Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: revote - 18.10.2020, 19:51:18
-
Mikä paukkuu kuskin ovessa, kun sen avaa ja sulkee? Ääni ei tule saranasta vaan stopparista. Laitoin siihen paksua rasvaa, ääni ei hävinnyt. Mitä kokeilla seuraavaksi?
-
Se oven rajoitin sielä paukkuu, mennyt väljäksi. Sama meillä, kumpikin etuovi paukkuu ja viime viikolla toisen takaoven rajoitin sylki kuulat ja jouset ulos.
Löysin vähän ajetusta 3 käytettyä rajoitinta yhden uuden hinnalla. Pitäisi vaan saada aikaa niiden vaihtoon, kun vaatii koko oven purkamisen.
Jatkossa pitääkin muistaa aina huollon yhteydessä rasvata ne. Jos joku tietää hyvää tahraamatonta rasvaa niihin, voisi jakaa tietoa/kokemuksia tännekin.
-
Niin justiinsa. Mitä nuo maksaa jos marmorilta hakee? Riittääkö ovipahvin irroitus vai vaatiiko muutakin purkua?
-
Niin justiinsa. Mitä nuo maksaa jos marmorilta hakee? Riittääkö ovipahvin irroitus vai vaatiiko muutakin purkua?
hinnasta en tiedä mutta muuta purkua ei vaadi.
-
Osan pitäisi olla tuon näköinen:
https://www.skandix.de/en/spare-parts/body/bootlid-bonnet-doors-sunroof/doors/door-utilisation/door-catch-front-fits-left-and-right/1061927/
Ja Bilian sivuilta löytyy tuollainen:
https://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/;ClassicView=1?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/31217750
-
Kiitos. Eihän nuo kalliita näköjään ole ja jos tosiaan pahvin irroitus riittää niin ihan ok. Eri asia kuinka helppoa pahvin irroittaminen on :)
-
Pahvin alla on vielä peltilevy pulteilla ovessa kiinni. Siinä on lasinnostaja ja lukko kiinni, joten vaatii lasin irroituksen jne. Mutta ajattelin seuraavalla kerralla kokeilla jos vain raottaisi levyä sen verran, että saisi rajoittimen ujutettua paikalleen.
-
Nyt sain vaihdettua kuskin puolen etu ja takaoven rajoittimen. Takaoven osalta homma oli helppo; pahvi pois, rajoitin irti ja ujuttaa sen lasinnostajan asennusaukon kautta pois. Sitten uusi tilalle ja kasaan vastakkaisessa järjestyksessä.
Etuovi vaati kokonaan purkamisen, en löytänyt muuta reittiä saada rajoitinta pois, eikä pelti antanut periksi. Pahvi irti, lasi irti, ulkokahva irti, lukon ruuvit auki ja pelti lukkoinen ovesta pois.
Pahvien kiinnikeklipsujen kanssa sai vähän aikaa värkätä, että ne sai avattua uudelleen asennusta varten. Tuntuvat olevan niin jumissa, että palasia irtoaa kun lopulta saa auki. Sattui hyllyssä kuitenkin olemaan aivan niille tarkoitettu työkalu, jolla sitten aukesivat (tai hajosivat).
-
Kiitos kun kerroit, kuulostaa sellaiselta että pitää miettiä sen kolme kertaa alkaako vaihtamaan. Et napsinut kuvia projektin aikana?
-
Tuossa illan päälle vaihdoin vielä etumatkustajan rajoittimen ja tunti siihen meni ihan kaikkiaan, kun tiesi etukäteen mitä on tulossa.
Pari kuvaa nappasin takaoven kohdalla, etuovien kohdalla ei sitten tullut kuvia otettua.
Olihan siinä värkkäämistä, mutta kyllä nyt kelpaa ovia aukoa kun ei rutise ja pauku :) Nämä uudemmat rajoittimet oli eri osanumerolla, saa nähdä ovatko sitten kestävämmät.