Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Elias Peltomäki - 14.10.2020, 15:07:44
-
Menny järjestys sekasin nokkapukeista
Volvo v70 mk3 -08 2.4D (D2544T5)
Toisissa nokkapukeissa Kirjain "E" ja numero 1-6. Toisissa pelkästään numero 1-6. Ei täältä löytys tietoa et kummat tulee pakopuolelle ja kummat imu.
(https://i.ibb.co/BwKQ3Y1/187-D5-F13-498-A-4585-BF2-C-5-EB88-B76-A0-A9.jpg) (https://ibb.co/BwKQ3Y1)
Imusarjan läppien poistoa harkinnut, voiko jättää kokonaan pois, vai tarviiko tukkia läppien akselin urat. Esim. leikkaa läpät pois mutta laittaa koko hökötyksen ilman läppiä paikalleen.
(https://i.ibb.co/yXGhCqx/6-A54-B750-1929-45-E9-A951-A4-E93-A0-F73-A5.jpg) (https://ibb.co/yXGhCqx)
(https://i.ibb.co/cgtcTbM/3675017-C-F7-CA-4478-AB29-EF1-FD0-FD6-CA2.jpg) (https://ibb.co/cgtcTbM)
-
Satavarmaksi en vielä lukitse vastausta, mutta alemmissakin näyttäis olevan I numeroitten päällä, eli E=exhaust ja I=inlet (tai mitä nimeä kukin käyttää), sitä en kyllä omasta koneesta muista oliko numerot oikeinpäin keulastapäin työskennellessä.
Omasta D5 heitin tuon läpän kaikkineen roskinseen ja alumiinista leikkasin sopivat palaset noihin pyöreisiin reikiin päätyyn ja kanavien välille
-
https://youtu.be/4oE1udN-TLs
-
Satavarmaksi en vielä lukitse vastausta, mutta alemmissakin näyttäis olevan I numeroitten päällä, eli E=exhaust ja I=inlet (tai mitä nimeä kukin käyttää), sitä en kyllä omasta koneesta muista oliko numerot oikeinpäin keulastapäin työskennellessä.
Omasta D5 heitin tuon läpän kaikkineen roskinseen ja alumiinista leikkasin sopivat palaset noihin pyöreisiin reikiin päätyyn ja kanavien välille
Joo en kehtaa kans lykkää viellä kiinni, ennenku saa joltaki viisaammalta jotain varmistusta
-
E exhaust ja I (inlet?) Jakopäästä alkaen 1,2,3.
Näin. Esimerkin löydät tuosta videosta myös.
-
Menny järjestys sekasin nokkapukeista
Volvo v70 mk3 -08 2.4D (D2544T5)
Toisissa nokkapukeissa Kirjain "E" ja numero 1-6. Toisissa pelkästään numero 1-6. Ei täältä löytys tietoa et kummat tulee pakopuolelle ja kummat imu.
(https://i.ibb.co/BwKQ3Y1/187-D5-F13-498-A-4585-BF2-C-5-EB88-B76-A0-A9.jpg) (https://ibb.co/BwKQ3Y1)
Imusarjan läppien poistoa harkinnut, voiko jättää kokonaan pois, vai tarviiko tukkia läppien akselin urat. Esim. leikkaa läpät pois mutta laittaa koko hökötyksen ilman läppiä paikalleen.
(https://i.ibb.co/yXGhCqx/6-A54-B750-1929-45-E9-A951-A4-E93-A0-F73-A5.jpg) (https://ibb.co/yXGhCqx)
(https://i.ibb.co/cgtcTbM/3675017-C-F7-CA-4478-AB29-EF1-FD0-FD6-CA2.jpg) (https://ibb.co/cgtcTbM)
Sen verta ollaan nyt edistytty että nokkia koiteltu kiristellä..
Nokat ja ajotusmerkit kohdillaan. nokkapukeista kiristää päätypukit ja keskimmäisen, nokkia ei saa pyöriteltyä. kansi käynyt koneistamolla, joten venttiilit pitäs kaiken logiikan mukaan olla kunnossa.
voiko joku keinu esimerkiksi olla niin rikki, ettei se anna pyöriä?
-
Sen muistan omasta, että oli aika jäykkä pyöriteltävä. Vaati nokkapyörä päästä hihnapyörätyökalulla alun että lähti pyöriin
-
Sen muistan omasta, että oli aika jäykkä pyöriteltävä. Vaati nokkapyörä päästä hihnapyörätyökalulla alun että lähti pyöriin
Ei vaan millään kehtais koittaa vähän suuremmalla voimalla kun jos meneekin joku metalliosie hautausmaalle ni pistän lekan tuulilasista. :D