Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: sakke17 - 10.11.2011, 19:07:29

Otsikko: b230fd piristystä
Kirjoitti: sakke17 - 10.11.2011, 19:07:29
Noniin oma projektini talviauto 940 -93 kaipaa parannusta kulkupuoleen, pikkusäätöäkin olen jo tehnyt :)

-peltipakosarja
-kantta paklattu
-lastu by toni
-innovative lc-1 (tarkkailuun)
-turbonputkisto (ilman kattia)
-v-nokka
-polttoaineen paineet reilut 3.7  ::)
-tulossa k-jet imusarja mahdollisesti isommalla kaasuläpällä
-keväällä isompi venttiilinen kansi

Lastun vaihto toi pers dynolla parhaan teholisän, koska alkuperäinen kartta oli hanurista (seokset laihalla koko alueella).Nokka auttoi vetoalueeseen m-nokallahan kiekat loppuu 3500 :D.V-nokka tuntuu antavan parhaan tehon 4500-5000 ja sitten tasottuu. Olisko ehdotuksia nokkan suhteen? mahdollisesti keväällä jos sattuu halpa moottori kohilleen niin sitten lisää puristuksia.
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: voimavolvo - 11.11.2011, 17:03:18
Eikös näiden b2x0f koneiden pienestä ja isommasta piristyksestä ala olemaan jo aika monta aihetta..  ;)
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: sakke17 - 11.11.2011, 19:02:54
Onhan noita,mutta onko kokemuksia hiotuista nokka akseleista ja millä arvoilla?
Kansijuttuja lukiessa vakioventtiileillä pienennetään kanavia, eikö kannattais isontaa venttiiliä. Tarkoitus olisi pysyvästi alkaa käyttään e85 ja nostaa puristuksi n.11-11,5.
Pitkää kokemusta volvosta ei ole, enemmän tuosta toisesta ruottinraudasta.
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: Veksi - 12.11.2011, 12:46:57
Tarkoitus olisi pysyvästi alkaa käyttään e85 ja nostaa puristuksi n.11-11,5.

Tuo on bensakoneen puristus suhde. Lisää ruttua viinalla
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: Sittana - 12.11.2011, 13:31:16
Ei se kanava sillä isolla venttiilillä parane.
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: Veksi - 12.11.2011, 19:21:37
Ei se kanava sillä isolla venttiilillä parane.

Paraneepas, sisä kurvi loivenee
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: sakke17 - 12.11.2011, 19:33:11
Eihän se muoto parane mutta jos vakio imuventtilillä pitää pienentää kanavaa parhaan virtausnopeuden saavuttamiseksi?
Puristuksia mietin että kestääkö bensalla 12 puristuksia,jos joutuu hätätapauksessa tankkiin laittaan bensaa. Kokemusta on vapari turbotuksista ja1.5 kestää ahtoja ilman nakutusta e85,lla. Oma kesäauto menee nakuttamatta helteilläkin, kun on 20l etanolia tankillisessa.
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: Veksi - 12.11.2011, 19:51:36
Puristuksia mietin että kestääkö bensalla 12 puristuksia,jos joutuu hätätapauksessa tankkiin laittaan bensaa.

Kestää. Painaa kaasua vähempi jos meinaa nakuttaa. Omalla B230FT käyttiksellä mennään jatkuvasti laihalla. Helteillä vähnän narauttelee jos kaasuttelee. Talvella toimii OK 98 bensalla
Otsikko: Vs: b230fd piristystä
Kirjoitti: MatiasS - 23.05.2013, 12:25:01
Tyhmänä kysyn että mistä saa lastuja, mitä maksaa ja minkälainen on iskeä paikalleen?