Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: viiksivallu - 10.11.2011, 18:42:44
-
Tämä topic on omistettu niille joilla on ''Tyhmiä'' kysymyksiä tai vastaavia kysymyksiä.
Aloitetaan tälläisellä: Voiko 200-sarjasen tupakansytyttimessä ladata esim. puhelinta?
-
Laturi on itsellä tälläkin hetkellä siinä kiinn :)i
-
Minä vastaan, minä vastaan! :D Ei ole tyhmiä kysymyksiä. Kyllä sinne voit tökätä kaikkea, joka suostuu ottamaan vastaan noin 12 voltin
vaihtotasavirtaa esim juuri tuo kännykän lataukseen vaadittava muuntaja.
Tyhmempää on tehdä asioita tietämättä ja kysymättä ;) Joskus nuo kokeilut eivät mene aina niinkuin pitää ;D
-
Minä vastaan, minä vastaan! :D Ei ole tyhmiä kysymyksiä. Kyllä sinne voit tökätä kaikkea, joka suostuu ottamaan vastaan noin 12 voltin vaihtovirtaa esim juuri tuo kännykän lataukseen vaadittava muuntaja.
Tyhmempää on tehdä asioita tietämättä ja kysymättä ;) Joskus nuo kokeilut eivät mene aina niinkuin pitää ;D
Vai vaihtovirtaa... ::) :buck2: ;) :D
Puhelimen autolaturilla voi ladata tupakinsytyttimestä, se laskee 12 voltin tasajännitteen puhelimelle sopivaksi.
-
Vai vaihtovirtaa... ::) :buck2: ;) :D
Joo ei ku tasavirtaa.. ;D Eipä tullu asiaa mietittyä sen kummemmin, ku kuitenkin kait kaikissa nyky aitoissa vaihtovirtalaturit joista virta sitten "tasataan" eli päästetään vaan yhteen suuntaan. Vai miten se meni :-[ Oon kato sähkärin poika niin mulla ei oo piuhoja :2funny:
-
Joo ei ku tasavirtaa.. ;D Eipä tullu asiaa mietittyä sen kummemmin, ku kuitenkin kait kaikissa nyky aitoissa vaihtovirtalaturit joista virta sitten "tasataan" eli päästetään vaan yhteen suuntaan. Vai miten se meni :-[ Oon kato sähkärin poika niin mulla ei oo piuhoja :2funny:
Ei suutarin lapsillakaaan kenkiä ollu. :pomo:
-
Joo ei ku tasavirtaa.. ;D Eipä tullu asiaa mietittyä sen kummemmin, ku kuitenkin kait kaikissa nyky aitoissa vaihtovirtalaturit joista virta sitten "tasataan" eli päästetään vaan yhteen suuntaan. Vai miten se meni :-[ Oon kato sähkärin poika niin mulla ei oo piuhoja :2funny:
Sähkärin poika minäkin olen O0
-
Jatketaan sähköjuttua, onko jollaine joku hyvä visio miten tuon 2-satkun sulakerasian sais suojattua kunnolla, ku vanhois romuis tuppaa valuun vesi sinne ja sitte kaikki on kaput.
-
Kontti lukossa avain ei sovi miten sen saa auki?
-
Mikä auto?
-
240 vm86 keskuslukon kanssa jäi kiinni ja enää ei oo keskuslukkoa
-
Kontti lukossa avain ei sovi miten sen saa auki?
Poraamalla ;)
-
Hajosko keskuslukkomoottori sitten vai mistä on kyse? Vai luukun johdotus? Se onkin jo hankalampi paikka...
-
Sivupeilit kakkosneloses naarmuilla ja kiilto hävinny paikotellen, motonetistä käsittääkseen löytynee? Mutta onko ne siellä pilipali laatua, ettei saa edes ehjänä kiinni tai ei istu/säätö toimi asennuksen jälkeen ???
-
Poraamalla ;)
Mutta eikös kontin pääse avaamaan sisältä? Vai onko siellä ovessa se kahva? Itsellä kun on sedani, niin on vaikeeta alkaa sanomaan ELK
Sivupeilit kakkosneloses naarmuilla ja kiilto hävinny paikotellen, motonetistä käsittääkseen löytynee? Mutta onko ne siellä pilipali laatua, ettei saa edes ehjänä kiinni tai ei istu/säätö toimi asennuksen jälkeen ???
Ihan hyvä laatuisia ne moponetinkin osat ovat. Käy vaan ostamassa uudet, no problem
-
Mutta eikös kontin pääse avaamaan sisältä? Vai onko siellä ovessa se kahva? Itsellä kun on sedani, niin on vaikeeta alkaa sanomaan ELK
Mikä sai sinut luulemaan, että tuossa olisi kyse farmarista ???
-
Mikä sai sinut luulemaan, että tuossa olisi kyse farmarista ???
Öh, jaa-a :o :2funny: väsyneenä kirjoittaa mitä sattuu
-
Mikä sai sinut luulemaan, että tuossa olisi kyse farmarista ???
Sedan malli, keskuslukko meni särki ja samassa rytäkässä tuli kuskinovi vaihdettua siinä
yhteydessä jäi lukkoon. Pitää tänää soitella lukkosepälle josko sais jotai tehtyä sille.
-
Jatketaan sähköjuttua, onko jollaine joku hyvä visio miten tuon 2-satkun sulakerasian sais suojattua kunnolla, ku vanhois romuis tuppaa valuun vesi sinne ja sitte kaikki on kaput.
Helpommalla pääset (ja järkevämpääkin) kun tiivistät sen vuotavan tuulilasin.
-
Helpommalla pääset (ja järkevämpääkin) kun tiivistät sen vuotavan tuulilasin.
Kyllä mulla ainaki aukes ihan mekaanesti avaimella kontinlukko kun keksulukitus ei toiminu, en tiiä sitte onko eri vuosimalleissa erilaisia lukkoja.
SORII meni väärälle, tää on tarkotettu MIKA44:jälle
-
240 kromilistat.. miten mahtaa pysyä jos vähän hios ja maalais mustaks.. kannattaako edes alottaa.. rapiseeko heti ekassa kuopassa kadulle?? :idiot2:
en kaikkia jaksais varmaan nysvätä mutta jos edes kyljessä menevät sais vähän tummemmaksi.. pikkasen liika kromia omaan silmään.. :)
-
Kyllä mulla ainaki aukes ihan mekaanesti avaimella kontinlukko kun keksulukitus ei toiminu, en tiiä sitte onko eri vuosimalleissa erilaisia lukkoja.
SORII meni väärälle, tää on tarkotettu MIKA44:jälle
Aika usein ei aukea, kun patruuna on jämähtäny jumiin.
Sen takakontin saa auki pienillä muoviosan vaurioilla kun aukasee suksiluukun, ujuttaa konttiin roikkalampun että näkee, läjää yhteen kaikki omat ja varastetut jatkovarret ja kympin hylsyn ja aukasee lukon vastakappaleen kiinnityspultit ja aukasee kontin. Helpointa olisi toki korjata keskuslukko.
-
Kestääkö solex cisac ahtamista sellaisenaan vai mitä muutoksia vaatii?? :2funny:
-
240 kromilistat.. miten mahtaa pysyä jos vähän hios ja maalais mustaks.. kannattaako edes alottaa.. rapiseeko heti ekassa kuopassa kadulle?? :idiot2:
en kaikkia jaksais varmaan nysvätä mutta jos edes kyljessä menevät sais vähän tummemmaksi.. pikkasen liika kromia omaan silmään.. :)
Ainakin ajovalojen päälliset ja maskista hion ja maalasin vasemmalla kädellä (tai oikealla kun olen vasenkätinen) ja hyvin pysyi vuoden, mitä sillä ajoin. Lie pysyä vieläkin. Jäi lakkaamatta eikä maalikerroksiakaan ollut kovin montaa, eli varmaan kiveniskusta taas loistaa, mutta niitä odotellessa. Nuo listat saa vieläpä helposti pois valojen päältä ja maskista sen ritilän pois tieltä. Samoten mietin ovien yläpuolisia kromeja mustiksi, mutta se jäi haaveeksi (hyvältä tosin näytti testi-teipattuna. ja tarkoitus olikin teipata kunnolla, mutta se sitten tuli ostaja ja vei auton pois).
Keulalistojen kanssa samaan aikaan maalasin umpioiden sisältä ei-heijastavat pinnat mustalla.
(http://farm6.staticflickr.com/5207/5317189148_781511ff2f_b.jpg)
-
Noita sivupeilejä tekee myös paikalliset lasiliikkeet ja yllättävän huokeaan hintaan, saa myös kuperaa lasia. Listoja saa mataksi jos hioo kromin mataksi ja sitten pohjamaalia ja mattamustaa väh.5 kerrosta.
-
mikä on viimeisin vuosimalli 200 sarjalla? eli mihin vuoteen asti niitä on tehty
-
-93 tehtiin viimeset. Oliko, että tehtiin se 30000-40000kpl / viimeset pari vuotta.
-
Tiedä kuuluuko tyhmiin kysymyksiin mutta kysytään kumminki :). Ostin tommosen 240 volvon noin kuukaus sitten ja levetää peltivannetta pitäisi alle saada. Hommasin tuommoset 6x15" et 25 olevat peltivanteet. Kysymys kuuluu että mahtuuko 8" leveä vanne pyörimään edessä ettei ota kiinni mihinkään kun kääntää ratin ääri asentoon. Tarkoitus olisi lähettää vannepajalle vanteet ja teettää eteen 8" (jos ei ota mihinkään kiinni) ja taakse 9".
-
onko nua volvo 165:set kuinka harvinaasia?
-
onko nua volvo 165:set kuinka harvinaasia?
Ei oo koskaan tehty 165:ttä Volvon tehtailla yhtään missään.
-
Ei oo koskaan tehty 165:ttä Volvon tehtailla yhtään missään.
mitäs nua farmarit sitte on joissa on 164 keula?
E: http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_165 ja tuas oli jotai mutta en ruattista ymmärrä sanaakaa
-
mitäs nua farmarit sitte on joissa on 164 keula?
Olisko 145:a?
-
Olisko 145:a?
http://www.garaget.org/?car=95569&image=888583
-
on sitä ennenkin keulasvappeja tehty.
-
on sitä ennenkin keulasvappeja tehty.
samaista mallia on sitte tehty aika monta ainaki google kuvahaun mukaan :D
-
samaista mallia on sitte tehty aika monta ainaki google kuvahaun mukaan :D
Kyllä, ja ihan Suomessakin aikoinaan.
-
Tää varmaan kuuluu tyhmiin kysymyksiin, mutta missä kohti on b19et moottorin virranjakan pyörän jakopään 'koneen' puoleinen merkki? Hihnapyörästä siis löytyy se merkki mutta toista merkkiä en sitten mistään löydä.
-
se virranjakajan apuakselin hihnapyörän kuuluu olla noin klo 15 kohdassa...
tuossa on hyvä kuva siitä..
(http://www.volvo-club.net/Jakopaa.jpg)
-
Juu, kyllä nuo kaikki maholliset kuvat tuli katottuu monta kertaa. kumma vaan kun ei mitään semmosta merkkiä siinä kohti ole mitä noissa kuvissa on. pitää tuurilla kokeilla josko se osus :idiot2:
-
Siellä on taustapellissä sellainen stanssattu ohut viiva. Näkyy tosiaan aika huonosti.
Suhtautuisin varauksella tuohon kuvaan, siinä nimittäin on ainakin nokkapyörän merkki kuvattu parin hampaan verran sivuun. Väliakselin merkin tarkkaa sijaintia en tältä istumalta muista; kannattaa etsiä kuvan osoittamasta kohdasta ja vähän ylempää.
-
Siellä on taustapellissä sellainen stanssattu ohut viiva. Näkyy tosiaan aika huonosti.
Suhtautuisin varauksella tuohon kuvaan, siinä nimittäin on ainakin nokkapyörän merkki kuvattu parin hampaan verran sivuun. Väliakselin merkin tarkkaa sijaintia en tältä istumalta muista; kannattaa etsiä kuvan osoittamasta kohdasta ja vähän ylempää.
onhan tuo mainittu faq osiossa.
ja noita käsinpiirrettyjä kuvia on sielläkin 2 joista toinen väärä ja toinen oikein.
-
760:ssa on ajovalot aika kellastuneet niin riittääkö pelkkä lasien vaihto vai onko tuollaiset 22v vanhat umpiot jo niin valmiit että pitää vaihtaa koko umpiot jos ne haluaa kirkkaiksi?
-
760:ssa on ajovalot aika kellastuneet niin riittääkö pelkkä lasien vaihto vai onko tuollaiset 22v vanhat umpiot jo niin valmiit että pitää vaihtaa koko umpiot jos ne haluaa kirkkaiksi?
kyllähän sen näkee ku nappaa lasit pois että missä kunnos on heijastin pinta :)
-
Noissa 240ssä saa heijastepinnat kerran auton eliniän aikana vaihtaa. Uusiin kun sijoittaa sen vajaa 30e pari, niin rahoilleen saa vastiketta tolkuttomasti. Tuntuis kun olisi laittanu lisävalot keulille. Vähän sama tunne, kun ikäsä olis kattonu 24 tuuman telkkaria ja sitten pääsee kattoo 50 tuumasta. Ei halua enää entistä.
-
Täytyy napata sitten lasit pois ja katsoa, nuo lasit on motonetissä 30€/kpl ja umpio vajaan 100€ niin kovasti houkuttaisi päästä pelkkien lasien vaihdolla :D
-
Onkohan totta vai tarua, että 240:iä tehtiin Koreassa vielä -93 jälkeen?
Jostakin olen lukenut jutun, jossa kerrottiin, että 240:n valmistuksessa tarvittavat välineet myytiin Koreaan ja niillä olisi tehty autoja vuosituhannen vaihteeseen saakka.
-
Onkohan totta vai tarua, että 240:iä tehtiin Koreassa vielä -93 jälkeen?
Jostakin olen lukenut jutun, jossa kerrottiin, että 240:n valmistuksessa tarvittavat välineet myytiin Koreaan ja niillä olisi tehty autoja vuosituhannen vaihteeseen saakka.
Bullshittiä. Ellei sitten kyse ole Pohjois-Koreasta.
-
Irrotin viimeisimmät viestit omaksi ketjukseen.
Pienet kysymykset yleiseen pikahuoltotopikkiin tai 200-sarjan hankinta -ketjuun ja isommille kysymyksille voi perustaa oman ketjun.
Jos tuntuu että tämänkaltaiselle mallikohtaiselle pikkukysymysketjulle on tarvetta niin asiasta voi keskustella Foorumin kehitysehdotukset topikissa.