Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Tuomas.hintsala - 16.10.2020, 09:19:47
-
B200k hukkaa öljyä 1L/1000km
Sisässä mobil 5w30
Ajettu 370tkm
Kampiakselin päästä hikoilee vähän mutta ei kai litraa sentää :idiot2:
-
Liian ohutta öljyä, 5w50 sisään.
-
Kyllä omassa B200F kestänyt 5W30 öljytkin sisällä, ei ole normaalisti lähelläkään tuota luokkaa öljynkulutus.
Savuttaako sinistä?
Venttiilivarrenkumit, öljyrenkaat.. tai miksei vaikka reippaasti kuluneet puristusrenkaatkin (m-renkaat) esimerkiksi
Tota luokkaa oli öljynkulutus kun venttiilivarrenkumit päästi öljyt läpi.
-
Huohotus tukossa kenties. Kurkkaa kannen takapää, valuuko öljyä vauhtipyöränkotelon päälle tai siitä sivusta pakoputken taakse lohkonkylkeen. Nokkapukki vuotaa tai päätyjakajan stefa jos on päätyjakaja.
-
Öljyiksi kannattaa laittaa 5W40 täyssynteettinen. Toimii hyvin ympäri vuoden.
Jotain on pahasti kyllä pielessä jos öljynkulutus on tuota luokkaa B200 koneessa. Kannattaa katsoa tosiaan huohottimen toiminta ensiksi ja sitten tehdä koneelle jokin Forte käsittely jos on vaikka männänrenkaat jumissa.
Mulla on ajettu 440tkm eikä vie vaihtovälillä kahta desiä enempää, normaalisti tulee n.6000km ajettu. Ja konetta ei ole koskaan vielä avattu.
-
Itellä 550tkm ajettu avaamaton b200e vei noin puoli tikun väliä tonnilla öljyä. Siinä oli venttiilivarren kumit vaihtokunnossa kun kuumana käynnistäessä savutti hetken sinistä.