytketään kaikki samaan pinniin, eli juurikin mainittuun kaksinapaiseen noparin selässä olevaan.
-
Oonko nyt varmasti ymmärtänyt oikein ettei savu nouse kytkennän jälkeen :D
Eli c3 ja c8 liitin tinataan mittariston c liittimeen c3 kolmanteen ja c8 kahdeksanteen?
Mutta minnes nuo kaksi nopeusmittarin piuhaa? Tinataanko perästätuleviin anturin piuhoihin vai laitetaanko abikolla tuohon mittariston taakse olevaan urosliittimeen?
Johtosarja on uudemmasta 940 niin siinä on myös diagnostiikka liitin, eikös senkin pitäisi toimia jos liitän sen sinne konehuoneessa olevaan luku härpäkkeeseen napaan kolme.
Eli pitäisi saada vikakooditkin kun johtosarja, ohjainboksi ja abs pumppu on uudemmasta 940?
Ja pitäisi olla täysin yhteen sopiva tuon vanhemman 740 kanssa?
Vielä yksi kysymys, missä järjestyksessä ruvetaan ilmaamaan jarruja?